Gå til innhold

Hvor lenge er det greit å ta med medbrakt mat til barn på restaurant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn som straks blir ett år. Hittil har jeg tatt med medbrakt til han med den beste samvittighet. Han har jo ikke kunnet spist noe på barnemenyen enda, men hvor går grensen? 

Anonymkode: 268fd...126

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som servitør kan jeg hvertfall si at det gjør meg ingenting at små barn (kanskje opp til to år?) spiser medbrakt mat, så lenge de ikke får sitte og "spise" det selv, så maten flyr veggimellom og jeg får en kjempejobb med å vaske det opp etterpå. Foreldre som lar barna holde på slik bør ikke ha med seg barna på restaurant, punktum. 

Anonymkode: 39763...53c

• Liker 24
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som servitør kan jeg hvertfall si at det gjør meg ingenting at små barn (kanskje opp til to år?) spiser medbrakt mat, så lenge de ikke får sitte og "spise" det selv, så maten flyr veggimellom og jeg får en kjempejobb med å vaske det opp etterpå. Foreldre som lar barna holde på slik bør ikke ha med seg barna på restaurant, punktum. 

Anonymkode: 39763...53c

Vi er nok en av de som lar barnet spise selv, det er ikke et livsstilsvalg altså, han er bare i aldeeen der han plent nekter å bli matet😬 men vi rydder alltid opp etter oss da. Måltidet ender alltid med en av oss på alle 4 under bordet for å rydde opp. 

Ts

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har et barn som straks blir ett år. Hittil har jeg tatt med medbrakt til han med den beste samvittighet. Han har jo ikke kunnet spist noe på barnemenyen enda, men hvor går grensen? 

Da får dere bli hjemme til ungen er stor nok.

Anonymkode: 62946...3ea

• Liker 8
Skrevet

Opp til 2 år tenker jeg. Om det ikke er spesielle behov da.

Flere caféer/restauranter serverer også brødskiver med leverpostei ol. om barnet ikke spiser pasta, pølse, pommes frites ol som er typisk barnemeny. 

Anonymkode: a19bf...89e

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opp til 2 år tenker jeg. Om det ikke er spesielle behov da.

Flere caféer/restauranter serverer også brødskiver med leverpostei ol. om barnet ikke spiser pasta, pølse, pommes frites ol som er typisk barnemeny. 

Anonymkode: a19bf...89e

Har jeg aldri opplevd, cafeer og bakerier, kanskje, men ikke restauranter.

ts

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei vet du hva. Vi plager ingen. Kanskje du skal holde deg hjemme? Er så slitsomt med sure tolkning offentligheten. 

Ts

• Liker 12
Skrevet

1,5-2, syns jeg :)

Anonymkode: 1edce...2d6

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor det?

Anonymkode: 518a2...7da

• Liker 2
Skrevet

Min har spist mat åå restaurant fra han var ca 1 år.

Anonymkode: 530a1...f01

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker når ungen er stor nok til å få vanlig mat. Alså ikke mos/veldig myk mat, men mat den må tygge for å få ned. Så det blir vel rundt 1,5-2års alderen? :)

Anonymkode: 9cc09...e92

• Liker 2
Skrevet

våre har spist fra barnemenyen fra de var tre. Før det (2 og opp) har vi bedt om en liten tjuvraddtallerken og gitt fra vår mat. Det er jo ikke noe vits å kjøpe egen meny til barn som kanskje spiser 1/4 av maten...

• Liker 3
Skrevet

Vår spiser fra barnemeny, og har gjort det siden hun var 11 mnd. Da spiste hun det meste, og trengte ikke at noe var most for å få i seg nok mat. Men alle barn er forskjellige, og man har ulike behov. Jeg hadde ikke rynket på brynene om en toåring hadde med seg mat. 

• Liker 4
Skrevet

Vi har kjøpt fra barnemenyen fra halvannet ca, typisk pølse eller spaghetti. 

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Vi er nok en av de som lar barnet spise selv, det er ikke et livsstilsvalg altså, han er bare i aldeeen der han plent nekter å bli matet😬 men vi rydder alltid opp etter oss da. Måltidet ender alltid med en av oss på alle 4 under bordet for å rydde opp. 

Ts

Det dere ikke forstår er at servitørene likevel på vaske over veggene og andre overflater når dette skjer, uansett om dere plukker opp og tørker med servietter. Jeg synes det er en uting og at dere heller drøyer med å gå ut i løpet av de månedene ungen setter seg såpass på bakbena

Anonymkode: 64241...741

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det dere ikke forstår er at servitørene likevel på vaske over veggene og andre overflater når dette skjer, uansett om dere plukker opp og tørker med servietter. Jeg synes det er en uting og at dere heller drøyer med å gå ut i løpet av de månedene ungen setter seg såpass på bakbena

Anonymkode: 64241...741

Nei da, vi gjør det også. Har med oss våtservietter. Har jo heller ikke med oss det mest grisete pålegget heller. Går som regel i matmuffins, og de er jo helt tørre. 

Som sagt, vi plager ingen. Ungen elsker å gå på restaurant og sutrer ikke. Vi får bare komplimenter for han. 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker opptil 2 år. Da er de fleste barn store nok til å spise vanlig mat. Har jobbet som servitør noen år på en kafé/restaurant og aldri reagert på at noen har med mat til barnet. Så lenge de voksne bestiller mat syns ikke jeg det er så nøye om barnet spiser medbragt eller spiser av foreldrenes mat. Men jeg tenker at dette kommer litt an på type restaurant/café. Jeg ville nok ikke tatt med verken barn eller medbragt på et finere spisested

Anonymkode: 01e70...e9b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker opptil 2 år. Da er de fleste barn store nok til å spise vanlig mat. Har jobbet som servitør noen år på en kafé/restaurant og aldri reagert på at noen har med mat til barnet. Så lenge de voksne bestiller mat syns ikke jeg det er så nøye om barnet spiser medbragt eller spiser av foreldrenes mat. Men jeg tenker at dette kommer litt an på type restaurant/café. Jeg ville nok ikke tatt med verken barn eller medbragt på et finere spisested

Anonymkode: 01e70...e9b

Ikke at vi gjør det altså, men hvorfor ikke ta med et barn på en finere restaurant? Så lenge barnet ikke forstyrrer andre er det vel det samme? Er det noe bedre med barn som forstyrrer på en mindre fin restaurant? 

Ts

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei vet du hva. Vi plager ingen. Kanskje du skal holde deg hjemme? Er så slitsomt med sure tolkning offentligheten. 

Ts

Foreldre som bruker trassalder som unnskyldning, bør holde seg hjemme. Tror dere virkelig at det ikke plager andre, med deres barn på restaurant? Det er feil. Det ER irriterende, med skrik, gnål, mas og sutring. OG DET PLAGER ANDRE MENNESKER!!! Dere som er foreldre må skjerpe dere, og ikke la deres unger plage andre. Det er svært irriterende. Og det gjør at jeg misliker ALLE barn, og foreldre som ikke viser hensyn til andre enn dem selv. 

Anonymkode: cce6f...61c

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Foreldre som bruker trassalder som unnskyldning, bør holde seg hjemme. Tror dere virkelig at det ikke plager andre, med deres barn på restaurant? Det er feil. Det ER irriterende, med skrik, gnål, mas og sutring. OG DET PLAGER ANDRE MENNESKER!!! Dere som er foreldre må skjerpe dere, og ikke la deres unger plage andre. Det er svært irriterende. Og det gjør at jeg misliker ALLE barn, og foreldre som ikke viser hensyn til andre enn dem selv. 

Anonymkode: cce6f...61c

Han er langt unna trassalder ( heldigvis) det er en naturlig utvikling hos barnet at de ønsker å spise selv ( igjen, heldigvis).

Han har aldri skreket, grått eller sutret på restaurant, da hadde vi gått. Han elsker å være på restaurant,  sitter og ser på alt som skjer med store øyne og er stille som en mus. 

Du virker til å ha et trist menneskesyn, for ha, barn er også mennesker. 

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...