Gå til innhold

Bok til hjelp for spiseforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Søstren min sliter med spiseforstyrrelse. Jeg vet ikke hva den type spiseforstyrrelse heter, men hun har et forvrengt bilde på egen kropp og har noia for å legge på seg. Samtidig er hun en binge eater og kan sluke en pose potetgull hvis den er foran henne. Jeg vil kjøpe en bok til henne i julegave for å hjelpe henne. Jeg har tenkt på "hvis jeg forsvinner, ser du meg da?" men det handler primært om anoreksi, også har forfatteren en kjæreste som hjalp henne, det har ikke søstren min. 

Tips?

Anonymkode: 44dc2...4fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke gi henne den boken uten at det er en julegave? Ikke spesielt gøy å pakke opp en selvhjelpsbok for noe du sliter med fra den irriterende søsteren. Hadde noen i familien min gjort det hadde jeg kasta boka i trynet på den som gav meg "gaven". Tror du ikke hun vet at hun har ett problem? Å en bok fra deg skal liksom fikse det. 

Anonymkode: f2595...1b7

Skrevet

Å så på julaften i tilegg så hun sannsynligvis er stappmett når hun pakker den opp 😂 du er slem. 

Skrevet

Skjønner du ønsker å hjelpe, men å gi en slik bok i gave vil ikke vært smart i det hele tatt. 

Anonymkode: 528e5...7c7

Skrevet

Jeg fikk Brain Over Binge av søsteren min. Hjalp ikke, men hadde ikke noe imot å lese den. Tror jeg skal lese den på nytt. 

Anonymkode: 3bc7c...e86

Skrevet

Skal svare ordentlig siden du kanskje er veldig ung. En bok om spiseforstyrrelse kan trigge mer enn det hjelper, sliter hun trenger hun hjelp fra fagfolk. 

Skrevet

"Uro " AV finn Skårderud 

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Jeg ville heller gitt den en annen dag enn julaften ja. Jeg tror ikke hun ønsker å tenke på sykdom på julaften. 

Skrevet

"Månefeen" er en fin bok, men ville valgt en annen dag enn julaften...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...