Gå til innhold

Forsikring hund over 7 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en hund omplassert ved 8 års alder. Noen som vet noe om forsikring i den alderen? Hva koster det ca?

Anonymkode: 6dc81...906

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg vet er at enkelte forsikringsselskaper ikke vil tegne ny forsikring til en hund som er eldre enn 6 år. Hvis hunden derimot var forsikret fra før, kan forsikringen antakeligvis overføres på ny eier. 

Anonymkode: 7b55c...cb2

• Liker 2
Skrevet

Han var ikke tidligere forsikret hos tidligere eier. jeg hadde han nylig til veterinær, med en saftig regning. Fikk medisiner, ble bra. Medisinene var bare for noen dager og nå sliter han igjen..

Skrevet

Du kan prøve å ringe Agria og høre.

Du vil ikke få dekt utgifter til nye veterinærbesøk og medisiner, for det du allerede har vært inne hos veterinær for, men det vet du sikkert.

Anonymkode: 28448...b13

• Liker 2
Skrevet

Beregnet pris på agrias nettside. Kr. 750 pr. Mnd.....

Skrevet

Har en eldre herremann på 9, betaler ca 4000 i året. Vet ikke om du får nyforsikring på en så gammel hund som 7 da. 

Anonymkode: 5f1f6...fbb

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en eldre herremann på 9, betaler ca 4000 i året. Vet ikke om du får nyforsikring på en så gammel hund som 7 da. 

Jeg har forsikring hos Agria for en tre år gammel hund. Det inkluderer livsforsikring på 20 tusen og dekning av veterinærutgifter opptil 60 tusen. Betaler nesten åtte hundre i måneden. Dekker din forsikring det samme?

Anonymkode: 53475...990

Skrevet

Forsøkte å forsikre min 8 årig, friske hund. Fikk ikke tegnet forsikring noen steder pga alder. Prøvd alle forsikringsselskaper.

Anonymkode: 683ae...7b0

Skrevet

Jeg forsikret mine to for et år siden, og da var de 8 og 9 år. Bruker Agria. Måtte betale seniortillegg, men det var ikke så mye.

Skrevet (endret)
På 10.11.2018 den 16.52, AnonymBruker skrev:

Fikk en hund omplassert ved 8 års alder. Noen som vet noe om forsikring i den alderen? Hva koster det ca?

Jeg har en hund som jeg kjøpte som valp. Hunden har vært forsikret siden jeg fikk den, hele tiden,hos Agria.

Da hunden var 7 år, sjekket jeg rundt etter bedre forsikringsbetingelser hos andre forsikringsselskaper, for jeg synes Agria var blitt så dyre. Til min store overraskelse var det ingen nye som ville forsikre en 7 år gammel hund! Fikk rett og slett ikke ny forsikring, for de regner risikoen for stor med en såpass "gammel" hund.

Nå er hunden snart 8, og vi er fremdeles forsikret hos Agria av den grunn. Betaler godt over 4000 i året.

Endret av Million
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forsikring hos Agria for en tre år gammel hund. Det inkluderer livsforsikring på 20 tusen og dekning av veterinærutgifter opptil 60 tusen. Betaler nesten åtte hundre i måneden. Dekker din forsikring det samme?

Anonymkode: 53475...990

Har livsforsikring til ca 10.000 og veterinærforsikring til ca 40.000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...