AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #1 Skrevet 10. november 2018 Hei, Jeg trenger deres perspektiver. For noen uker siden skrev jeg et brev på vegne av meg og samboeren til en av våre naboer og fortalte at jeg stadig ble holdt våken av deres bråk. Brevet ble noe krast, men ikke frekt. Skrev bare at jeg ønsket at de tok mer hensyn i fremtiden, de er sikkert ikke klar over at jeg hører at de krangler mye osv. Jeg underskrev anonymt og sa jeg gjorde det for å beholde nabofreden. I stedet for å gjøre noe, sendte de det rett til borettslaget og nekter for at de bråker. De ble bare sinte for brevet. Greit nok at de ikke gidder. Men de har satt styret på saken med å finne ut hvem som har sendt brevet. Styret har derfor hengt opp brevet på fellestavlen, med påskrift at den som har skrevet dette bes vedkjenne seg og ta kontakt med styreleder. Nå føler jeg meg som et barn som har gjort noe galt. Jeg er livredd for at alle skal få vite at det er meg. Sendte brev i stedet for å klage fordi jeg ikke ønsket noe oppstyr eller uvennlighet. Og fordi det ikke er masse bråk, men mye gjentagende i det siste. Står mellom om jeg bare skal si at det er meg, og føle meg uglesett, eller håpe at det bare "går over". Men jeg er paranoid og redd de begynner å spørre alle. Vet ikke om jeg klarer å lyve. Samboeren vet ikke at jeg sendte brevet, og nå føler jeg meg bare skikkelig teit som sendte det. Det er ikke SÅ ofte bråk, men det var en periode. Hva burde jeg gjøre? Føler meg som et barn om jeg tilstår, har skikkelig klump i magen og dette ødela hele dagen min. Føler meg skikkelig skyldig. Syntes det er dårlig gjort å offentliggjøre brevet sånn når jeg skrev jeg ville være anonym.. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 74c32...ea6
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #2 Skrevet 10. november 2018 Du skulle selvsagt ha skrevet under med eget navn. Det er det voksne gjør. Det er jo også relevant for dem å vite om dette er noen tvers over gangen eller tre etasjer ned - mtp. at det er bråk det gjelder, skal man jo vite hvor langt unna nabo befinner seg. Men gjort er gjort. Jeg ville tatt kontakt med styreleder og sa at du skrev brevet, og at du i etterpåklokskapens navn forstår at du burde underskrevet det, men at klagen "består" da det er mye bråk i bygget og du håper at de kan ta hensyn til borettslagets stilletider/husfredregler (som jeg går utifra at de har). Det er ikke sikkert styreleder har tatt parti, kanskje vil de bare vite hvem "anonym" er. Derfor er det kanskje enda bedre å ringe styreleder personlig og etablere en kontakt. Anonymkode: 9745f...265 22
moho Skrevet 10. november 2018 #3 Skrevet 10. november 2018 Jeg hadde plukket ned brevet og kastet det. 28
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #4 Skrevet 10. november 2018 Skrev på på vegne av samboeren din uten hans samtykke? Anonymkode: cc3a9...ba1 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #5 Skrevet 10. november 2018 Si til styreleder at du er redd for de og at du derfor vil være anonym Anonymkode: cd948...394 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #6 Skrevet 10. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skrev på på vegne av samboeren din uten hans samtykke? Anonymkode: cc3a9...ba1 Skrev at "vi" opplever mye bråk når vi skal på jobb osv, han er enig i saken, men han er passiv og ville ikke snakket med de eller gjort noe, men heller ikke brydd seg om jeg gjorde noe. Men nå som det henger på tavla syntes jeg bare det er flaut. De har gjort at jeg føler meg teit. Jeg har bodd her lenge og kjenner styret, og vet at de er sladrehøner. Hvis jeg snakker med de forteller de meg mer enn jeg syntes de har lov til, og da vet jeg at de forteller til dem også. Jeg vet at de også kommer til å bo her lenge, og vil derfor ikke at det skal bli noe dårlig stemning, mannen er ganske brysk og uvennlig de få gangene vi treffer dem. Vi bor over de, så snakker ikke så ofte med dem. Men de har klagd på oss. Mannen mener at samboeren min for eksempel tar opp parkeringsplassen hans, men vi har ikke bil ... Vi vil bare leve i fred. Anonymkode: 74c32...ea6
Gjest loveli Skrevet 10. november 2018 #7 Skrevet 10. november 2018 (endret) Her er det styret og ikke du som har gjort noe galt. Hvorfor i all verden er dette brevet hengt opp slik? Det hadde holdt å skrive at den som skrev brev om bråk skulle melde seg. Uprofesjonelt av styret spør du meg. Et så dårlig styre hadde jeg ikke hatt tiltro til og jeg hadde IKKE meldt meg. Endret 10. november 2018 av loveli
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #8 Skrevet 10. november 2018 Ta og kast det j*vla brevet. Det har ingenting der å gjøre. Anonymkode: f35b0...869 8
