AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #1 Skrevet 10. november 2018 Trenger noen gode råd her. En tidligere venn ignorerer/ghoster/driver silent treatment med meg i lange perioder, så jeg regner nå med at vennskapet er over. Snap har ligget uåpnet i 4 uker, det samme med messenger meldinger. Aldri noen respons på noe på facebook, og sms blir aldri besvart. Sist det ble taust varte det i 6 mnd, og da slettet han meg på Instagram. Frem til nå, har jeg tenkt at det er umodent å slette/blokke osv, men nå er jeg i tvil. For hva er vitsen å være «venner» på sosiale medier, når den ene parten tydeligvis ikke vil ha en relasjon. Vi har tidligere vært gode venner, og jeg har ikke gjort noe som kan forklare denne oppførselen, ikke som jeg vet om i hvert fall! Uansett om jeg sletter eller lar vær, bryr personen seg sannsynligvis ingenting om det, vil nok ikke merke sletting engang. Men denne behandlingen jeg får plager meg og det gjør vondt. Hva tenker dere? Hva hadde dere gjort? Dere som behandler andre slik, hadde dere brydd dere om de hadde slettet dere over alt? Eller er det mer fornuftig å bare la det være som det er, men aldri gi respons på noe som helst og aldri prøve å ta kontakt igjen? Anonymkode: ebd02...735
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #2 Skrevet 10. november 2018 Hvis personen hadde tatt opp kontakten igjen, ville jeg bare ignorert tilbake. Og hvis en person sletter meg og så vil legge meg til igjen etter en stund, så godtar jeg ikke venneforespørsel. Enkelt å greit. Anonymkode: f0678...5f1 7
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #3 Skrevet 10. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis personen hadde tatt opp kontakten igjen, ville jeg bare ignorert tilbake. Og hvis en person sletter meg og så vil legge meg til igjen etter en stund, så godtar jeg ikke venneforespørsel. Enkelt å greit. Anonymkode: f0678...5f1 Takk for svar, men skjønte ikke helt. Mener du at jeg ikke bør slette/blokke? Det virker ikke som personen kommer til å ta opp kontakten. Det som er så vondt er alle oppdateringene, som minner meg på hvor verdiløs jeg er i hans øyne. Ikke verdt å ha som venn liksom. Jeg er virkelig i villrede her, så hadde vært flott om noen kan hjelpe meg. Anonymkode: ebd02...735
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #4 Skrevet 10. november 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller er det mer fornuftig å bare la det være som det er, men aldri gi respons på noe som helst og aldri prøve å ta kontakt igjen? Anonymkode: ebd02...735 Dette. Ikke blokker/slett. Jeg mener at du synker på hans nivå hvis du gjør det. Vis at du har mer respekt for andre mennesker enn det han har for deg. I lengden tror jeg du vil bli satt mer pris på om du holder deg for god til å slå tilbake. Jeg ser på det som umodent. Lat som du ikke bryr deg. Ignonerer hans meldinger om han begynner på igjen. Hvis han legger merke til at du ikke gir han oppmerksomhet, kommer han garantert til å slette deg til slutt. Da har jo ikke du gjort noe galt, men han har driti seg ut. Nå har ikke jeg vært i din situasjon. Men jeg har vært borti noe der fyren sletta meg. Det som skjedde var at jeg ble kjent med en fyr. Han sendte meg så mange meldinger. Det var flere meldinger om dagen - «hva skjer?». Etter at han hadde hold på slik i over ett år, gadd jeg ikke å svare mer. To månender etter sletta han meg som venn på fb. Jeg kunne godt ha vært tidenes bitch å blokket og slettet han, men jeg valgte å ikke synke på det nivået. Ignonerte bare meldingene hans, fordi jeg ikke klarte å si i fra at han var innpåsliten. Var redd for å såre han. Jeg mener det er mer fornuftig å bare ignonere i slike situasjoner, eventuelt å si ifra/konfrontere om hans oppførsel. Du fortjener å bli behandlet bedre! Anonymkode: f156a...b40
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #5 Skrevet 11. november 2018 Hvorfor skriver dere at det er å synke på et lavt nivå når en sletter en person som ikke svarer eller ønsker kontakt? Å slette noen er enkelt og noe jeg ville gjort dersom en person ikke ønsker kontakt med meg og/eller opptrer respektløst overfor meg, og det betyr selvfølgelig ikke at jeg senker ned på deres nivå. Anonymkode: acad5...73c 7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #6 Skrevet 11. november 2018 Kanskje dette ikke handler noe om deg ts? Kanskje han har fått seg kjæreste? Kanskje han er deprimert? Kanskje han er veldig busy... Finn verdien i deg selv. Ikke la andre definere din verdi. Anonymkode: d8be4...23b 2
Drakan Skrevet 11. november 2018 #7 Skrevet 11. november 2018 En grunn til at jeg ikke henger på sosiale medier lenger. Folk bedriver hersketeknikker og alt mulig på Facebook spesielt. Gidder ikke drama queens, så... jeg sier kvitt deg med det. Er befriende.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #8 Skrevet 11. november 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Trenger noen gode råd her. En tidligere venn ignorerer/ghoster/driver silent treatment med meg i lange perioder, så jeg regner nå med at vennskapet er over. Snap har ligget uåpnet i 4 uker, det samme med messenger meldinger. Aldri noen respons på noe på facebook, og sms blir aldri besvart. Sist det ble taust varte det i 6 mnd, og da slettet han meg på Instagram. Frem til nå, har jeg tenkt at det er umodent å slette/blokke osv, men nå er jeg i tvil. For hva er vitsen å være «venner» på sosiale medier, når den ene parten tydeligvis ikke vil ha en relasjon. Vi har tidligere vært gode venner, og jeg har ikke gjort noe som kan forklare denne oppførselen, ikke som jeg vet om i hvert fall! Uansett om jeg sletter eller lar vær, bryr personen seg sannsynligvis ingenting om det, vil nok ikke merke sletting engang. Men denne behandlingen jeg får plager meg og det gjør vondt. Hva tenker dere? Hva hadde dere gjort? Dere som behandler andre slik, hadde dere brydd dere om de hadde slettet dere over alt? Eller er det mer fornuftig å bare la det være som det er, men aldri gi respons på noe som helst og aldri prøve å ta kontakt igjen? Anonymkode: ebd02...735 Personen tar ikke kontakt og svarer ikke på meldinger så ser jeg ingen grunn til å blokkere. Ville latt det være som det er, ikke svare om personen svarer, rett og slett behandle som om du ikke bryr deg. Anonymkode: a2a30...b7a
FrodeF Skrevet 11. november 2018 #9 Skrevet 11. november 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette. Ikke blokker/slett. Jeg mener at du synker på hans nivå hvis du gjør det. Vis at du har mer respekt for andre mennesker enn det han har for deg. I lengden tror jeg du vil bli satt mer pris på om du holder deg for god til å slå tilbake. Jeg ser på det som umodent. Lat som du ikke bryr deg. Ignonerer hans meldinger om han begynner på igjen. Hvis han legger merke til at du ikke gir han oppmerksomhet, kommer han garantert til å slette deg til slutt. Da har jo ikke du gjort noe galt, men han har driti seg ut. Nå har ikke jeg vært i din situasjon. Men jeg har vært borti noe der fyren sletta meg. Det som skjedde var at jeg ble kjent med en fyr. Han sendte meg så mange meldinger. Det var flere meldinger om dagen - «hva skjer?». Etter at han hadde hold på slik i over ett år, gadd jeg ikke å svare mer. To månender etter sletta han meg som venn på fb. Jeg kunne godt ha vært tidenes bitch å blokket og slettet han, men jeg valgte å ikke synke på det nivået. Ignonerte bare meldingene hans, fordi jeg ikke klarte å si i fra at han var innpåsliten. Var redd for å såre han. Jeg mener det er mer fornuftig å bare ignonere i slike situasjoner, eventuelt å si ifra/konfrontere om hans oppførsel. Du fortjener å bli behandlet bedre! Anonymkode: f156a...b40 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Man synker til er lavt nivå ved å slette, men å ghoste er voksent!!! At DU er redd for å såre han ved å slette er rent sludder, det er kun fordi du er feig. Det er bare å slette personen. 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #10 Skrevet 11. november 2018 6 timer siden, Drakan skrev: En grunn til at jeg ikke henger på sosiale medier lenger. Folk bedriver hersketeknikker og alt mulig på Facebook spesielt. Gidder ikke drama queens, så... jeg sier kvitt deg med det. Er befriende. Jeg ser noen styrer og lager drama, men i de 11-12 årene jeg har vært på face etc, har jeg aldri opplevd drama, men så er ikke jeg en dramaqueen heller.... Noen lager drama for alt mulig.... Ser jeg drama, ignorerer jeg det bare. Gidder ikke slette folk og styre på. Anonymkode: 622b2...f2b
Gjest andysowhat Skrevet 11. november 2018 #11 Skrevet 11. november 2018 Ok, jeg lot ofte være å svare i perioder, og det har ingenting med silent treatment eller lignende å gjøre. Men det har noe med at jeg blir lett sosialt sliten å gjøre, at jeg er mer intro en ekstravert. Så ja jeg bryr meg om folk sletter meg osv. Grunnen for at jeg brydde meg, var fordi: I starten viste jeg ikke at noen mennesker ikke blir sosialt sliten og grøggi. Har hatt venner som kan dra på besøk dag inn og dag ut og prate hver eneste dag på inn og ut pust. Der er ikke jeg. Så for meg var det helt naturlig og en selvfølge at folk skulle få lov å bryte kontakten med meg i noen uker/måneder om gangen. Tanken min var: «Jeg blir drit sliten av sosiale interaksjoner, så jeg skjønner svært godt om andre har samme problemet.» Så siden jeg tenkte det var greit at andre ikke svarte meg. Så trodde jeg det var greit at jeg ikke svarte andre hele tiden, og at det var en gjensidig forståelse av at sosialt sliten var en ting. Men så har jeg jo opplevd det da, litt mennesker som deg TS som høres litt mer utgående og sosial enn det jeg er. De har hatt litt problemer med meg, bare fordi de skjønner ikke hvor viktig det er for meg å resette den sosiale start knappen. Så jeg er nå beskyldt for litt av hvert, pga at jeg er sosialt sliten. Det ene er ignorering og lignende som du skriver Ts. Men spør du ærlig og åpent denne fyren som blokker deg litt, så skal jeg tro du får et ærlig svar. Kanskje du ikke skjønner svaret hans fordi dere er forskjellige. Akkurat som at jeg ikke forstod at folk ikke ble sliten av sosiale interaksjoner... liksom wtf, det er meg veldig merkelig ^^ lykke til!
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #12 Skrevet 11. november 2018 Hvis du hele tiden har det i bakhodet at du vurderer å slette/blokkere noen på sosiale medier syns jeg du bør gjøre det. Slett alle samtaler og fjern han fra alle sosiale medier så du slipper at han dukker opp over alt hele tiden. Bedre å bare få det gjort og glemme hele greia. Det er i alle fall min erfaring Anonymkode: 31178...321 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #13 Skrevet 11. november 2018 16 hours ago, AnonymBruker said: Snap har ligget uåpnet i 4 uker, det samme med messenger meldinger. Aldri noen respons på noe på facebook, og sms blir aldri besvart. Sist det ble taust varte det i 6 mnd, og da slettet han meg på Instagram. Anonymkode: ebd02...735 Hallo? Dere er jo ikke venner lenger. Hvorfor må du i det hele tatt spørre? Anonymkode: 479a2...f88
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #14 Skrevet 11. november 2018 Jeg føler at det er veldig krasst å slette folk på facebook, når det er folk man vet vil oppdage det. Jeg har trykket "slutt å følge" på en venn som har ghostet meg. Så slipper jeg å se oppdateringer fra personen der. På instagram slettet jeg han som følger. Fordi jeg følte ubehag ved at han kunne se private bilder jeg legger ut der, når han ikke ønsker å ha en relasjon i virkeligheten. I ettertid følte jeg meg litt teit, for det føles litt barnslig. Samtidig står jeg fremdeles fast ved at jeg ønsker at kun de jeg vet tenker godt om meg, skal se bildene mine. Slettinger etc er jo egentlig et rop om at man er blitt såret og føler seg sviktet. Så hvis man vil fremstå uberørt, bør man ikke gjøre noe med relasjonen i SomM, som den andre personen kan oppdage. Jeg råder deg ts, til å se fremover i tid. Si om 3 måneder, så vil du garantert ikke føle like sterkt for å markere for den tidligere vennen at du føler deg såret. Så frem til da kan du jo begrense delingen din, og ta det opp til vurdering da. Anonymkode: 56660...f2d 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #15 Skrevet 11. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler at det er veldig krasst å slette folk på facebook, når det er folk man vet vil oppdage det. Jeg har trykket "slutt å følge" på en venn som har ghostet meg. Så slipper jeg å se oppdateringer fra personen der. På instagram slettet jeg han som følger. Fordi jeg følte ubehag ved at han kunne se private bilder jeg legger ut der, når han ikke ønsker å ha en relasjon i virkeligheten. I ettertid følte jeg meg litt teit, for det føles litt barnslig. Samtidig står jeg fremdeles fast ved at jeg ønsker at kun de jeg vet tenker godt om meg, skal se bildene mine. Slettinger etc er jo egentlig et rop om at man er blitt såret og føler seg sviktet. Så hvis man vil fremstå uberørt, bør man ikke gjøre noe med relasjonen i SomM, som den andre personen kan oppdage. Jeg råder deg ts, til å se fremover i tid. Si om 3 måneder, så vil du garantert ikke føle like sterkt for å markere for den tidligere vennen at du føler deg såret. Så frem til da kan du jo begrense delingen din, og ta det opp til vurdering da. Anonymkode: 56660...f2d Du synes det er krasst å slette en venn som har ghostet deg på Facebook, mens det er greit å gjøre det på Instagram? Du har jo også private bilder på Facebook, vil jeg tro.. Også ser jeg heller ikke greia med å skulle fremstå som uberørt? Man har jo blitt såra! Og da er det faktisk greit å markere seg. Jeg synes at man kan slette (evnt. blokke) en person som ikke har oppført seg greit mot en, om dette føles riktig for å kunne komme seg videre. Anonymkode: 1cdf1...314 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #16 Skrevet 11. november 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Trenger noen gode råd her. En tidligere venn ignorerer/ghoster/driver silent treatment med meg i lange perioder, så jeg regner nå med at vennskapet er over. Snap har ligget uåpnet i 4 uker, det samme med messenger meldinger. Aldri noen respons på noe på facebook, og sms blir aldri besvart. Sist det ble taust varte det i 6 mnd, og da slettet han meg på Instagram. Frem til nå, har jeg tenkt at det er umodent å slette/blokke osv, men nå er jeg i tvil. For hva er vitsen å være «venner» på sosiale medier, når den ene parten tydeligvis ikke vil ha en relasjon. Vi har tidligere vært gode venner, og jeg har ikke gjort noe som kan forklare denne oppførselen, ikke som jeg vet om i hvert fall! Uansett om jeg sletter eller lar vær, bryr personen seg sannsynligvis ingenting om det, vil nok ikke merke sletting engang. Men denne behandlingen jeg får plager meg og det gjør vondt. Hva tenker dere? Hva hadde dere gjort? Dere som behandler andre slik, hadde dere brydd dere om de hadde slettet dere over alt? Eller er det mer fornuftig å bare la det være som det er, men aldri gi respons på noe som helst og aldri prøve å ta kontakt igjen? Anonymkode: ebd02...735 Men snakker dere sammen i RL? Er det kun på sosiale media du føler at vedkommende ghoster deg eller gjelder dette når dere treffes ute i den virkelige verden? Hva skjer om du møter han på gata eller i butikken? Hilser han ikke, eller haster han videre med et " jeg har ikke tid " ? Kan det ha seg slik at han rett og slett driter i sosiale media? At han kanskje logger inn på snap en gang annenhver måned og at han gir dralten i statusoppdateringer, likes og dette lik meg i hel opplegget eller så blokkerer jeg deg kjøret, kanskje han heller har sunne interesser og ser ikke vitsen med å dele alt mulig ? Er han sånn som meg kanskje? Som titter innom snapchat en gang i halvåret, aller mest for å sjekke om der har komt noen nye morsomme filter, som har slått av alle notifikasjoner på de fleste sosiale media platformer, som liker et bilde eller en status når JEG føler for det. om det er dette som kalles å ikke være en venn i disse dager, ja da er man heller venneløs Anonymkode: c5db7...833
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #17 Skrevet 11. november 2018 Blokkér han, så er du kvitt han for godt Anonymkode: 434a3...5d7 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #18 Skrevet 11. november 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men snakker dere sammen i RL? Er det kun på sosiale media du føler at vedkommende ghoster deg eller gjelder dette når dere treffes ute i den virkelige verden? Hva skjer om du møter han på gata eller i butikken? Hilser han ikke, eller haster han videre med et " jeg har ikke tid " ? Kan det ha seg slik at han rett og slett driter i sosiale media? At han kanskje logger inn på snap en gang annenhver måned og at han gir dralten i statusoppdateringer, likes og dette lik meg i hel opplegget eller så blokkerer jeg deg kjøret, kanskje han heller har sunne interesser og ser ikke vitsen med å dele alt mulig ? Er han sånn som meg kanskje? Som titter innom snapchat en gang i halvåret, aller mest for å sjekke om der har komt noen nye morsomme filter, som har slått av alle notifikasjoner på de fleste sosiale media platformer, som liker et bilde eller en status når JEG føler for det. om det er dette som kalles å ikke være en venn i disse dager, ja da er man heller venneløs Anonymkode: c5db7...833 Nei, han er veldig aktiv på Sosiale medier, sender hundrevis av snap hver dag og poster på Instagram og facebook ukentlig. Vi treffes ikke i RL da vi ikke er i samme omgangskrets og ikke vanker på de samme plassene. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hallo? Dere er jo ikke venner lenger. Hvorfor må du i det hele tatt spørre? Anonymkode: 479a2...f88 Jeg forstår at vi ikke er venner mer, men ikke hvorfor! Jeg spør fordi jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Hele situasjonen er sår, og jeg savner kontakten med min tidligere venn! 6 timer siden, andysowhat skrev: Men spør du ærlig og åpent denne fyren som blokker deg litt, så skal jeg tro du får et ærlig svar. Kanskje du ikke skjønner svaret hans fordi dere er forskjellige. Akkurat som at jeg ikke forstod at folk ikke ble sliten av sosiale interaksjoner... liksom wtf, det er meg veldig merkelig ^^ lykke til! Han er veldig sosial, og må ha noen å henge med og snakke med hele tiden. Jeg er nok mer introvert, men prøver å ta vare på de vennene jeg har, og ignorerer aldri noen av dem. Jeg får ikke spurt han, da han aldri åpner eller svarer på noe. Har spurt før i RL for dette har pågått i flere perioder, og da svarer han at han ikke vet hvorfor han gjør det. Det svaret tyder på at han ikke vil være ærlig med meg og egentlig gir faen i hvordan han behandler meg. Derfor må jeg jo bare innse at vårt vennskap er dødt. Jeg ønsker ikke å være som han, og er derfor så usikker ang sletting/blokking. Har skjult han på Instagram og følger ikke på Facebook, for å svåne meg for oppdateringene, men klarer allikevel ikke å la vær å sjekke innom av og til, og det frustrerer meg! Anonymkode: ebd02...735
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #19 Skrevet 11. november 2018 10 timer siden, FrodeF skrev: 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Man synker til er lavt nivå ved å slette, men å ghoste er voksent!!! At DU er redd for å såre han ved å slette er rent sludder, det er kun fordi du er feig. Det er bare å slette personen. Når du over en lenger periode blir spammet ned med meldinger (3-4 meldinger om dagen OM HVA JEG GJØR) - hva skal man gjøre da? Er det ikke akseptabelt å slutte å svare til slutt? Skulle jeg bare ha slettet/blokkert han? Han tok jo ikke hint. Jeg sa jo faen til han at jeg trengte space/ikke trengte å snakke hver dag, men tok han hintet? Nei! Jeg ønsket ikke å slette/blokkere han selv - fordi jeg så på han som en venn. Han er veldig grei og omtenksom som person, men jeg ble lei av alt maset om hva jeg gjorde hele tiden. Jeg er ikke en sosiale medier person, som sitter å prater med folk hele tiden. Liker best å kommunisere ansikt til ansikt. Jeg møtte han når han spurte om vi skulle finne på noe osv, og det var koselig. Men han tok jo ikke hintet om at jeg ikke trengte å snakke hver dag. Jeg sa i fra klart og tydelig, men han hørte ikke på meg - DERFOR IGNONERTE JEG MELDINGENE HANS TIL SLUTT. Jeg ville være vennen hans, men ønsket ikke å snakke hver dag. Ghosting handler jo om at man ikke sier i fra, men bare slutter å svare uten en grunn. Kom kanskje ikke tydelig nok fram i mitt forrige innlegg? Beklager det. Det er mer respektløst å slette/blokkere enn å si i fra først og slutte å svare om han fortsetter. Hvis jeg sender en melding til noen og de ikke svarer, lar jeg de være i fred - fordi jeg tar hintet. Dette hintet burde han også ha tatt. Sluttet å skrevet til meg hver dag. Istedenfor å slette meg. Han har faktisk sagt unnskyld for at han sletta meg da, og han mente at jeg ikke hadde gjort noe galt :)))) Sorry TS, for at jeg avsporte din tråd! Anonymkode: f156a...b40
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #20 Skrevet 11. november 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du synes det er krasst å slette en venn som har ghostet deg på Facebook, mens det er greit å gjøre det på Instagram? Du har jo også private bilder på Facebook, vil jeg tro.. Også ser jeg heller ikke greia med å skulle fremstå som uberørt? Man har jo blitt såra! Og da er det faktisk greit å markere seg. Jeg synes at man kan slette (evnt. blokke) en person som ikke har oppført seg greit mot en, om dette føles riktig for å kunne komme seg videre. Anonymkode: 1cdf1...314 Beklager, ser at jeg ikke var klar i innlegget mitt. Det jeg gjorde var å slutte å følge på Facebook, og sette vedkommende på "begrenset", slik at han ikke får se flere nye poster fra meg. Dermed får jeg følelsen av å beskytte meg selv og mitt liv mot hans innsyn, mens jeg samtidig får delt det jeg ønsker med de jeg vil. Men Instagram har så vidt jeg vet ingen funksjon hvor man kan hindre enkelte brukere å se nye bilder du legger ut. Derav måtte jeg slette ham, fordi jeg hadde ikke lyst å lage ny konto og starte på nytt der. Opplys meg gjerne dersom det er en funksjon hvor man kan selektere vekk brukere også på Instagram. Vet det går an på Stories, men den bruker jeg ikke så mye. Ellers er det viktig for meg å framstå som uberørt, altså at jeg ikke bryr meg om at han forsvant. Fordi det er viktig for meg å framstå som en avbalansert person. Det gir meg en bedre følelse av å ha kontroll over situasjonen, enn om jeg skulle markere det på sosiale media. Fordi den som ikke ønsker kontakt, kunne jo ikke brydd seg mindre hva jeg føler. Anonymkode: 56660...f2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå