AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #1 Del Skrevet 10. november 2018 Jeg har alltid bremset kraftig ned før en 90 graders sving. Men etter å ha sett Formel 1 der de tar en 90 grader i 120 km/t har jeg tenkt at jeg overdriver nedbremsingen. Så jeg forsøkte her i nærområdet midt på natten uten biler på et sted hvor en utforkjøring ikke ville vært så farlig. Etter flere forsøk stoppet jeg på ca 80 km/t. Det gikk. Ubehagelig, men det gjennomførbart. Nå skal jeg slutte å bremse så kraftig ned i svinger, det er jo helt unødvendig. Hva er deres "rekord"? Anonymkode: 3dc70...efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 10. november 2018 #2 Del Skrevet 10. november 2018 Ca 1600 km/t. Men det gjelder jo oss alle. Jorda bruker 6 timer på 90° grader. Radius til svingen er en veldig viktig faktor. For formel 1 biler er nok veigrepet bedre, tyngdepunktet optimalt og sjåføren mye bedre. Brems ned du. Bilen og dekkene har bare så mye veigrep, plutselig er det glatt og du er heldig om du bare tar livet av deg selv. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #3 Del Skrevet 10. november 2018 25 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har alltid bremset kraftig ned før en 90 graders sving. Men etter å ha sett Formel 1 der de tar en 90 grader i 120 km/t har jeg tenkt at jeg overdriver nedbremsingen. Så jeg forsøkte her i nærområdet midt på natten uten biler på et sted hvor en utforkjøring ikke ville vært så farlig. Etter flere forsøk stoppet jeg på ca 80 km/t. Det gikk. Ubehagelig, men det gjennomførbart. Nå skal jeg slutte å bremse så kraftig ned i svinger, det er jo helt unødvendig. Hva er deres "rekord"? Anonymkode: 3dc70...efe Som det nytelsessyke kreket jeg er, fortsetter jeg å bremse ned før svingene, jeg. 😀 Anonymkode: 31531...075 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #4 Del Skrevet 10. november 2018 Bra at du faktisk prøver å bli en bedre trafikant. Ingenting er mer irriterende enn å ligge bak biler som bremser unødvendig mye før en sving. Vet man ikke hvilken fart man bør ligge i i en gitt kurve bør man ikke ha lappen. Anonymkode: db4bb...556 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missfitness Skrevet 10. november 2018 #5 Del Skrevet 10. november 2018 Du stiller et rart spørsmål, om svingen er 90 grader betyr jo ingen ting for farten som kan holdes. Det er hvor brå svingen er som betyr noe! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #6 Del Skrevet 10. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Bra at du faktisk prøver å bli en bedre trafikant. Ingenting er mer irriterende enn å ligge bak biler som bremser unødvendig mye før en sving. Vet man ikke hvilken fart man bør ligge i i en gitt kurve bør man ikke ha lappen. Anonymkode: db4bb...556 Nå vet ikke nødvendigvis du noe om hvor mye bilene foran deg må bremse ned før en sving, for ikke å kjøre av veien. Du vet heller ikke noe om behovet for komfort, for de som sitter inni disse bilene. Anonymkode: 31531...075 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #7 Del Skrevet 10. november 2018 3 minutter siden, Missfitness said: Du stiller et rart spørsmål, om svingen er 90 grader betyr jo ingen ting for farten som kan holdes. Det er hvor brå svingen er som betyr noe! Du har forsåvidt rett; jeg har antatt at TS mener et veikryss. Anonymkode: 31531...075 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #8 Del Skrevet 10. november 2018 TS. Et veikryss ja. 80 km/ var bare det meste jeg turte å prøve. Men kommer nok til å ligge rundt 50-60 i veikryss på grunn av comforten. Tidligere bremset jeg net til kanskje 10 km/t. Anonymkode: 3dc70...efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #9 Del Skrevet 10. november 2018 Fint hvis du får den 90 graders svingen i 80km/t på film. Aldri i livet! Anonymkode: ffe18...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #10 Del Skrevet 10. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fint hvis du får den 90 graders svingen i 80km/t på film. Aldri i livet! Anonymkode: ffe18...69f Nei lager ikke videoer. Da får man politiet på nakken. Jeg trodde heller ikke det var mulig, men så skal det sies at jeg ikke fikk særlig gode karakterer i fysikk på skolen. Så eneste måten å være sikker var å gå ut og prøve. Anonymkode: 3dc70...efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #11 Del Skrevet 10. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS. Et veikryss ja. 80 km/ var bare det meste jeg turte å prøve. Men kommer nok til å ligge rundt 50-60 i veikryss på grunn av comforten. Tidligere bremset jeg net til kanskje 10 km/t. Anonymkode: 3dc70...efe Hvor mye man bremser ned før en sving på landeveien er en ting. Hvor mye man bremser ned før et kryss er en helt annen ting, der dreier det seg ikke om å klare å holde seg på veien men å få oversikt over trafikk fra de andre armene i krysset, både andre biler, fotgjengere og syklister. Du skal rekke å oppdage og ta hensyn til andre trafikanter, og ikke minst: De skal også rekke å oppdage og ta hensyn til deg. Så bare fortsett å bremse godt ned foran krysset du, slik du lærte på kjøreskolen at du skal. Anonymkode: 917ed...58c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #12 Del Skrevet 10. november 2018 52 minutter siden, stan skrev: For formel 1 biler er nok veigrepet bedre, tyngdepunktet optimalt og sjåføren mye bedre. Bilen er senket, jeg har piggdekk og jeg har kjørt bil i mange år, så det er nok ikke det det går i. Anonymkode: 3dc70...efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 10. november 2018 #13 Del Skrevet 10. november 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bilen er senket, jeg har piggdekk og jeg har kjørt bil i mange år, så det er nok ikke det det går i. Anonymkode: 3dc70...efe Hva du gjør på en bane har jeg ingenting med. Men hva du driver med i trafikken derimot. Hensikten er ikke å kjøre fortest, men å komme levende fram. Ved å kjøre slik du beskriver utsetter du andre trafikanter for unødvendig risiko. Det gjør bare en dårlig sjåfør. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #14 Del Skrevet 10. november 2018 Nå er utforkjøring i sving, pga for høy fart og overvurdering av egne evner, en av de mest vanlige årsakene til trafikkkulykker. Bremser heller for mye, enn for lite. Anonymkode: dbcda...2c3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #15 Del Skrevet 10. november 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bilen er senket, jeg har piggdekk og jeg har kjørt bil i mange år, så det er nok ikke det det går i. Anonymkode: 3dc70...efe Da synes jeg du skal ta med deg bilen din og stille opp i Monaco eller noe, se hvor langt du kommer. Anonymkode: 917ed...58c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 10. november 2018 #16 Del Skrevet 10. november 2018 (endret) www.rudskogen.no/ https://hhk.no Sikkert fler. Kjørekurs for kompetansebevis er dritgøy, men selv på glattkjøringsdelen er det jo den loven som alltid gjelder som styrer alt... Du vet, Fysikk. Brukte utrangerte politibiler, straffen for å overkåkkelere = Spa ut tralla 🙂 (-Onkel brøyter opp baner på 5/6 fjellvann i landet. 7 Km. den jeg var på, 2XSmåflystriper inni.) A. Endret 11. november 2018 av Sliten&kjørt51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #17 Del Skrevet 10. november 2018 90 grader? Den eneste 90 graderssvingen jeg noensinne har tatt var da jeg kjørte bilen min gjennom fotgjengerutgangen ved Kringsjå, for å komme til Sognsvann. Var i pre-Google Maps tid, og min 5 meter lange Volvo 240 etterlot seg svarte gummimerker på alle vegger. Men jeg fant ingen vei over. Anonymkode: f05d4...58a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #18 Del Skrevet 11. november 2018 Jeg runder alle hushjørner i sentrum her i minst 80. Med buss. Mmmhm. Anonymkode: 07a78...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #19 Del Skrevet 11. november 2018 Fikk en skikkelig støkk for en uke siden når jeg skulle til høyre i en rundkjøring. Trodde det var klart, men oppdaget mopeden i siste sekund da klærne gikk i ett med omgivelsene. Klarte akkurat å stoppe. Hadde det vært deg så hadde du sikkert drept den 16-åringen. En annen ting er de som har vikeplikt for DEG. De ser at det er klart og kjører ut, men så kommer du plutselig i en voldsom fart. Ingen rekker å stanse. Krøplinger for livet. Poenget med nedbremsing i sving er ikke bare at bilen fysisk skal klare svingen. Plutselig kommer en buss/vogntog imot. Plutselig går det et menneske langs veien rundt svingen. Osv. Du skal klare å stoppe hvis det skjer noe uventet. Kanskje de første 150 gangene du gjør dette så går det fint. Du blir vant til å kjøre slik. Den 151 gangen dukker det opp en dame med barnevogn rundt svingen. Det er trafikk imot. De fleste som har regnet på bremselengder vet hvordan dette går. Fysikken er imot deg, det er ingenting du kan gjøre. Du får bare håpe at du dør for dette går det ikke an å leve med. Google frontallapp og risikovurdering. Anonymkode: 1bbe6...3e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tba Skrevet 15. november 2018 #20 Del Skrevet 15. november 2018 På 10.11.2018 den 10.06, AnonymBruker skrev: Bilen er senket, jeg har piggdekk og jeg har kjørt bil i mange år, så det er nok ikke det det går i. Anonymkode: 3dc70...efe Litt av en trolling, ingen er så kunnskapsløse eller dumme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå