Gå til innhold

Dør denne planten..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en slik plante

https://www.plantasjen.no/australdrakelilje-red-star-stor-200022431-no

som har stått ute i sommer. Den ble tatt inn når det var omtrent 6-7 grader ute om natta. Etter den kom inn fikk den lyse, grønne blader i toppen, og nå har de nederste begynt å henge. De grønne bladene begynner å bli brune/lik farge som resten av planten. Begynner planten å dø, eller er det naturlig at de eldste bladene faller av og nye kommer opp fra roten? Ektefellen vil ha planten kastet, men jeg ønsker å redde den om det er noe å redde.

Anonymkode: 9491d...dba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ikke til denne typen plante, men det høres da ut som helt normal livssyklus. Den er jo egentlig et tre, så at det kommer nye blader i toppen og de nederste dør (og det etter hvert dannes en stamme) hadde jeg ikke stusset noe særlig på. Jeg vet ikke om noen planter som beholder alle bladene gjennom hele livssyklusen, det er helt naturlig at nye blader kommer til og gamle dør. 

Anonymkode: 78c2e...373

• Liker 2
Skrevet

Enig med ab over. Det er normalt. Denne tilhører vel dracena familien, så etterhvert vil den få en stamme. Den får nye blader i toppen og de nederste dør og faller av. 

• Liker 1
Skrevet

Er det liv, er det liv.

Kast ut gubben.

Skrevet

Takk! Da spørs det om det er gubben som må på dør og ikke planten 😄

Anonymkode: 9491d...dba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...