Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har tatt (eller tar) hårfjerning med laser (profesjonelt), og som har brune/mørke hår og relativt lys hud? Isåfall hadde jeg vært kjempeglad om dere kunne svare på noen spørsmål! (Det hjelper meg VELDIG om dere kan svare på alle spørsmålene, da jeg vurderer laserbehandling selv) 

1. Ved hvilke(n) klinikk(er) tok/tar du laserbehandling? 
2. Når gjorde du dette?
3. Hvor på kroppen gjorde/gjør du dette?
4. Hvor mange behandlinger tok/tar du, og over hvor lang tid? 
5. Hva betalte/betaler du - pr. behandling, og totalt? 
6. Hvilken effekt opplevde/opplever du at dette hadde? 
7. Hvor lenge har effekten vart, evt. hvor mye etterbehandling kreves? 

På forhånd tusen ❤️-lig takk til dere som tar dere tid til å svare på alle spørsmålene!! 

Anonymkode: 74dc3...43d

Videoannonse
Annonse
Gjest duftlyset
Skrevet

Har dessverre ikke tatt profesjonelt, men har prøvd philips lumea til hjemmebruk. har så langt ikke funket på meg til tross for at jeg har fulgt instruksene nøye, samt at jeg er veldig lys med mørke hår. 

Har testet det på legger, lår, armer, og under armene, hver andre uke i 10 uker. 

Mulig jeg tester ut profesjonelt etter at det har kommet noen flere svar her. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Ved hvilke(n) klinikk(er) tok/tar du laserbehandling? 
2. Når gjorde du dette?
3. Hvor på kroppen gjorde/gjør du dette?
4. Hvor mange behandlinger tok/tar du, og over hvor lang tid? 
5. Hva betalte/betaler du - pr. behandling, og totalt? 
6. Hvilken effekt opplevde/opplever du at dette hadde? 
7. Hvor lenge har effekten vart, evt. hvor mye etterbehandling kreves? 

Drammen Laser klinikk. (De har et godt rykte og er flinke 👍)

For ca 2 år siden.

Brasiliansk, på bena og armer.

6 behandlinger.

Prisliste på nett, fikk litt rabatt, ca 20%.

Meget bra. I praksis ikke hårvekst på de behandlede områdene. 

Effekten varer, du har permanent fjernet de hårene som var der under behandlingen. 

Send meg gjerne en melding for ytterligere info. :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg klarer ikke svare på alt fordi det er lenge siden jeg gjorde det, men jeg har nok tatt en kanskje 6 runder brasiliansk og tenker typ 80% av hårene forsvant. Nå har det gått kanskje 6 år og mye har grodd tilbake, det er ikke permanent. Fremdeles særdeles sparsommelig behåret på venusberget, men på kjønnsleppene er det vel nesten omtrent som før. 

Jeg har også tatt laser under armer og på ben, men det har bare vært litt her og der når jeg har kommet over en kupong på letsdeal e.l. Jeg synes det er en fin måte å holde hårene litt i sjakk på, de går nesten i dvale når man holder på og selvsagt også lenge etter (men da altså ikke for evig). Nå fikk jeg faktisk lyst å kjøre en ny runde brasiliansk, i stedet for å drive og styre med voksing. 

Vært på mange klinikker, liker Best of you i barcode best kanskje. Bare velg en klinikk som bruker en god diodelaser, ikke en sløv IPL-sak som de har kjøpt i Kina.

Anonymkode: 8a36d...135

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke svare på alt fordi det er lenge siden jeg gjorde det, men jeg har nok tatt en kanskje 6 runder brasiliansk og tenker typ 80% av hårene forsvant. Nå har det gått kanskje 6 år og mye har grodd tilbake, det er ikke permanent. Fremdeles særdeles sparsommelig behåret på venusberget, men på kjønnsleppene er det vel nesten omtrent som før. 

Jeg har også tatt laser under armer og på ben, men det har bare vært litt her og der når jeg har kommet over en kupong på letsdeal e.l. Jeg synes det er en fin måte å holde hårene litt i sjakk på, de går nesten i dvale når man holder på og selvsagt også lenge etter (men da altså ikke for evig). Nå fikk jeg faktisk lyst å kjøre en ny runde brasiliansk, i stedet for å drive og styre med voksing. 

Vært på mange klinikker, liker Best of you i barcode best kanskje. Bare velg en klinikk som bruker en god diodelaser, ikke en sløv IPL-sak som de har kjøpt i Kina.

Anonymkode: 8a36d...135

Men er det ikke nødvendig at man vedlikeholdsbehandler det 1-2 ganger i året, for at det skal ha varig effekt? - TS 

Anonymkode: 74dc3...43d

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er det ikke nødvendig at man vedlikeholdsbehandler det 1-2 ganger i året, for at det skal ha varig effekt? - TS

Jo, det er riktig. Med laser fjerner man kun den hårveksten som er der på behandlingstidspunktet! Eventuelle hår som  gror til etterhvert, må tas senere. 

Skrevet

Eg fekk brannskader av det, det var ikkje så hyggeleg. For soleksponert hud, visstnok. Litt misnøgd med det likevel, for eg fortalde dei nett kva eg hadde gjort med huden min, og dei sa det skulle gå greitt. Det gjorde det ikkje. Men håra er vekke då. Berre masse arr bak på legga. Ikkje så kult. Blir interessant med neste runde. Dette er to månader sidan. 

Skrevet
1 time siden, Tigress skrev:

Eg fekk brannskader av det, det var ikkje så hyggeleg. For soleksponert hud, visstnok. Litt misnøgd med det likevel, for eg fortalde dei nett kva eg hadde gjort med huden min, og dei sa det skulle gå greitt. Det gjorde det ikkje. Men håra er vekke då. Berre masse arr bak på legga. Ikkje så kult. Blir interessant med neste runde. Dette er to månader sidan. 

Huff, stakkars deg! Det er jo ikke akkurat den starten man ønsker seg på hele prosessen. Jeg trodde det var vanlig at de startet litt forsiktig for å se at man tåler det. På meg skrudde de i hvert fall opp styrken etter hvert.

Håper det går bedre neste gang :).

Skrevet

Slett ikkje, men eg ser for meg at det ville ha vore vanskeleg å teste også. Eg skjønar at dei ofte testar for å sjå, og eg fekk merke bak på leggane. Det er slett ikkje der det har vore mest soleksponert heller, slett ikkje, så det heile var jo litt rart. Eg håpar også det blir betre i neste runde, og at det ikkje blir veldig tydeleg når eg får sol på meg til sommaren... 

• 2 uker senere...
Skrevet

Er det vondt? 

Anonymkode: 2415a...fb9

Skrevet
På 21.11.2018 den 22.09, AnonymBruker skrev:

Er det vondt? 

Anonymkode: 2415a...fb9

Det spørs både på deg selv og ikke minst hvilket området som behandles. Jeg synes det gjorde vondt på "sensitive" områder. Ben og armer helt ok! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...