Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om noen husker skrev jeg for en stund siden en tråd om ei i vennegjengen som skulle flytte inn til kjæresten med et alkoholproblem, hvor vi var redde for sikkerheten hennes. Med god grunn. De flyttet sammen tidligere denne uken, og i natt måtte jeg kjøre å hente henne. Han hadde kommet hjem drit full etter å ha drukket tett hele dagen, og beskyldt henne for å ha hatt mannebesøk, raserte leiligheten, og gav henne flere slag. Hun nektet politi og legevakt, og vil ikke anmelde, og tok bussen hjem igjen for noen timer siden da hun var redd for at han skulle bli mer sint om hun ikke var det når han våkner.

Jeg blir så rådløs! Jeg vet politiet kan anmelde selv om hun ikke vil, men det kan vel ikke jeg siden jeg ikke var der og bare har hørt hva hun fortalte? Hun er absolutt klar over hva hun har satt seg i, men klarer ikke gå, for han er jo sååå skjønn edru, så vi sitter hjelpesløse på sidelinjen og kan ikke annet enn å støtte henne når hun ber om det...

Anonymkode: 86c7d...7c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør henne til et krisesenter.

Anonymkode: eb058...6e0

Skrevet

Det er ingenting du får gjort uten hennes vilje. Om du hadde ringt politiet, så er det lite sannsynlig at hun hadde anmeldt, og om politiet gjorde, hvilket er usannsynlig uten samarbeid for henne, så ville det muligens blitt verre. 

Hun har gått inn i dette med åpne øyne da hun visste fra før hvordan han var. De fleste mishandlere starter den dagen de har "taket på deg, dvs når en har flyttet sammen. Jenta har et problem med seg selv når hun velger å flyttet med en hun før det måtte rømme fra. Du får ikke gjort annet enn å være en venn og ikke legg skjul på hva du mener. Bare ikke press henne, for da vil hun mest sannsynlig kutte kontakten. 

Anonymkode: 045be...2f8

Skrevet

Jenta gikk inn i dette med åpne øyne, da er det ingenting du kan gjøre. Det er også en ting til med slike fyrer: De kan finne på å lage bråk/bruke vold mot de som hjelper dama også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...