Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er psykisk syk og går i behandling. Er innlagt i perioder (til sammen rundt 1-2 måneder i året). 

Hvordan kan jeg få meg jobb? Føler jeg må være ærlig om min situasjon til en potensiell arbeidsgiver, men er det noen som vil ansette en person som er såpass ustabil?

Jeg får AAP av NAV og de har prøvd å hjelpe meg inn i arbeidsutprøving, men de finner ikke arbeidsgivere som har kapasitet til meg. Jeg har begynt å tenke på om det kanskje er best at jeg prøver å finne arbeid på egenhånd, men er redd jeg bare vil møte på den samme problemstillingen.

Føler det som håpløst. 

Noen med erfaringer?

Anonymkode: a9628...d88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil nok få store problemer med å få jobb ja. Må jo bare være ærlig å si det. Så mye fravær og ustabilitet er jo noe som ikke er ønsket på arbeidsplasser. 

Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Du vil nok få store problemer med å få jobb ja. Må jo bare være ærlig å si det. Så mye fravær og ustabilitet er jo noe som ikke er ønsket på arbeidsplasser. 

NAV snakker om at jeg skal begynne med en søknad om ufør. Jeg liker ikke tanken på å bli ufør, når jeg vet at jeg store deler av tiden fungerer bra nok til å kunne arbeide. Skulle ønske det var flere muligheter for folk i min situasjon. Arbeidsgivere vil ikke ha oss, så vi må få penger fra staten, og da blir folket sint fordi de mener at vi snylter. 

Men jeg skal prøve. Det må jo finnes en mulighet der ute, så skal leite. 

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

NAV snakker om at jeg skal begynne med en søknad om ufør. Jeg liker ikke tanken på å bli ufør, når jeg vet at jeg store deler av tiden fungerer bra nok til å kunne arbeide. Skulle ønske det var flere muligheter for folk i min situasjon. Arbeidsgivere vil ikke ha oss, så vi må få penger fra staten, og da blir folket sint fordi de mener at vi snylter. 

Jeg synset det er litt trist at NAV vil du skal søke uføretrygd, isteden for å hjelpe deg. Men: aldri gi opp. Fortsatt å lete etter jobber. Til slutt kommer du helt sikkert til å finne en jobb, og da vil du få verdens best følelse.

Anonymkode: 576da...395

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle ønske at det var mye mer tilrettelagt i arbeidslivet! Jeg håper jo selvfølgelig at det vil ordne seg! Men realiteten er at det blir vanskelig dessverre. Kan jo krysse fingrene for deg. 

Skrevet

Det finnes steder som tar inn forskjellig type arbeidskraft. F.eks her på Karmøy har vi et senter hvor voksne med utviklingshemming jobber med catering, håndarbeid, metall og tømmer og driver egen kafe. Også personer med psykiske vansker jobber der, f.eks bipolar. Vi har også en bedrift som tar inn ellers velfungerende personer som har falt mellom 2 stoler, f.eks gutter som har droppet ut av skole, narkomane etc.

Ditt lokale nav skal ha kunnskap om slike steder finnes i din kommune, hvis ikke saksbehandleren din kan grave det fram så ville jeg ringt kommunen og spurt.

Anonymkode: 53755...d35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...