Gå til innhold

Hjelp til å regne ut snitt på studie -innviklet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt et studie med oppstart januar 2018. I fjor var karaktersnittet for å komme inn 4,8. Da var det 654 som søkte på dette studiet. Hva vil da snittet være i år når det var 390 søkere?

jeg forstod heller ikke dette med NOM og lokalt opptak(se svar fra skolen under) 

det er 30 plasser på studiet, er allerede 15(halvparten) gitt ut til de som søkte via NOM?(15 april) 

jeg har søkt via lokalt opptak(1 november)

Skolen skrev:

Studiet har teke opp/tek opp halvparten via NOM (søknadsfrist 15. april) og den andre halvparten via Lokalt opptak (søknadsfrist 1. november).

2019 (opptak 2018) : Totalt 462 søkte via NOM (80 hadde det som første prioritet)  og 380 har søkt via Lokalt opptak (188 har det som første prioritet).

2018 (opptak 2017) : Totalt 654 søkte via NOM (108 hadde det som første prioritet).

Jeg har 4,1 i snitt, derfor jeg lurer på om det er noe sjans å komme inn

Anonymkode: 701de...9c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke mulig å regne ut hva som blir snittet på forhånd. 

Det er jo avhengig av de som søker og karakterene de har. 

Hvis du har oversikt over flere år, er det mulig å si noe om søkningen og snittet er stabilt eller varierer. 

Det er jo uansett riktig å søke, og være i kontakt med skolen ved oppstart. Det er ofte noen ikke møter og da hender det at de overlater plassen til andre. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...