Gå til innhold

Hva skulle du ønske du visste før du fikk barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mødre/foreldre: har dere noen råd til fremtidige mødre? Hva skulle du ønske du visste før du ble gravid/før du fikk barn? 

Anonymkode: 82757...8f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ikke jobbet helt frem til fødsel. Også skulle jeg hatt fryseren full av ferdiglaget mat innen babyen kom som jeg kunne varmet raskt hver gang jeg ble akutt jegtrorjegbesvimer sulten.

Anonymkode: 842ac...221

• Liker 2
Skrevet

Ikke stress. Det er ikke viktig at alt er perfekt, pedagogisk korrekt og etter boken hele tiden. Det er ikke sånn at ungen er ødelagt fordi man i frustrasjon har skreket til dem, at du svikter barnet ditt om du stiller med en pose klementiner framfor lekkert pyntet hjemmebakst på alle skoleavslutninger, at de får frostskader om de ikke bruker Reimadresser eller at de blir overvektige fordi man begynte å gi dem sjokolade før toårsdagen. Bare slapp av, med kjærlighet og litt sunn fornuft går det meste bra. :) 

• Liker 8
Skrevet

Ville latt perfeksjonismen ligge. Har brukt mye tid og penger på at alt skal være "perfekt" men det blir det aldri uansett. Lev i nuet,drit i hva andre mener,og lek med barnet❤

Anonymkode: 45a1b...ef0

• Liker 2
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg visste hvor fort tiden gikk. At jeg ikke hadde stresset så mye. Med første var alt så nytt, og hver natt med lite søvn ble sett på som "slik blir det i all evighet". Med andremann var jeg mye mer rolig, koste meg mer. Første begynte i barnehagen 1 år gammel, yngste var i barnepark fra han var 2 år , barnehage fra han var 3 år. Skulle gjerne gjort det samme for yngste. 

Så mitt beste råd er å ta dagene og nettene som de kommer, for uansett hvor slitsomt det er, så er det over før du vet ordet av det. 

Anonymkode: 07d8d...9cf

Skrevet

Skulle ønske jeg visste hvor fort det gikk. Jeg så hele tiden frem til neste milepæl i stedet for å virkelig nyte der vi var. 

Skulle også ønske jeg tok flere bilder og mer video. 

Nå er det for sent. 

Anonymkode: ca8f4...a44

• Liker 1
Skrevet

at det ikke hastet. hadde lett ventet 5-10 år til, hadde jeg visst det jeg gjør nå.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, nyjenta skrev:

at det ikke hastet. hadde lett ventet 5-10 år til, hadde jeg visst det jeg gjør nå.

Kan underskrive på denne. Skulle gjerne fått første da jeg var 30-32 og andre (og sistemann) da jeg var 35-36). 

Anonymkode: 089fe...e5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...