AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1 Skrevet 11. november 2018 De jobbene fører jo ikke bare til at disse rusmisbrukerne har hatt tak over hodet, eller fått utvide omgangskretsen sin på en positiv måte. https://www.dagbladet.no/nyheter/bymisjonen-kutter-13-jobber-for-rusmisbrukere/70433540 Paradokset er jo at mottoet til den TV-aksjonen var "Mindre alene sammen". Kan man nå ha tiltro til Kirkens bymisjon? Hvor er helseminister Høie i denne debatten? Han og Høyre snakker jo som positivt (?) om at de skal prioritere rusmisbrukere fremfor de som sliter psykisk. Jeg tror det er viktig for alle mennesker å kjenne seg nyttig på en positiv måte. Det går også på selvtillit. Bør man egentlig være litt mer kritisk til det å gi penger til TV-aksjoner på generell basis? Anonymkode: 050d9...33d 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #2 Skrevet 11. november 2018 Gir ikke til kirkens bymisjon. Kjøp heller sorgenfri og gi direkte til rusmisbrukere Anonymkode: c3e12...b09
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #3 Skrevet 11. november 2018 Dette blir jo veldig unyansert. Pengene fra TV-aksjonen skal gå til mange ulike lokale tiltak, og selv om de har fått inn mye penger nå betyr jo ikke det at alle tiltak ukritisk skal videreføres. Jeg for min del synes det er godt å se at organisasjonen gjør evalueringer av ulike tiltak slik at de bruker pengene best mulig. Selvsagt er det trist for de 13 som blir berørt, men likevel har jeg tiltro til at de har gjort en vurdering og vet mer enn oss om hvorfor de velger å stoppe prosjektet (som jo også har vært planen hele veien). Anonymkode: 592f2...0cc
Rullestolbruker Skrevet 11. november 2018 #4 Skrevet 11. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De jobbene fører jo ikke bare til at disse rusmisbrukerne har hatt tak over hodet, eller fått utvide omgangskretsen sin på en positiv måte. https://www.dagbladet.no/nyheter/bymisjonen-kutter-13-jobber-for-rusmisbrukere/70433540 Paradokset er jo at mottoet til den TV-aksjonen var "Mindre alene sammen". Kan man nå ha tiltro til Kirkens bymisjon? Hvor er helseminister Høie i denne debatten? Han og Høyre snakker jo som positivt (?) om at de skal prioritere rusmisbrukere fremfor de som sliter psykisk. Jeg tror det er viktig for alle mennesker å kjenne seg nyttig på en positiv måte. Det går også på selvtillit. Bør man egentlig være litt mer kritisk til det å gi penger til TV-aksjoner på generell basis? Anonymkode: 050d9...33d Vel nå var jo dette et 3 års projekt, som nå var ferdig. Boligdelen skal jo fortsette. Man får jo håpe at man fortsetter med jobdelen også. Men du frenstiller det som om det er svindel. Jeg velger å gi fremdeles fordi de har et godt arbeid gående med rusmisbrukere, bbåde med et varrmt krypin når de trenger det, mat og andre ting. Det står jo der i artikkelen at det har vært et 3 årig prosjekt. Selvsagt burde de kanskje utvide dette til 3 år til, når de har suksess og får inn penger. Men dette er jo ikke noe evigvarende.
Rullestolbruker Skrevet 11. november 2018 #5 Skrevet 11. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gir ikke til kirkens bymisjon. Kjøp heller sorgenfri og gi direkte til rusmisbrukere Anonymkode: c3e12...b09 Ja en jobsituasjon er jo alltid værre enn å stå på gaten eller handlesenter og selge magasiner. 1
Salvie Skrevet 11. november 2018 #6 Skrevet 11. november 2018 Jeg synes opplegget høres flott ut, jobb og bolig til tidligere rusmisbrukere. Egentlig synes jeg dette er noen staten burde videreført, kanskje i samarbeid med organisasonen.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #7 Skrevet 12. november 2018 Det er vel egentlig ingen som er så velsig overrassket over hvordan Kirkens Bymisjon opererer? Dette er egentlig ikke SÅÅÅ utenom det normale for organisasjoner som mottar støtte ved TV-aksjoner. Anonymkode: dfaf3...aba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå