Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innenfor vårt yrke er det krevende å lande jobb, men har fått tilbud om en jobb et annet sted. Det er en aktiv og mer krevende jobb enn i dag, men absolutt interessant og utdannende. Imidlertid er den altså 50.000 kroner lavere lønnet i året. Ville dere tatt den og derfor satt trivsel over lønn?

Takk for råd :)

Anonymkode: 6050f...919

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs utgangspunktet, om det er en godt lønnet jobb  700.000 pluss) eller en lavere (400.000 pluss). Er den lavere så er det mye å ofre, men er den høyt lønnet så er trivselen definitivt verdt mer enn pengene.

Skrevet

Jeg tjener 450000 i dag.

Skrevet

Så ned til 400? Wow. Ville trodd at en krevende jobb å lande også gav kompensasjon.  Jeg vet ikke hva som er riktig i forhold til utdanning og ansinnitet, og om det er mulighet for å stige i gradene i den nye jobben, men dette er ting jeg ville vurdert det opp mot. Er det i det private næringsliv, så måtte alle forutsetninger (som lønnet overtid/ avspasering) vært på plass, når en starter så lavt. Mange lover gull og skoger med tid og innsats, eller bonus når/ hvis bedriften går bra, men det er ingen naturlig gang i dette når du jobber privat, og eiere lønner seg selv først.

her har du en oversikt over gjennnomsnittslønn i forskjellige yrker, så kan du se hvor på snittet denne stillingen er innenfor ditt yrke. https://www.nettavisen.no/na24/her-er-gjennomsnitts-lnnen-i-300-yrker/3423411726.html

Penger er ikke alt, trivsel og utfordringer er for min del like viktig, for andre er en jobb kun akkurat det. Jeg hadde aldri gått ned 50.000 for en ny jobb, men så er jeg også midt i karrieren. Er de klar over at du må ta et så drastisk kutt i lønn? 10% ned er mye, og er du like attraktiv for de så burde de være imøtekommende på lønn.

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innenfor vårt yrke er det krevende å lande jobb, men har fått tilbud om en jobb et annet sted. Det er en aktiv og mer krevende jobb enn i dag, men absolutt interessant og utdannende. Imidlertid er den altså 50.000 kroner lavere lønnet i året. Ville dere tatt den og derfor satt trivsel over lønn?

Takk for råd :)

For meg ville nok trivsel betydd mer enn lønn, men så er jeg så heldig å ha en jobb som jeg elsker å gå til ❤️ Jeg har aldri noensinne våknet og tenkt at jeg heller ville blitt hjemme, eller vurdert å ta en "tre-dagers"   Jeg er kvalifisert til å jobbe lenger opp i systemet, og har blitt tilbudt høyere stilling med bedre lønn flere ganger. Da har selvfølgelig mer penger fristet, men å være på jobb er en så stor del av livet at jeg prioriterer en stilling som har oppgaver som er lystbetonte for meg.  (Tjener 498.000 i året).

Anonymkode: 5c7bb...4e5

Skrevet

Lavere lønn enn 450tusen pr år er ganske lite hvis man er alene. Så hadde nok ikke gått ned til 400tusen.

Anonymkode: 646a5...beb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...