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #9 Skrevet 10. november 2018 Er dette under OBOS eller noe lignendee? Jeg hadde rapportert dette styret til høyere instans umiddelbart! Dersom det ikke er aktuelt for deg hadde jeg bare ignorert det, ikke sagt noe og latt de leke detektiv i fred. Kunne ikke brydd meg mindre Anonymkode: 12e6c...31a 18
SoWhat? Skrevet 10. november 2018 #10 Skrevet 10. november 2018 Når du er så feig at du skriver anonymt, så var dette til pass for deg. Jeg er så dritt lei folk som er så feige jeg. Kan du sette deg inn i hvor sjukt ubehagelig det er å få anonyme klager? De blir jo gående rundt å lure på hvem av naboene det er. Koselig ikke sant? Og nå skriver du i tillegg at det ikke var SÅ mye bråk og blå bla. Du får tilstå, så det blir ro blant naboene, for nå går sikkert flere og snakker og lurer på dette. Så får du ta konsekvensene. Men nei, jeg tror ikke at du gjør det. Du stikker nok hodet i sanden og venter til "det går over". Gud så lei jeg er av folk som ikke evner å ta tak i ting på en redelig måte. Jeg er ikke hardere enn at jeg dog syns litt synd på deg. Det er ikke en hyggelig situasjon du forutså dette. Men håper at sånt vil bli for vane å gjøre ved anonyme klager. Virkelig. 7
Gjest Kendall Skrevet 10. november 2018 #11 Skrevet 10. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette under OBOS eller noe lignendee? Jeg hadde rapportert dette styret til høyere instans umiddelbart! Dersom det ikke er aktuelt for deg hadde jeg bare ignorert det, ikke sagt noe og latt de leke detektiv i fred. Kunne ikke brydd meg mindre Anonymkode: 12e6c...31a Støtter denne.
Gjest Kendall Skrevet 10. november 2018 #12 Skrevet 10. november 2018 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Når du er så feig at du skriver anonymt, så var dette til pass for deg. Jeg er så dritt lei folk som er så feige jeg. Kan du sette deg inn i hvor sjukt ubehagelig det er å få anonyme klager? De blir jo gående rundt å lure på hvem av naboene det er. Koselig ikke sant? Og nå skriver du i tillegg at det ikke var SÅ mye bråk og blå bla. Du får tilstå, så det blir ro blant naboene, for nå går sikkert flere og snakker og lurer på dette. Så får du ta konsekvensene. Men nei, jeg tror ikke at du gjør det. Du stikker nok hodet i sanden og venter til "det går over". Gud så lei jeg er av folk som ikke evner å ta tak i ting på en redelig måte. Jeg er ikke hardere enn at jeg dog syns litt synd på deg. Det er ikke en hyggelig situasjon du forutså dette. Men håper at sånt vil bli for vane å gjøre ved anonyme klager. Virkelig. Gjort er gjort
SoWhat? Skrevet 10. november 2018 #13 Skrevet 10. november 2018 12 minutter siden, loveli skrev: Her er det styret og ikke du som har gjort noe galt. Hvorfor i all verden er dette brevet hengt opp slik? Det hadde holdt å skrive at den som skrev brev om bråk skulle melde seg. Uprofesjonelt av styret spør du meg. Et så dårlig styre hadde jeg ikke hatt tiltro til og jeg hadde IKKE meldt meg. Jo. Det er galt å klage anonymt. Stygt er det faktisk. 4
jabx Skrevet 10. november 2018 #14 Skrevet 10. november 2018 Det var sikkert ikke det lureste å skrive anonymt, men styret har vel ikke en dritt med dette å gjøre? Det var et brev direkte til bråkmakerne, og styret var ikke involvert slik jeg forstår det. Da er det tåpelig at de blander seg. Fuck them. 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #15 Skrevet 10. november 2018 3 minutter siden, SoWhat? skrev: Når du er så feig at du skriver anonymt, så var dette til pass for deg. Jeg er så dritt lei folk som er så feige jeg. Kan du sette deg inn i hvor sjukt ubehagelig det er å få anonyme klager? De blir jo gående rundt å lure på hvem av naboene det er. Koselig ikke sant? Og nå skriver du i tillegg at det ikke var SÅ mye bråk og blå bla. Du får tilstå, så det blir ro blant naboene, for nå går sikkert flere og snakker og lurer på dette. Så får du ta konsekvensene. Men nei, jeg tror ikke at du gjør det. Du stikker nok hodet i sanden og venter til "det går over". Gud så lei jeg er av folk som ikke evner å ta tak i ting på en redelig måte. Jeg er ikke hardere enn at jeg dog syns litt synd på deg. Det er ikke en hyggelig situasjon du forutså dette. Men håper at sånt vil bli for vane å gjøre ved anonyme klager. Virkelig. For noe tull. Det må være lov å klage eller være misfornøyd selv om du ikke er klar for en direkte konfrontasjon. Folk er forskjellige Anonymkode: 12e6c...31a 22
Gjest loveli Skrevet 10. november 2018 #16 Skrevet 10. november 2018 3 minutter siden, SoWhat? skrev: Jo. Det er galt å klage anonymt. Stygt er det faktisk. Ok? Aldri hørt om. Spiller vel ingen rolle om det klages anonymt eller ikke. Man har fått en klage og kan velge å ta mer hensyn til sine naboer eller være et drittmenneske og gi faen.
SoWhat? Skrevet 10. november 2018 #17 Skrevet 10. november 2018 2 minutter siden, jabx skrev: Det var sikkert ikke det lureste å skrive anonymt, men styret har vel ikke en dritt med dette å gjøre? Det var et brev direkte til bråkmakerne, og styret var ikke involvert slik jeg forstår det. Da er det tåpelig at de blander seg. Fuck them. Det blir uro vet du, når folk får anonyme klager. De har rett på å vite hvem det er. Dette er vel den eneste måten de har en mulighet til å finne ut av det på. Tenk så mye enklere og riktig det hadde vært om Ts sa til dem ansikt til ansikt? Da hadde dette vært unngått. 2
Gjest loveli Skrevet 10. november 2018 #18 Skrevet 10. november 2018 (endret) 23 minutter siden, SoWhat? skrev: Når du er så feig at du skriver anonymt, så var dette til pass for deg. Jeg er så dritt lei folk som er så feige jeg. Kan du sette deg inn i hvor sjukt ubehagelig det er å få anonyme klager? De blir jo gående rundt å lure på hvem av naboene det er. Koselig ikke sant? Og nå skriver du i tillegg at det ikke var SÅ mye bråk og blå bla. Du får tilstå, så det blir ro blant naboene, for nå går sikkert flere og snakker og lurer på dette. Så får du ta konsekvensene. Men nei, jeg tror ikke at du gjør det. Du stikker nok hodet i sanden og venter til "det går over". Gud så lei jeg er av folk som ikke evner å ta tak i ting på en redelig måte. Jeg er ikke hardere enn at jeg dog syns litt synd på deg. Det er ikke en hyggelig situasjon du forutså dette. Men håper at sånt vil bli for vane å gjøre ved anonyme klager. Virkelig. Ser ikke hvorfor det skal være så kjipt å ikke vite hvem av naboene som har klaget. Hvis én nabo klager på bråk kan du banne på at flere naboer har hørt bråket. Høylydt klangling har garantert blitt hørt av samtlige naboer. Ta hensyn. Endret 10. november 2018 av loveli
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #19 Skrevet 10. november 2018 Uproft av styret, så det hadde gjort at jeg ikke ville sagt at det var meg. Måten de har håndtert dette på sier jo alt om at du gjør best i å ikke navngi deg selv. Ved neste runde med bråk hadde jeg ringt politiet om de holdt meg våken på nattestid. Jeg forstår at man ønsker å være anonym og ikke ønsker konflikter når man bor og skal leve sammen på samme sted, min erfaring er at å snakke til direkte alltid får konflikten til å eskalere. Du ga de en sjanse ved anonymt å kontakte dem for å gjære de oppmerksom på lydnivået. Deres reaksjon forteller at en direkte henvendelse, personlig eller ved underskrevet klage hadde gjort ting vanskelig mellom dere. Derfor er mitt råd, at du ikke bekjenner. Anonymkode: 90089...6f0 16
SoWhat? Skrevet 10. november 2018 #20 Skrevet 10. november 2018 2 minutter siden, loveli skrev: Ok? Aldri hørt om. Spiller vel ingen rolle om det klages anonymt eller ikke. Man har fått en klage og kan velge å ta mer hensyn til sine naboer eller være et drittmenneske og gi faen. Du ville sikkert ikke lurt noe særlig på en anonym klage ? Som du att på til var uenig i. Da er du av et fåtall som evner å gi f i sånt. Folk har stort sett er behov for å vite hvem de har å forholde seg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå