Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har fått et tilbud om jobb i Stavanger og vi funderer på å flytte, men hvordan er det for en normal og glad flokk på fire der? Hvordan er byen sosialt og kulturelt og bomessig? Takk.

Anonymkode: b79f8...8a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regn, regn, regn, regn. 

Litt vanskelig å svare når jeg ikke helt vet hva du sammenligner mot. I likhet med mange andre byer er ikke nødvendigvis stavangerfolk så enkle å bli kjent med, men det er jo altså ikke unikt... 

Bortsett fra været, som jeg hater, trives hvertfall jeg, og jeg har vokst opp med noe heeelt annet. Nydelig natur og stor variasjon i naturen. Det er også mange ulike steder å bo, man må ikke nødvendigvis bo i Stavanger, men har også Sola, Sandnes, Ålgård, Bryne, Klepp etc og alle øyene rundt om. Når man blir kjent med området er det enklere å vite hvilket sted som passer ens familie å bo på. 

Men ja. Været. Fatter ikke hvorfor jeg eller noen andre bor her, det er helt grusomt. :ler: De som har vokst opp med det takler det bedre da, men jeg hater høst året rundt. 

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg er fra Stavanger så jeg er kanskje inhabil 😉 Men jeg tror litt det avhenger litt av hvor dere flytter fra. Hvis dere flytter fra Oslo så vil nok Stavanger fremstå som en litt liten by med få tilbud men dersom dere flytter fra Mehamn så vil Stavanger ha uendelig med tilbud i forhold til det som dere er vant med. Som som "irriterer" meg er været (som allerede nevnt), at Stavanger flyplass ikke har fått mer direkteruter utenlands (for oss som liker å reise) og at det ikke skjer så mye på restaurant fronten.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...