Gå til innhold

Du som er helsesekretær, eller medisinsk sekretær!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanskelig å få jobb som helsesekretær på sykehus eller legekontor? Syns "alle" sier det, men likevel virker det som mange utdanner seg til det. Er det vanskelig å få jobb? Fast? 

Hvordan fikk du jobb? Lenge siden? Enklere om man tar diverse kurs ved siden av? 

Anonymkode: 590e9...2b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er vanskelig. Jeg ble utdannet i 2013 og har gitt opp å søke jobb. Jobber nå i hjemmesykepleien og holder på med helsefagarbeider.

Anonymkode: feb4e...952

Skrevet

TS:
Vet du hvor mange det er som søker på jobbene? Har du spurt om det? 

Og har du noe jobberfaring fra før? vikariater som helsesekretær?

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er vanskelig. Jeg ble utdannet i 2013 og har gitt opp å søke jobb. Jobber nå i hjemmesykepleien og holder på med helsefagarbeider.

TS 

Har ikke fullført som helsesekretær enda selv, men merker jeg får kalde føtter om det skal være så vanskelig...

Kan jeg spørre om hvor i landet du bor?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS 

Har ikke fullført som helsesekretær enda selv, men merker jeg får kalde føtter om det skal være så vanskelig...

Bergen

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS 

Jobber på sykehus i Bergen og det e lett og få jobb der

Skrevet

Samme dag som jeg fikk autorisasjonen fikk jeg telefon fra et legekontor med tilbud om jobb. Dessverre var det i en annen landsdel, så den takket jeg nei til. Tror dog ikke at slike jobbtilbud er så vanlig. Nå har jeg annen jobb i Helsevesenet og trives med det.

Anonymkode: 2e502...629

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme dag som jeg fikk autorisasjonen fikk jeg telefon fra et legekontor med tilbud om jobb. Dessverre var det i en annen landsdel, så den takket jeg nei til. Tror dog ikke at slike jobbtilbud er så vanlig. Nå har jeg annen jobb i Helsevesenet og trives med det.

TS: Er dette lenge siden?

Jeg bor i Oslo og har flere sykehus i nærheten, Ahus også om det er lettere der. Bare håper det ikke tar over ett år.. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Oslo og har flere sykehus i nærheten, Ahus også om det er lettere der. Bare håper det ikke tar over ett år.. 

Dette var i 2015. Men du bør undersøke hvilke oppgaver en får på sykehus. Mitt inntrykk er at Helsesekretærer settes i resepsjoner og til og skrive journal. Dermed får en ikke gjort så mye av det som er morsomt, laboratoriearbeid.

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at Ahus utlyser slike stillinger relativt ofte :) 

Anonymkode: 2231b...ad3

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette var i 2015. Men du bør undersøke hvilke oppgaver en får på sykehus. Mitt inntrykk er at Helsesekretærer settes i resepsjoner og til og skrive journal. Dermed får en ikke gjort så mye av det som er morsomt, laboratoriearbeid.

De andre oppgavene enn lab er ikke så spennende? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...