Sulla1814 Skrevet 10. november 2018 #1 Skrevet 10. november 2018 Hei😊 håper noen her kan svare meg på dette; Hva skjer om jeg anmelder noen for draps- og voldstrusler (og de blir dømt for det) mens de allerede har prøvetid etter soning?
Gjest duftlyset Skrevet 10. november 2018 #2 Skrevet 10. november 2018 Strgjfl. § 45.Ny straffbar handling begått i prøvetiden Begår den prøveløslatte en ny straffbar handling i prøvetiden, gjelder bestemmelsene om omgjøring av dom på samfunnsstraff etter straffeloven § 52 første ledd bokstav b tilsvarende. Det er likevel tilstrekkelig om tiltale blir reist eller saken blir begjært pådømt innen 6 måneder etter at prøvetiden gikk ut. Dersom den prøveløslatte er siktet for en straffbar handling som kan føre til gjeninnsettelse for fullbyrdelse av reststraffen etter straffeloven § 52 første ledd bokstav b, kan gjennomføringen av straffen avbrytes. Endret ved lov 20 mai 2005 nr. 28 (ikr. 1 jan 2006 iflg. res. 21 des 2005 nr. 1580). Endres ved lov 19 juni 2015 nr. 65 (ikr. 1 okt 2015). "Retten gir en særskilt dom for den nye handlingen. Retten kan gjøre en særskilt dom betinget, idømme samfunnsstraff eller ubetinget fengselsstraff. Prøvetiden for den første dommen begynner å løpe igjen når den nye, særskilte dommen er rettskraftig. Det er viktig å unngå situasjoner der en og samme domfelt på samme tid er undergitt parallelle sett med prøveløslatelsesvilkår."
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #4 Skrevet 11. november 2018 12 timer siden, Sulla1814 skrev: Hei😊 håper noen her kan svare meg på dette; Hva skjer om jeg anmelder noen for draps- og voldstrusler (og de blir dømt for det) mens de allerede har prøvetid etter soning? Det vet ingen og kan ingen svare deg på, fordi avgjørelsen ligger hos politijuristene etter en individuell vurdering av både din anmeldelse og den du anmelder sin sak og situasjon. I tillegg kommer vurderinger av både troverdighet og bevis i saken. Ingen kan forhåndvurdere en sak på nettet med så beskjedne opplysninger i saken. Merk degmogså at det er straffbart å anmelde noen falskt. Anonymkode: e440e...901
Gjest Blondie65 Skrevet 11. november 2018 #5 Skrevet 11. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det vet ingen og kan ingen svare deg på, fordi avgjørelsen ligger hos politijuristene etter en individuell vurdering av både din anmeldelse og den du anmelder sin sak og situasjon. I tillegg kommer vurderinger av både troverdighet og bevis i saken. Ingen kan forhåndvurdere en sak på nettet med så beskjedne opplysninger i saken. Merk degmogså at det er straffbart å anmelde noen falskt. Anonymkode: e440e...901 Hvis du virkelig mener at det ikke finnes lover og regler som kan anvendes dersom scenariet TS skisserer oppstår så er du motbevist i andre innlegg i tråden. TS ber oss ikke forhåndsvurdere en sak - hun eller han skisserer et scenario der en person blir dømt for et forhold. Det er ikke rom for spekulasjon eller formildende omstendigheter når scenariet det er slått fast at vedkommende blir dømt.
Sulla1814 Skrevet 11. november 2018 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det vet ingen og kan ingen svare deg på, fordi avgjørelsen ligger hos politijuristene etter en individuell vurdering av både din anmeldelse og den du anmelder sin sak og situasjon. I tillegg kommer vurderinger av både troverdighet og bevis i saken. Ingen kan forhåndvurdere en sak på nettet med så beskjedne opplysninger i saken. Merk degmogså at det er straffbart å anmelde noen falskt. Anonymkode: e440e...901
Sulla1814 Skrevet 11. november 2018 Forfatter #7 Skrevet 11. november 2018 Oookeii, aner ikke hvordan jeg klarte å poste det siste «svaret» der, jeg..har ikke sett på hvordan sitater o.l fungerer i dette forumet ennå (tydeligvis) ...😳🙈😅 Altså; Jeg er fullstendig klar over at det er straffbart å anmelde noen falskt, AnonymBruker. Faktisk så er nettopp falsk anmeldelse et av forholdene jeg OGSÅ tenker å anmelde..i tillegg til draps- og voldstrusler da, altså. Og trakassering.. Bl.a.. Men som Blondie65 skrev; det jeg lurer på er om noen her vet hva straffen for å bli dømt for overnevnte forhold under prøvetiden er..?😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå