Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg jo litt gammel ifht å få barn, men har funnet en jeg så inderlig ønsker et barn med. Sluttet på p-piller for litt over to uker siden. Vet jo at det kan være vanskelig å bli gravid nå, men håper på det beste. Fler i samme situasjon?

Anonymkode: c91a3...703

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en grunn til at det er vanskeligere å bli gravid på din alder. Ikke noe særlig for barnet heller, å ha en så gammel mor.

Anonymkode: 2a56c...7f5

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en grunn til at det er vanskeligere å bli gravid på din alder. Ikke noe særlig for barnet heller, å ha en så gammel mor.

Joda det går nok helt fint. Så lenge barnet får 2 foreldre som er glad i det så går det så bra så! 

Anonymkode: 8c0c2...815

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Latterlig svar. Moren min var 39 da hun fikk meg, og jeg hadde en super oppvekst.

Til TS: kanskje du burde utredes med tanke på alderen din? Har ei venninne på din alder som er i gang med utredning for å se om det er for sent eller ikke.

Anonymkode: 53eb3...a2e

• Liker 2
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men i alle dager?!?! Dårlig dag i dag? Selv er jeg akkurat fylt 40 og prøver på en til ;-)

Anonymkode: a63f5...0ec

• Liker 5
Skrevet

Er det første barnet?

Mtp din alder så kan du be om en blodprøve for å sjekke eggreserver. Kan være lurt og vite at man faktisk har egg. 

Ellers så kan det tar flere mnd før du få eggløsning, men det gjelder ikke alle. 

Anonymkode: 05581...662

Skrevet

Jeg er 38 år og nygravid. Jeg har blitt like rask gravid i 20 årene som nå sent i 30 årene... ☺️

• Liker 3
Skrevet

Mamma ble gravid ved et uhell når hun var 38. Har en 18 år yngre bror nå ❤️❤️

Men er det ikke slik at om man prøver å bli gravid ved den alderen så får man hjelp selv om man ikke har prøvd i et år? Da ville jeg benyttet meg av all hjelp med en gang :)

Anonymkode: b7d6c...18c

Skrevet

Fikk min første da jeg var 37. Prøver på nr 2 nå, er akkurat fyllt 40. Har en venninne på 39 som er gravid. Sjekk eggreserver å se hvordan du ligger an😊

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 40 og nybakt mor.  Foreldrene til  mannen min var også 40 da han kom til verden og det har blitt menneske av han også. 

Ikke  alle som treffer noen i 20 -30 årene.

• Liker 3
Skrevet

Min mor ble 39 rett etter jeg kom til verden. Har hatt en fin oppvekst jeg 

Anonymkode: 739a2...f2c

Skrevet

Søsteren min har fått nummer 3 som 40, og naboen min fikk begge barna etter 40.

Søsteren min blir veldig raskt gravid uansett, mens naboen måtte ha 7 IVF forsøk tilsammen for begge barna.

Jeg anbefaler deg å ta AMHtest privat og sjekk.

Om du trenger IVF så er det jo bortkastet tid i din alder å prøve på egenhånd. Jeg er selv igang med IVF, og det har tatt 2 år å vente på diverse ditt og datt før vi kunne starte. Jeg er 37. 

Anonymkode: 27703...b99

• Liker 2
Skrevet

Det er jo ingen alder. Bestemoren min fikk sin yngste da hun var 46. Selv er jeg 49 nå og gravid.

Anonymkode: cb2dd...1e2

• Liker 4
Skrevet

Så jeg på 29 kan ta det helt med ro! 

Skrevet

Jeg stresser nemlig fordi jeg er gammel og vil ha 2. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg på 29 kan ta det helt med ro! 

Skrevet

Vi er 35 & 36 år og det har ikke passet med barn før nå. Akkurat sluttet på pilla så den neste tiden blir spennende! 

Lykke til kjære du!

Anonymkode: 2a389...51f

Skrevet

40 år og gravid på pp2 😀

Anonymkode: d1bcd...aba

• Liker 3
Skrevet

39 år her, og prøver. Har satt en grense for meg selv om at hvis spiren ikke sitter til jeg er 40 så stopper vi prøvingen da. Ikke fordi det er den helt store forskjellen på å få barn når man er 40 eller 41, men fordi prøvingen tar på og jeg trenger å ha et annet fokus. Har vært gravid to ganger i år, men mistet begge i MA før uke 12... 

Anonymkode: 663f4...d2a

Skrevet

Jeg er 39 år og holder på med IVF søskenforsøk. Holdt på i halvannet år, vært gravid to ganger men en MA og en exu. Førstemann satt på første IVF, var da 34 år da jeg ble gravid. Vet mange som blir lett gravide som 40, de har gjerne blitt lett gravide tidligere også. Så er det de som har slitt som gjerne sliter enda mer jo eldre de blir, slik som meg. Ønsker deg masse lykke til💗😊🤞 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...