AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #1 Skrevet 10. november 2018 Hei, jeg er en av de særingene som fremdeles bruker stasjonær pc da det passer best til mitt bruk siden jeg gamer ofte. Det betyr at tastene mine er litt større enn de på Mac. Har prøvd å rengjøre mellom tastene med q-tip, men det fungerer dårlig. Noen som har tips til hvordan jeg kan ta bort smuss mellom tastene på en skånsom måte? Anonymkode: 6b71b...a91
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #2 Skrevet 10. november 2018 Hva slags tastatur har du? Jeg pleier å blåse ut skitt og støv som samler seg under tastene med trykkluft, og vaske selve tastene med microfiberklut eller renseservietter av noe slag. Og så finnes det spesialmidler av forskjellig slag, som f.eks. denne. Men jeg har ikke følt behov for noen av dem. Anonymkode: 4875f...046
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #3 Skrevet 10. november 2018 Det beste er å bruke en "keykap puller", ta av alle knappene og så er det bare å vaske de i en kumme med vann og oppvaskmiddel. Så kan du bruke støvsuger og en liten kost for å fjerne støv og lort inne i selve tastaturet, kan også være lurt å ta bilde av tastaturet først så knappene havner på riktig plass igjen. Anonymkode: 7f3ce...9dc
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #4 Skrevet 10. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva slags tastatur har du? Jeg pleier å blåse ut skitt og støv som samler seg under tastene med trykkluft, og vaske selve tastene med microfiberklut eller renseservietter av noe slag. Og så finnes det spesialmidler av forskjellig slag, som f.eks. denne. Men jeg har ikke følt behov for noen av dem. Anonymkode: 4875f...046 Tusen takk for tips. Setter stor pris på det. Jeg har Acer tastatur. Anonymkode: 6b71b...a91
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #5 Skrevet 10. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det beste er å bruke en "keykap puller", ta av alle knappene og så er det bare å vaske de i en kumme med vann og oppvaskmiddel. Så kan du bruke støvsuger og en liten kost for å fjerne støv og lort inne i selve tastaturet, kan også være lurt å ta bilde av tastaturet først så knappene havner på riktig plass igjen. Anonymkode: 7f3ce...9dc Var usikker på om tastene kunne tas av uten å bli brukelige igjen etterpå, men det fungerer. Og god ide med å ta bilde av tastaturet først. Anonymkode: 6b71b...a91
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #6 Skrevet 10. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Var usikker på om tastene kunne tas av uten å bli brukelige igjen etterpå, men det fungerer. Og god ide med å ta bilde av tastaturet først. Anonymkode: 6b71b...a91 Det var jammen bra, for det er ikke alle tastaturer dette funker på. På jobben har vi f.eks. noen gamle Dell-tastaturer som ikke har denne muligheten, løsner en tast der er det ikke bare å smekke den på plass igjen. Anonymkode: 4875f...046
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #7 Skrevet 10. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var jammen bra, for det er ikke alle tastaturer dette funker på. På jobben har vi f.eks. noen gamle Dell-tastaturer som ikke har denne muligheten, løsner en tast der er det ikke bare å smekke den på plass igjen. Anonymkode: 4875f...046 Lirket opp en tast for å se og satte den på plass igjen uten at det ga noen hemninger. Heldigvis. Så får heldigvis vasket tasaturet grundig ved å fjerne alle tastene. Selv har jeg acer som jeg kjøpte i 2013 og har ikke tenkt på at på noen tastaturer kan man fjerne taster enkeltvis. Anonymkode: 6b71b...a91
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #8 Skrevet 10. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lirket opp en tast for å se og satte den på plass igjen uten at det ga noen hemninger. Heldigvis. Så får heldigvis vasket tasaturet grundig ved å fjerne alle tastene. Selv har jeg acer som jeg kjøpte i 2013 og har ikke tenkt på at på noen tastaturer kan man fjerne taster enkeltvis. Anonymkode: 6b71b...a91 Total avsporing: I "gamle dager" tror jeg det var helt vanlig at tastene kunne tas av og settes på. Veldig festlig kontorhumor å bytte om tastene for folk som skriver med LFT-metoden. (Mens sånne som meg som skriver touch kunne gå i dagesvis uten å oppdage at bokstavene var byttet om. ) Anonymkode: 4875f...046
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #9 Skrevet 10. november 2018 Går det greit å støvsuge tastatur på en pc? Her er det mye snacks mellom tastene. Knekkebrødsmuler, pulerkaffe (tørr), tobakk m.m. Takk for hjelp! Anonymkode: 7809b...1da 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #10 Skrevet 10. november 2018 Pulverkaffe! Anonymkode: 7809b...1da 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #11 Skrevet 10. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Går det greit å støvsuge tastatur på en pc? Her er det mye snacks mellom tastene. Knekkebrødsmuler, pulerkaffe (tørr), tobakk m.m. Takk for hjelp! Anonymkode: 7809b...1da Har tenkt tanken jeg også, men vil ikke risikere at tastene forsvinner. Anonymkode: 6b71b...a91 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #12 Skrevet 10. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har tenkt tanken jeg også, men vil ikke risikere at tastene forsvinner. Anonymkode: 6b71b...a91 Ok Men om man trer en tynnstrømpebukse utenpå støvsugermunnstykket, så stopper tastene i strømpebuksen Anonymkode: 7809b...1da
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #13 Skrevet 10. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok Men om man trer en tynnstrømpebukse utenpå støvsugermunnstykket, så stopper tastene i strømpebuksen Anonymkode: 7809b...1da Men vet ikke om det blir like effektivt når det gjelder rengjøring . Anonymkode: 6b71b...a91 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #14 Skrevet 10. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men vet ikke om det blir like effektivt når det gjelder rengjøring . Anonymkode: 6b71b...a91 Jeg skal prøve i alle fall Anonymkode: 7809b...1da
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #15 Skrevet 10. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men vet ikke om det blir like effektivt når det gjelder rengjøring . Anonymkode: 6b71b...a91 Støv og rusk blir jo sugd opp selv om man har tynnstrømpebuksen på munnstykket Anonymkode: 7809b...1da
Sitronterte Skrevet 10. november 2018 #16 Skrevet 10. november 2018 Jeg støvsuger med kun den tut-slangen over, eller hva det heter hehehe. Og så tar jeg hele dataen oppned og rister, da kommer det en del støv ut. 😮 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #17 Skrevet 10. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Støv og rusk blir jo sugd opp selv om man har tynnstrømpebuksen på munnstykket Anonymkode: 7809b...1da Tror jeg heller tar vekk tastaturene og så støvsuge og dra over med en klut etterpå. Anonymkode: 6b71b...a91 1
Sitronterte Skrevet 10. november 2018 #18 Skrevet 10. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror jeg heller tar vekk tastaturene og så støvsuge og dra over med en klut etterpå. Anonymkode: 6b71b...a91 Sikkert lurt. Jeg har sånne flate taster og jeg er helt har helt ocd ang å drikke eller spise over, så her er det minimalt med rusk. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #19 Skrevet 10. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg heller tar vekk tastaturene og så støvsuge og dra over med en klut etterpå. Anonymkode: 6b71b...a91 Tastene, mente jeg å skrive. Anonymkode: 6b71b...a91 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #20 Skrevet 10. november 2018 Akkurat nå, Sitronterte skrev: Sikkert lurt. Jeg har sånne flate taster og jeg er helt har helt ocd ang å drikke eller spise over, så her er det minimalt med rusk. Er ikke fan av spising ved pc'n jeg heller, men av og til klarer jeg ikke å la være. Er singel og stusselig å sitte ved et matbord helt alene, så bruker pc som selskap istedet. Anonymkode: 6b71b...a91 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå