Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forsøker å gro ut håret, men etter 2 forsøk hvor jeg bare endte opp med svært slitte tupper, la jeg om til bedre shampo, balsam og hårkur(først brukte jeg kun fuktighetskur, nå har jeg også kjøpt en proteinkur jeg har brukt en stund). Så nå har jeg faktisk grodd det ut en god del uten tegn til slitte tupper:) Men jeg har fra naturen sin side hår med litt bølger og en del frizz. Så vidt jeg forstår er dette genetisk så det blir jeg nok ikke å få bort? Jeg har frizzy hår selv om jeg sletter det, da blir det bare slett og frizzy i stedet for bølgete og frizzy. Varmebehandler det så godt som aldri.

Jeg har litt problemer med å se om håret mitt faktisk er tørt og trenger fuktighet, eller om det bare er frizzy. Bølgete/frizzy hår er jo gjerne tørt fra naturen sin side, så vet ikke om det gjør så mye at jeg kurer det ofte? Eller kan håret få for mye fukt? Jeg dusjer ca. hver andre dag litt avhengig av om jeg skal noe, og da kurer jeg det hver gang. Har snart hår midt på ryggen.

Anonymkode: 8c106...942

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg må seie at eg kjenner meg litt att, det er vanskeleg å vite, synest eg. Eg har også bølgete hår, og ein del brus blir det. Eg trur eigentleg det er noko ein må innsjå at er ein del av slik håret er. Eg har slutta å bruke sjampo og balsam, og vaskar håret mitt i berre vatn, for å avgrense kor mykje slitasje det blir på håret. Å bruke kur kva andre dag synest eg høyrest utruleg mykje ut, eg kan ikkje heilt sjå at det skulle hjelpe. Eg ville vel kanskje heller berre tatt i litt olje i tuppane etter kvar vask, eg synest det gjer håret bra, og eg gjer det faktisk enda. For øvrig kan eg tilrå å kline inn håret med kokosolje, ligge med det over natta, og så vaske det ut dagen etter. Eg bruka berre vatn for å få det ut, og det gjekk ikkje knallbra, men neste gong eg vaska berre med vatn fekk eg ut resten. Vil tru du kjem langt med å vaske det ut med berre balsam, faktisk, men du brukar jo sjampo. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...