AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #1 Skrevet 10. november 2018 Jeg leser stadig at barn vokser opp med puter sydd under armene, at de skånes for alt ubehag, at de blir pakket inn i bobleplast og ikke tåler verken krav, forventinger eller motgang. Er dette sant? Jeg er enig i at mange barn idag får litt for mye hjelp, og kanskje får litt sjokk den dagen de må ta ansvar for ting selv. Men, hvordan skaper dette psykiske problemer? Har man en trygg barndom, så er man kanskje bedre rustet til å takle store påkjenninger fordi man har lært å regulere følelser. Å lage mat, jobbe og vaske klær lærer man uansett om man er 12 år og ikke gidder å reise seg selv for å hente vann. Tilslutt MÅ man vokse opp og bli selvhjulpen, og jeg føler de aller fleste klarer det selv med et par puter under armene. Anonymkode: a5dc0...995
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #2 Skrevet 10. november 2018 Jepp. Og de som vokser opp i dag er svært sosialt kompetente! Jeg er imponert over det arbeidet som gjøres i skolen i dag med psykososial læring, ta hensyn til hverandre, sosiale koder og etikk. Anonymkode: a0779...27b
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #3 Skrevet 10. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Og de som vokser opp i dag er svært sosialt kompetente! Jeg er imponert over det arbeidet som gjøres i skolen i dag med psykososial læring, ta hensyn til hverandre, sosiale koder og etikk. Anonymkode: a0779...27b Enig! De er mer empatiske med jevnaldrende blant annet Anonymkode: a5dc0...995
Horten Market Skrevet 10. november 2018 #4 Skrevet 10. november 2018 Bakgrunnen for bommulsgenerasjonen utdypes her. Nei, de er ikke sosialt kompetente. De har mangelfulle evner til å forstå mennesker, derfor går de i kjelleren for en uskyldig kommentar. 3
Chablis Skrevet 10. november 2018 #5 Skrevet 10. november 2018 Jeg tror det er svært mange ungdommer som kommer til å få sjokk når de skal ut i verden ja. Å innse at handlinger faktisk får konsekvenser og det er ikke normalt å prate over et stearinlys om alt. Flere av disse ungdommene ser vi jo igjen her på KG hvor de da spør om ting som for oss fremstår som åpenbare og tåpelige. Men neida, da er de troll... 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #6 Skrevet 10. november 2018 Barnevernet kommer for alt og ingenting no. Så da blir det sånn.. desverre Anonymkode: 41aed...4cd
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #7 Skrevet 10. november 2018 Å få puter sydd under armene betyr ikke at man har en trygg barndom. Anonymkode: 39414...1de 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #8 Skrevet 10. november 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Og de som vokser opp i dag er svært sosialt kompetente! Jeg er imponert over det arbeidet som gjøres i skolen i dag med psykososial læring, ta hensyn til hverandre, sosiale koder og etikk. Anonymkode: a0779...27b Arbeidet i skolen ja. Det er nettopp det. Foreldre oppdrar ikke ungene sine lenger, for det er så å si umulig når de er i barnehage og på skolen mesteparten av tiden. Så er det foreldre som kjeder seg i helger og ferier og i barselperm. De kjeder vettet av seg med å ha ungene rundt seg. De gleder seg vilt til ferien er over og barnehage og skole starter. Til bsrselperioden er over og de kan komme ut i jobb igjen. Foreldre har ikke lenger peiling på oppdragelse, det er staten som skal ta seg av den. Så jeg tror foreldre vil ha levende dukker, og behandler ungene deretter. Dill og dall og null peiling på hva de skal gjøre når og hvor. Skal bli spennende å se når disse ungene vokser opp. Anonymkode: 2fb95...af4 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #9 Skrevet 10. november 2018 45 minutter siden, Tipptoppi skrev: Jeg tror det er svært mange ungdommer som kommer til å få sjokk når de skal ut i verden ja. Å innse at handlinger faktisk får konsekvenser og det er ikke normalt å prate over et stearinlys om alt. Flere av disse ungdommene ser vi jo igjen her på KG hvor de da spør om ting som for oss fremstår som åpenbare og tåpelige. Men neida, da er de troll... Jeg trodde de fleste lærte at handlinger får konsekvenser? Anonymkode: a5dc0...995
Chablis Skrevet 11. november 2018 #10 Skrevet 11. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde de fleste lærte at handlinger får konsekvenser? Anonymkode: a5dc0...995 Nei er du gal. Det må snakkes om opp i mente, det er samfunnet som skal klandres for barnets adferd, det er samfunnet som møter barnet feil. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå