Gå til innhold

Hudkrem trekker ikke inn, skikkelig tørr uansett

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huden min i ansiktet er tørr og har sånn småflass på nese og hake. Det er veldig lite, men uansett så virker det som kremen ikke vil trekke inn (eller den gjør forsåvidt det). Huden blir ikke bedre. Har prøvd skrubb. Hjelper ikke. Har ikke noe fin hud nå.. Verst i nesevingene. 

Liker lette kremer, for jeg takler ikke å være eller føle meg klissete i fjeset. Noen kremer legger seg jo som en hinne over huden.. Gjerne fuktig, men ikke klissete. 

Bruker cosmica sine ansiktskremer.

Anonymkode: 702c7...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huden min i ansiktet er tørr og har sånn småflass på nese og hake. Det er veldig lite, men uansett så virker det som kremen ikke vil trekke inn (eller den gjør forsåvidt det). Huden blir ikke bedre. Har prøvd skrubb. Hjelper ikke. Har ikke noe fin hud nå.. Verst i nesevingene. 

Liker lette kremer, for jeg takler ikke å være eller føle meg klissete i fjeset. Noen kremer legger seg jo som en hinne over huden.. Gjerne fuktig, men ikke klissete. 

Bruker cosmica sine ansiktskremer.

Anonymkode: 702c7...2b2

Jeg har/hadde det samme. Når jeg var hos hudspesialist for å se på en tvilsom føflekk spurte jeg ham om dette også. Han så kjapt på det og mente det var en form for mild eksem. Fikk resept på en flaske med et flytende legemiddel (husker ikke navnet dessverre) som jeg smurte på hver morgen. Etter et par uker var det borte vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et lignende problem, bare at jeg var rød og tørr i hele ansiktet. Gikk til hudpleier og hun sa at for at kremen skulle trekke inn,så måtte de døde hudcellene vekk. Fikk syrebehandling og det hjalp utrolig godt! Hele problemet ble borte på den timen. Nå bruker jeg syrekrem noen ganger i uken hver vinter, og har aldri fått tilbake den røde og tørre huden.

Anonymkode: ad042...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også Carbaderm evt Canoderm. Dette mener jeg er bortimot en vidunderkrem som virker mye bedre enn de fleste kremer fra dyrere kosmetikkmerker. 

Carbaderm blir ikke klissete og trekker raskt inn. Den kan føles litt tykk i konsistensen når du skal smøre den på. Tar gjerne noen dråper vann i hånden slike at den blir lettere å smøre ut ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om du har tørr hud eller dehydrert/fuktfattig hud? Det er faktisk forskjell på disse to hudtilstandene.Tørr hud mangler fett, mens fuktfattig hud mangler fukt (vann). Du kan ha begge tilstandene samtidig, men å bruke en fet krem på dehydrert hud vil ikke være til særlig hjelp, da den gjerne vil legge seg som et lag "utenpå" huden. Foreslår at du forsøker et serum/krem med hyaluronsyre, da denne "binder" fukt til huden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...