AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #1 Skrevet 10. november 2018 Hei! Da jeg skulle fylle inn skjema for innkalling til førstegangstjeneste i vår så trykket jeg på at jeg var umotivert (lavest mulig tall) for førstegangstjenesten. Følgelig ble jeg ikke kalt inn til sesjon. Men, nå går jeg siste vgs og merker at jeg angrer veldig på dette! Nå innser jeg at jeg gjerne vil i militæret, kanskje til og med ta utdanning der. Har jeg noe sjans til å komme til sesjon i det hele tatt nå eller er det for sent? Jeg er en jente på 18 år, trener mye og er god teoretisk, så er ganske sikker på at jeg egentlig ville klart kravene. Anonymkode: 1296b...98a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #3 Skrevet 10. november 2018 Du får ta kontakt med de og høre. Du kan alltids søke utdanning uansett da. Anonymkode: 886da...558
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #4 Skrevet 10. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får ta kontakt med de og høre. Du kan alltids søke utdanning uansett da. Anonymkode: 886da...558 Kan man? Trodde man måtte ha førstegangstjeneste. Virker sånn for flygerutdanningen hvert fall. Får kontakte dem. Anonymkode: 1296b...98a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #5 Skrevet 10. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan man? Trodde man måtte ha førstegangstjeneste. Virker sånn for flygerutdanningen hvert fall. Får kontakte dem. Anonymkode: 1296b...98a Det varier på type utdanning, men feks Språk- og etterretningsutdanningen og krigsskole kan man ta uten å ha hatt førstegangstjeneste først. Spesialistutdanning må man ha hatt fgt først. Flyger husker jeg ikke, men det skal stå ganske klart og tydelig på nettsidene til forsvaret. Anonymkode: 886da...558
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #6 Skrevet 10. november 2018 Send en mail til vernepliktsverket og si at du er motivert. Forsvaret liker å ta inn folk som viser initiativ. Anonymkode: cd331...899
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå