Gå til innhold

Noen som har en enkel glutenfri oppskrift på sjokoladekake å dele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke veldig god til å bake, men får besøk i morgen så tenkte å prøve. Når jeg googler glutenfri sjokoladekake finner jeg bare de som har hundrevis av ingredienser i seg. Som kikerter og sånt... nærbutikken min har ikke såå stort utvalg men de har hvertfall glutenfritt mel. 

Noen som vil dele en god oppskrift? 

Anonymkode: 1fe0e...bb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den vanlige Toro langpannekakemixen er glutenfri 😊

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, mooileuk skrev:

Den vanlige Toro langpannekakemixen er glutenfri 😊

Åh er den, så bra! Mye mulig jeg bare går for den. De oppskriftene jeg får opp med glutenfritt mel tar jo 100 år.. 

• Liker 1
Skrevet

Hva med glasur, hvordan lager jeg det? Prøvd på det før, men det ble bare kliss, ble ikke stivt.

Skrevet

Du kan ta en helt vanlig oppskrift og bare bytte ut hvetemel med glutenfritt mel. Det gjør alltid jeg

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med glasur, hvordan lager jeg det? Prøvd på det før, men det ble bare kliss, ble ikke stivt.

Det er ikke gluten i det man lager glasur av (som regel sukker/melis, kakao og smør) Kun i mel det er gluten. Men vær obs på evt pynt du skal ha på - er gluten i mange typer kakepynt. 

Endret av Mariss@68
Skrevet
1 minutt siden, MarianneE skrev:

Du kan ta en helt vanlig oppskrift og bare bytte ut hvetemel med glutenfritt mel. Det gjør alltid jeg

Men man kan vel ikke nødvendigvis bruke samme mengde glutenfritt mel og vanlig mel? 

Skrevet

Denne er veldig god:  Sjokoladekake

Den inneholder kun 1 ts hvetemel og det kan mer enn gjerne kuttes ut. 

Kaken har 4 ingredienser (når man kutter ut den ene teskjeen med mel) så stort enklere kan det ikke bli. 

Sjokolade, smør, sukker og egg. 

Går veldig raskt å lage den og den smaker fantastisk, ganske mektig så den rekker til mange personer. 

• Liker 1
Skrevet

Det er jo bare å lage mandel-eller nøttebunn med glasur.

Skrevet
2 timer siden, Thyra skrev:

Men man kan vel ikke nødvendigvis bruke samme mengde glutenfritt mel og vanlig mel? 

Jeg gjør alltid det, men vet noen justerer mengden

Skrevet
2 timer siden, Thyra skrev:

Jeg bytter ut i samme mengde. Funker veldig bra. Bruker semper fin mix til kaker

Anonymkode: 988fe...2ec

Skrevet

Takk for svar folkens! Det ble Toro langpanne, prøver meg på den i morgen :) Men noterer meg de andre oppskriftene til en annen gang. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...