Prelunia Skrevet 10. november 2018 #1 Skrevet 10. november 2018 (endret) Hei! Har akkurat mistet for tredje gang ( uke 6, uke 10 og uke 5) Skal til sykehuset til mandag for å konstatere SA osv. Jeg har et barn fra før av, på 7.år, ikke han. Vi er i slutten av 20 årene nå. Men, er det noen her som har mistet tre ganger eller flere ? Hva skjedde etter den tredje gangen? Ble det utredning, og ev. hvor lenge måtte dere vente på den? Hvis det er noen som har solskinnshistorier, hjelper det også veldig å lese akkurat nå. Endret 10. november 2018 av Prelunia
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #2 Skrevet 10. november 2018 Jeg hadde 6 tidlige SA, mellom uke 6-7. Vi hadde og ett barn fra før, og gang nummer 7 gikk det bra, og vi fikk ett barn til. Vi ble begge utredet, og de fant ingen feil med oss. Anonymkode: 00ffc...35b
frk.Sanna Skrevet 10. november 2018 #3 Skrevet 10. november 2018 Så trist at du har måttet oppleve å miste 3 ganger. Er det samme mann du er gravid med som du har barn sammen med?
Prelunia Skrevet 10. november 2018 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2018 2 minutter siden, frk.Sanna skrev: Så trist at du har måttet oppleve å miste 3 ganger. Er det samme mann du er gravid med som du har barn sammen med? Nei.. Så at det kunne misforstås, så jeg endre det nå. Vi blir veldig raskt gravide ,da.. Alle spontanabortene har vært i løpet av 9 måneder. Så synes det er veldig rart at vi bare mister , og trist Selv om jeg vet at mange prøver i flere år og ikke får det til, så føles det tøft nok selv om det "kun" er på en relativt kort periode.
Hollymolly Skrevet 10. november 2018 #5 Skrevet 10. november 2018 2 timer siden, Prelunia skrev: Hei! Har akkurat mistet for tredje gang ( uke 6, uke 10 og uke 5) Skal til sykehuset til mandag for å konstatere SA osv. Jeg har et barn fra før av, på 7.år, ikke han. Vi er i slutten av 20 årene nå. Men, er det noen her som har mistet tre ganger eller flere ? Hva skjedde etter den tredje gangen? Ble det utredning, og ev. hvor lenge måtte dere vente på den? Hvis det er noen som har solskinnshistorier, hjelper det også veldig å lese akkurat nå. Kunne jeg spurt deg hva slags symtomer hadde du før du hadde SA? Jeg er gravid nå i uke 6, og nå begynte det plutselig å komme brunt utflod, og jeg lurer på om jeg holder på å minste. Da blir dette 3 gangen siden mai😔
Prelunia Skrevet 10. november 2018 Forfatter #6 Skrevet 10. november 2018 Akkurat nå, Hollymolly skrev: Kunne jeg spurt deg hva slags symtomer hadde du før du hadde SA? Jeg er gravid nå i uke 6, og nå begynte det plutselig å komme brunt utflod, og jeg lurer på om jeg holder på å minste. Da blir dette 3 gangen siden mai😔 Det begynte vel egentlig med lyserosa eller brunlig utflod.. Som ble mer og mer rødt/brunt før det til slutt kom litt blod. Det har vært MA 2 av gangene, da.. Og da har det kun vært brunlig utflod, så har det blitt sett på UL at det døde i uke 10 og 6.
Hollymolly Skrevet 10. november 2018 #7 Skrevet 10. november 2018 2 minutter siden, Prelunia skrev: Det begynte vel egentlig med lyserosa eller brunlig utflod.. Som ble mer og mer rødt/brunt før det til slutt kom litt blod. Det har vært MA 2 av gangene, da.. Og da har det kun vært brunlig utflod, så har det blitt sett på UL at det døde i uke 10 og 6. Hvor langt tid gikk det før det gikk over blod? Uff, dette er så urettferdig😞
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #8 Skrevet 10. november 2018 Vi hadde 1 MA og 3 SA mellom første og andre barnet, MA ble oppdaget i uke 12 og de andre SAene var i uke 5-7. Var inne hos lege for oppfølgingssamtale etter siste SA, men foruten noen blodprøver som jeg allerede hadde tatt hadde han ingen utredningsalternativer når vi klarte å bli gravide på egenhånd og hadde et barn (sammen) fra før av. Gikk som sagt bra på femte forsøk og har en liten baby nå. Anonymkode: 928ec...103
Prelunia Skrevet 10. november 2018 Forfatter #9 Skrevet 10. november 2018 Akkurat nå, Hollymolly skrev: Hvor langt tid gikk det før det gikk over blod? Uff, dette er så urettferdig😞 Den siste gangen nå, gikk det en uka fra brunlig utflod til det kom blod 😕 De andre gangene har det tatt 1-2 uker, men da hadde det jo vært dødt en stund.. Og det kom ikke mye blod, bare litt, så måtte ta medisinsk abort og utskrapning andre gangen jeg mistet.. Siden det stoppet opp. Kan jo hende det kan gå bra.. ❤️ Vet om en del som blør / opplever brunlig utflod og det går bra.. Så håper det er tilfelle for deg. Jeg vet hvordan du har det! Det er skikkelig urettferdig.. God klem til deg ❤️ Og håper det går bedre med deg.
Hollymolly Skrevet 10. november 2018 #10 Skrevet 10. november 2018 21 minutter siden, Prelunia skrev: Den siste gangen nå, gikk det en uka fra brunlig utflod til det kom blod 😕 De andre gangene har det tatt 1-2 uker, men da hadde det jo vært dødt en stund.. Og det kom ikke mye blod, bare litt, så måtte ta medisinsk abort og utskrapning andre gangen jeg mistet.. Siden det stoppet opp. Kan jo hende det kan gå bra.. ❤️ Vet om en del som blør / opplever brunlig utflod og det går bra.. Så håper det er tilfelle for deg. Jeg vet hvordan du har det! Det er skikkelig urettferdig.. God klem til deg ❤️ Og håper det går bedre med deg. Tusen takk❤️ Håper du blir fort gravid igjen. Dette er virkelig ikke lett. Stor klem til deg.
frk.Sanna Skrevet 10. november 2018 #11 Skrevet 10. november 2018 2 timer siden, Prelunia skrev: Nei.. Så at det kunne misforstås, så jeg endre det nå. Vi blir veldig raskt gravide ,da.. Alle spontanabortene har vært i løpet av 9 måneder. Så synes det er veldig rart at vi bare mister , og trist Selv om jeg vet at mange prøver i flere år og ikke får det til, så føles det tøft nok selv om det "kun" er på en relativt kort periode. Håper det bare er tilfeldig❤️ Får dere utredning etter 3 aborter? Jeg har også mistet et par ganger og jeg begynnte også med brunlig utflod.... Håper dere snart lykkes!🤞🏻❤️
Prelunia Skrevet 10. november 2018 Forfatter #12 Skrevet 10. november 2018 22 minutter siden, frk.Sanna skrev: Håper det bare er tilfeldig❤️ Får dere utredning etter 3 aborter? Jeg har også mistet et par ganger og jeg begynnte også med brunlig utflod.... Håper dere snart lykkes!🤞🏻❤️ De sa det på sykehuset da jeg var inne for utskrapning etter nr2.. At de ikke pleide å undersøke noe mer før det hadde skjedd 3 ganger, så regner med at det blir noen undersøkelser når det har skjedd 3 ganger nå.. Men skal på sykehuset til mandag, så får se hva de sier. Takk ❤️ Har det lyktes for dere?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #13 Skrevet 10. november 2018 Har mistet 3 ganger, 10+4,10+0 og uke 6. En av de var MA, to SA. Da jeg var tidlig gravid for fjerde gang tok fastlegen en del blodprøver for å utelukke diverse gen feil, leiden mutasjon++ tror de sjekka for 6-7 sykdommer/feil. Fant ingenting. Er nå i uke 27 i det svangerskapet 😊 har en fra før, født prematurt , så får god oppfølging både fra jordmor og sykehus, satt på progestron for å styrke livmorhalsen. Så nå ser det iallfall ut til å gå veien! Masse lykke til, vet godt hvor tøft det kan være! Anonymkode: 673a3...18e
frk.Sanna Skrevet 11. november 2018 #14 Skrevet 11. november 2018 13 timer siden, Prelunia skrev: De sa det på sykehuset da jeg var inne for utskrapning etter nr2.. At de ikke pleide å undersøke noe mer før det hadde skjedd 3 ganger, så regner med at det blir noen undersøkelser når det har skjedd 3 ganger nå.. Men skal på sykehuset til mandag, så får se hva de sier. Takk ❤️ Har det lyktes for dere? Så bra. Jeg er gravid igjen nå, men er kun 5+2, så mye kan skje enda. Vi har et barn sammen fra før. Jeg har hatt en SA og en kjemisk siden i sommer, mens jeg mistet i uke 13 første gangen (med en annen mann, fikk 3 barn etterpå sammen med han) Det er vel omtrent like stor sjangs for å miste hver gang, så det kan fortsatt værte tilfledig og at dere har vært maks uheldig! Dere kan iallefall bli gravid sammen, så det kommer nok til å gå bra❤️
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #15 Skrevet 11. november 2018 Jeg har mistet 6 ganger. Lengste svangerskap var 18 uker på en periode på 10år. Men nå er jeg endelig blitt mamma😊 Det fins håp❤️ Anonymkode: 249a7...41b 1
Twilight_Sparkle Skrevet 11. november 2018 #16 Skrevet 11. november 2018 Åh, så trist å høre at du har mistet igjen! Forhåpentligvis gir utredning svar på om det er noe galt som kan fikses, eller om dere bare har hatt veldig uflaks 😔 Susanne Kaluza skrev en blogg for noen år siden der hun var åpen om sine erfaringer med tre spontanaborter på rad da de prøvde på nummer tre. Kanskje finner du trøst eller tips her: http://susannekaluza.com/2014/01/09/veien-mot-malet/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå