Gå til innhold

Overvektig men i gang med livsstilsendring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

både jeg og mannen min har kommet godt i gang med vår livsstilsendring! Jeg har gått ned 12 kg så langt, spiser sunt og trener tre ganger i uken. Vi begynner å få veldig lyst på barn, men jeg er fortsatt ganske stor. Det kommer til å ta tid å gå ned nok i vekt før det er regnet som ok å få barn. Jeg lurer derfor på om det er noen som har vært i samme situasjon? Å bli gravid under en livsstilsendring ?(vi regner ikke dette som slanking, men det at vi går ned i vekt er en stor bonus i denne endringen vi har gjort). Vi har ikke turt å prøve skikkelig enda på grunn av dette, men den biologiske klokka mi føler jeg har begynt å tikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye overvekt er det snakk om? 

Anonymkode: 65c69...438

Skrevet

Har en bmi på over 40 så jeg vet det er altfor mye enda! Men la oss si at jeg får denne ned til under 35 i løpet av et år da.. og vi da begynner å prøve.. om jeg holder meg til den nye sunne livsstilen og fortsetter med trening. Jeg verken røyker eller drikker også

Skrevet

ok,  Jeg ville uansett begynt prøvingen nå siden man ikke vet hvor lang tid det tar uansett både pga vekt og alder. Og så heller hatt fokus på helse og kanskje søkt råd hos jordmor eller lege du blir gravid. Mulig du vil få ekstra oppfølging ?

Anonymkode: 65c69...438

Skrevet

Jeg har en bmi på 30 og har også lagt om kosten en del. Jeg prøver å bli gravid likevel, og har prøvd å bli gravid i 15 måneder. Å unnfange kan ta land tid så jeg hadde kombinert prøvingen med livsstilsendringen. Siden du har lagt om kostholdet og spiser sunt så betyr ikke det at du går opp mye i vekt med en gang du blir gravid. Mange kvinner som er overvektige går naturlig ned noe i vekt i begynnelsen av svangerskapet fordi de spiser sunnere og mer næringsrikt nå som de er gravide, men dette er selvfølgelig  veldig individuelt. Viktigst er at du holder på de sunne vanene dine nå, under prøvingen og under svangerskapet så går vekten dit den naturlig skal :) 

Anonymkode: b1196...d03

Skrevet (endret)

Jeg og min bedre halvdel har byttet kosthold den siste tiden og jeg håper det vil få fortgang i sakene. Vi har prøvd siden juni uten resultat.

Vi har redusert karbohydratene og prøver å få i oss grønnsaker til hvert måltid. Jeg har ikke turt å gå på vekten, da jeg er redd for hva den vil vise. Tar derimot mål og har gått ned 5cm rundt midjen denne uken. Har fortsatt litt å ta av. Ønsker dere lykke til :)

Endret av Kim91
Skrevet

Jeg holdt på med en livsstilsendring når jeg ble gravid og har fortsatt som før da det ikke i utgangspunktet er noen diett. Snakket med jordmor om det og hun sa så lenge det ikke blir stort vekttap hver uke går det fint. 

Har bmi på 35 og har ikke gått opp noe enda. Er ca halvveis.

Anonymkode: f0175...baf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...