AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #1 Skrevet 10. november 2018 Bestevenninna mi, som jeg har kjent siden barndommen, har kommet med en ide om at vi skal være sammen fast en dag i uka, da hun har fri fra jobben den dagen. Jeg er i permisjon med tvillinger og tenkte at det kanskje ville være godt for meg å lufte hodet litt med henne. Men det hun ikke forstår er at jeg ikke kan parkere på sofaen og sitte å prate i timesvis om sladder, hva som skjedde forrige uke, hva kjæresten sa, diskusjoner hjemme og planlegge ting videre sammen som er umulig for meg akkurat nå. F.eks turer og reiser. Det forstår hun bare ikke, siden hun ikke har barn. Når hun er her, pleier hun som regel å være mer opptatt av meg enn ungene. Det virker nesten ikke som hun bryr seg om de engang. Det er liksom bare meg hun vil prate med, og jeg har all fokus på ungene. Jeg må mate de, skifte bleie og gi de oppmerksomhet når hun er her. Jeg kan liksom ikke glemme ungene akkurat. De er viktigst for meg. Hun hjelper ikke til. Ikke det at jeg forventer at hun skal hjelpe meg å skifte bleie akkurat, men bare være der for de som en slags tante og. Etter 3 timer med besøk og jeg skal til å legge ungene, vil jeg helst være alene og få unnagjort noe husarbeid, ta en dusj eller rett og slett sove med de. Men hun sitter fremdeles parkert på sofaen og selv om jeg prøver å gjespe for å sende hint, forstår hun ikke at jeg vil at hun skal gå. Jeg vil ikke være frekk akkurat, men det virker litt som om hun kjeder seg. Hun sitter på tlf halvparten av tiden hun er her. 1 dag i uka er ikke spesielt mye, men når det har vært såpass kjedelig å ha henne her, og jeg har brukt opp alle unnskyldinger (f.eks « de skal på kontroll på helsestasjonen, jeg skal i møte osv) så begynner jeg å bli litt lei. Selv om vi går ut, er er det samme greia ute og. Jeg er bare ikke den samme etter at jeg fikk barn og de tingene (problemene hennes) interesserer meg ikke lenger. Jeg har nesten nok med meg selv og tvillingene. Hun har ikke mange andre venninner heller. Hvordan kan jeg si i fra eller løse dette uten at hun misforstår? Anonymkode: 56f90...7d8
Gjest Blondie65 Skrevet 10. november 2018 #2 Skrevet 10. november 2018 Du må slutte å hinte. "Nå er jeg trøtt etter en lang dag, så da takker jeg for at du kom. La meg hjelpe deg på med jakken". Og så må du forklare venninnen din at du innser at dette med en dag i uken ikke fungerer for deg da du er mer sliten pga barna enn du forestilte deg. Så lager du avtaler UTENFOR HUSET som har en naturlig varighet på en time eller to en gang i blant. Da kan du gå hjem når du har fått nok.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #3 Skrevet 10. november 2018 Kan du ikke bare si rett ut at du gjerne vil ha besøk, men ikke orker så lange besøk da du er trøtt og må ta en strekk når ungene sover? Eller at dere kan gå tur sammen en time, men så har du mye å få gjort hjemme? Si fra at du vil ha besøk, men ikke ha anledning til at hun er der hele dagen. Verre er det ikke. Og du, hvis du er irritert for at hun ikke interesserer seg nok for dine ting, samtidig som du sier rett ut at du ikke interesserer deg for hennes ting, ja det blir vel litt selvmotsigende? Jeg har ikke barn og har mistet kontakten med mange venninner etter at de fikk barn, til tross for at jeg både leker med ungene, tar hensyn, inkluderer, mater osv, fordi mødrene ikke har plass til noen andre tanker i hodet enn "barn, meg, mitt hjem, barn, mann, barn, meg og mine ting". Så går det noen år og de lurer på hvorfor de aldri ser folk lenger, da har de mistet seg selv så langt ned i bleiebøtten at de hverken får med seg at andre endrer jobb, flytter, får samboer eller har opplevd store ting i livet. Så skal hun interessere seg for deg må du gidde å interessere deg for henne, men det er helt greit å sette grenser på tidsramme av besøk. Anonymkode: f3995...61e
Perelandra Skrevet 10. november 2018 #4 Skrevet 10. november 2018 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden din er mangelfull, må jeg stenge tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende moderator PM med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil jeg åpne tråden igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Perelandra, mod. 1
Anbefalte innlegg