Gå til innhold

Flytte hjemmefra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg sånn at jeg og kjæresten endelig tar skrittet og skal flytte sammen etter tre år. Jeg gleder meg skikkelig til dette.

Jeg har bodd litt borte mens jeg studerte, men kom hjem igjen etter jeg var ferdig. Man kan vel si jeg egentlig aldri har flyttet ut på ordentlig, da jeg var mye hjemme under studiet også.

Nå har jeg bodd hjemme ett år, men overtar leiligheten med kjøresten om et par uker. 

Problemet er bare at jeg er så lei meg! Føler en stor sorg over å flytte fra min kjære familie. Selv om jeg bare flytter i samme by, gjør det kjempevondt å pakke ned jenterommet. Jeg gråter mens jeg putter ting i esker. Det gjør det heller ikke bedre at både mamma, pappa og broren min også synes dette er kjempevanskelig.

Alle sier at det skal være en fin tid med første leilighet og samboer, men det er så innmari bittert samtidig som jeg gleder meg.

Noen som har erfart det samme?

Anonymkode: 0da9d...281

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hatet tanken på å flytte da jeg flyttet ut for å studere, men jeg måtte jo. Tre uker senere var det "helt greit". Det er et steg på veien mot å bli voksen. Familien din forsvinner jo ikke selv om du flytter ut, og om noen uker når du og kjæresten er kommet i orden så blir det det som er den nye hverdagen. 

Skrevet

Jeg har ikke erfart det samme.

Men det viser at du har hatt det veldig godt hjemme, og det er veldig bra! Du kan prøve å se det på den måten.

Skrevet

Hei. Jeg er en mamma som nok er i samme situasjon som din. Min datter bodde også borte et år under studier og kom tilbake. 

Jeg gleder meg over at datteren min er voksen, klok og selvstendig. Jeg er stolt av henne, og vet at jeg har gjort en god jobb i hennes oppvekst. Hun har en flott kjæreste og jeg gleder meg på deres vegne.

Samtidig så er hun min lille pike, og det er liksom et trist punktum når hun flytter. Det har gått så fort, hun var jo nettopp min lille baby;)

Det at du synes det er trist å skulle flytte fra familien din vil jeg tro er et tegn på kjærlighet. Heldigvis har du dem i nærheten når du trenger dem❤ Ta en overnatting hjemme om savnet blir for stort🙂 Lykke til!  Husk at livet har mange faser❤

Anonymkode: cf23e...8cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...