Gå til innhold

Hvor ofte spiser dere fjordlandsmat/ferdigmat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags ingredienser er det folk tror de tilsetter i Fjordland-maten? :fnise: 

I de aller fleste tilfeller inneholder den så og si akkurat de samme ingrediensene som om du selv skulle ha laget maten. Så hvis man rynker på nesa over Fjordland, går jeg ut ifra at du også rynker på nesa over all slags posemat, boksmat, ferdigsauser, ferdige kjøttboller, karbonader, fiskekaker, pølser, salater osv.

Jeg spiser Fjordland/Toro sine retter ca. 1 gang i uka, eller annenhver uke. Hadde det vært billigere og bedre utvalg hadde jeg spist det litt oftere, fordi det er så enkelt og godt.

Anonymkode: a3b94...195

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca en gang i uken når jeg jobber et sted mellom 10 og 14 timer. Da dropper jeg å lage ordentlig mat og kjøper noe ferdiglaget som bare skal varmes opp. Mange av de rettene er helt greie både når det gjelder næringsinnhold og smak.

Skrevet

Spiser det om jeg finner det på tilbud og er dødsliten -> 1-3 ganger i året.

Jeg lager som regel betraktelig bedre mat selv, og betraktelig billigere.

• Liker 1
Skrevet

Mye ferdigmat her. Toro, findus, fjordland  osv. To foreldre i fulltidsjobb og to aktive barn som skal noe nesten hver dag så blir det mye ferdigmat. Når barna flytter ut kan jeg lage mat fra bunnen.

Anonymkode: 4aedb...d71

• Liker 2
Skrevet

Har alt svart på nesten det samme som dette i cirka 6 ulike tråder.   :fnise:   :)

Skrevet

Torosupper flere ganger i uka. Sunt og godt. 

Anonymkode: 2ce66...39f

• Liker 1
Skrevet

Lørdagsgrøten er Fjordland sin. 

Det er ikke det at jeg ikke kan lage selv, men da blir det så stor porsjon. Kan liksom ikke koke risgrøt for bare en tallerken. (Muligens ville det gått med dynegrøt, men ellers tror jeg det bare ville blitt svidd melk.) 

Spiser ellers når det passer slik og jeg av en eller annen grunn ikke spiser i kantina på jobb. 

Skrevet

Jeg spiser det kanskje 10 ganger i året, og da som regel kjøttkakene eller de svenske kjøttbollene.

Fjordland mat er helt ok smaksmessig men litt kjedelig så blir fort lei. Men næringsinnhold er det ikke noe i veien med, samt at porsjonene tilpasset et voksent menneske. De benytter også sous-vide som bevarer næringsstoffer i større grad enn mange som koker grønnsakene sine og heller ut vannet.

Anonymkode: 68b03...24e

Skrevet
2 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Aldri.

Eeh...neivel...?!

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
4 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Eeh...neivel...?!

Jeg har ikke spist Fjordland.

Skrevet

Innimellom på kveldsvakt, om jeg ikke har middagsrester fra dagen før. 

Skrevet
1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

Jeg har ikke spist Fjordland.

Det står Fjordland/FERDIGMAT....   😉

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Det står Fjordland/FERDIGMAT....   😉

Ups, leste litt for fort.

Varierer litt, noen ganger i måneden i vertfall.

Skrevet

1-2 ganger i året kanskje. Porsjonene er for små, så jeg blir ikke mett. Dyrt er det også. 

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva slags ingredienser er det folk tror de tilsetter i Fjordland-maten? :fnise: 

I de aller fleste tilfeller inneholder den så og si akkurat de samme ingrediensene som om du selv skulle ha laget maten. Så hvis man rynker på nesa over Fjordland, går jeg ut ifra at du også rynker på nesa over all slags posemat, boksmat, ferdigsauser, ferdige kjøttboller, karbonader, fiskekaker, pølser, salater osv.

Jeg spiser Fjordland/Toro sine retter ca. 1 gang i uka, eller annenhver uke. Hadde det vært billigere og bedre utvalg hadde jeg spist det litt oftere, fordi det er så enkelt og godt.

Anonymkode: a3b94...195

Det er vel heller det som ikke er i. Mye ferdigmat har mye vann eller billige "fyllstoff" i. Nettopp fordi det er billigere og de tjener mer per salg. Det er da gjerne mindre næringsrik mat, fordi du spiser/ drikker mer vann, fint hvetemel osv. Det er mindre kjøtt, fisk, grønnsaker. Godt mulig at det kjøttet, fisken osv som blir brukt kommer fra dårligere deler av dyret også, da det moses opp og da merker man ikke akkurat hvilken del av dyret man spiser....

Jeg er ikke fan av posemat osv heller. Noen typer ferdigmat krever diverse konserveringsmidler som man kunne klart seg uten. Pluss at du fortsatt har problemet med næringsfattig mat som har mye fyllestoff og vann. 

Anonymkode: 191da...388

Skrevet

I snitt ca 5 dager i uken. Skammer jeg meg? Nope. 

Utdannet meg til å bli kokk, og ble i grunn ferdig med matlaging da. Jeg HATER å lage mat😂

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? 

Det er ikke slik at selv om ting ligger i fryseren, at det kan ligge der for evig/i årevis. 

Anonymkode: ce854...6d1

Seriøst. Jo, mange ting holder seg i årevis. En må bruke fornuften og sansene. Årgangsgrøten har smakt helt som normalt hvert år hittil, og jeg har ikke blitt dårlig i magen heller. Jeg kan godt komme med en rapport etter årets julaften, om du ønsker. :P

Anonymkode: d4786...95e

• Liker 1
Skrevet

Kanskje 3 ganger i måneden. Tomatsuppe, frossenpizza, fiskegrateng og gryterett fra pose er vel det som går igjen. Innimellom rømmegrøt også. Kjøper aldri Fjordland, det er vi for mange til.

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst. Jo, mange ting holder seg i årevis. En må bruke fornuften og sansene. Årgangsgrøten har smakt helt som normalt hvert år hittil, og jeg har ikke blitt dårlig i magen heller. Jeg kan godt komme med en rapport etter årets julaften, om du ønsker. :P

Anonymkode: d4786...95e

Fryseskadet og kornete riskrem.  Mmmmmm.   

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...