Roseus Skrevet 11. november 2018 #1 Skrevet 11. november 2018 Jeg vet dette nylig var oppe i media. Jeg lurer likevel på hva dere mener. Datteren vår på 10 tok bilder nå og har ett munnsår som ikke er så fint. Dette er ett bilde jeg har lyst til å henge på veggen og lurer derfor på om det er greit å ta bort munnsåret. Jeg er egentlig veldig i mot å endre på barna, da jeg mener det er sånn hun faktisk så ut på dette tidspunktet. Men blir likevel usikker på om vi skal gjøre det eller ikke, i og med at dette bare var de få dagene rundt bildet. Tenker å ikke si noe til henne uansett, bare gjøre det uten at hun vet noe om det.. Innspill takk
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #2 Skrevet 11. november 2018 46 minutter siden, Roseus skrev: Jeg vet dette nylig var oppe i media. Jeg lurer likevel på hva dere mener. Datteren vår på 10 tok bilder nå og har ett munnsår som ikke er så fint. Dette er ett bilde jeg har lyst til å henge på veggen og lurer derfor på om det er greit å ta bort munnsåret. Jeg er egentlig veldig i mot å endre på barna, da jeg mener det er sånn hun faktisk så ut på dette tidspunktet. Men blir likevel usikker på om vi skal gjøre det eller ikke, i og med at dette bare var de få dagene rundt bildet. Tenker å ikke si noe til henne uansett, bare gjøre det uten at hun vet noe om det.. Innspill takk Jeg har alltid vært «heldig» når det har vært skole og barnehagefotografering. Ingen sår, snørr eller smuler. Men hadde barnet hatt smuler i ansiktet, sår eller snørr hadde jeg glatt retusjert det bort. Uten noen samvittighetskvaler. Den forrige debatten gikk etter min mening over i en parodi til skytt. Man «endrer» ikke barna ved å retusjere bort et sår midt i ansiktet eller fjerne snørret på kinnet. Anonymkode: 59d58...7c0 2
Chantielle Skrevet 11. november 2018 #3 Skrevet 11. november 2018 Helt ok å redigere vekk et munnsår,som hun hadde et par dager. 2
Gulløredobb Skrevet 11. november 2018 #4 Skrevet 11. november 2018 Jeg synes det er ok å redigere bort sår, kviser, snørr, smuler, blåflekker og lignende som ikke er der permanent. Men hadde barnet hatt fregner, føflekker eller et arr for eksempel, som vil være der hele tiden og er en del av barnet, synes jeg ikke det skal redigeres bort. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #5 Skrevet 11. november 2018 Det der var helt hysteri av en AP feminist som viser frem sine egne redigerte bilder på offentlige steder lol. For all del FJERN SKITT MUNNSÅR OG SKRAPER på ungene deres uten dårlig samvittighet! Signert - fotograf. Anonymkode: 15a7f...ca5 1
Sirah Skrevet 11. november 2018 #6 Skrevet 11. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der var helt hysteri av en AP feminist som viser frem sine egne redigerte bilder på offentlige steder lol. For all del FJERN SKITT MUNNSÅR OG SKRAPER på ungene deres uten dårlig samvittighet! Signert - fotograf. Anonymkode: 15a7f...ca5 Enig. Vi snakket ikke om å gjøre barnet tynnere eller gi det mindre nese. Vi snakker om å redigere bort en brødsmule eller et lite sår. Det er helt greit.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #7 Skrevet 11. november 2018 Jeg har fotoshoppet bort en hel fot, jeg 😂 Barna var i bunad og beste bildet hadde minste i stakk med en fot rett ut. Fotografen fjernet foten og rettet opp stakken så barnet så ut til å stå normalt. Litt juks er lov for å rette på en situasjon som er midlertidig, men å gjør barn tynnere, penere, bedre hud, annen hudtone, fjerne fødselsmerker eller gjøre øyne større? Aldri. Skrubbsår på nesa, mat rundt munnen, sikkel eller lignende? Kjør på. Anonymkode: d89fd...cec
Roseus Skrevet 11. november 2018 Forfatter #8 Skrevet 11. november 2018 Tusen takk for gode svar. Da kjører vi på og får det bort
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #9 Skrevet 11. november 2018 Jeg har ingen betenkeligheter med å fjerne smårusk, sålenge man ikke pynter opp barnets virkelige utseende. Jeg har til og med hatt fotograf flytte hele hodet på ett barn over til et annet bilde, da det var umulig å få begge søsken til å se rett vei samtidig. Anonymkode: a1ca6...bd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå