Gå til innhold

Hva skulle du ønske du hadde gjort FØR du fikk barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe du angrer på at du ikke gjorde/fikk gjort før du fikk barn? Reist mer? Mer utdanning etc.?
Om så, føler du likevel det var verdt å få barn selv om du ikke fikk gjort alt du "skulle"?
Prøver så smått å planlegge fremtiden litt før man prøver på å bli gravide. Føler ofte det kommer 
opp mer og mer man gjerne skulle opplevd/gjort før dette skjer. Samtidig kan man jo ikke tenke slik 
i evigheter, da man allerede begynner å bli godt voksen.;)

Hilsen jente på 31

Anonymkode: 5ab49...8e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, alt jeg nå eventuelt mangler å oppleve, kan jeg oppleve med barn. Nå var helt rett tid å få barn på, for oss :)

Jeg har både reist og 

skapt et liv med mannen. Så alt var komplett og tilrettelagt. 

kvinne 24

Skrevet

Reist mye mer til spennende, eksotiske steder langt borte. 

Anonymkode: 247ee...8b6

• Liker 1
Skrevet

For å være ærlig, skulle jeg bare ønske at jeg hadde fått litt mer orden i det nye huset. Alt er så rotete og det finnes ikke system, ei heller tid til å få gjort noe med nå med det første..

• Liker 1
Skrevet

Studert i utlandet, reist mere (backpacking). Men dette gjelder egentlig før jeg slo meg til ro med fast jobb, samboer og leilighet - altså forpliktelser. Men også barn selvsagt. 

Anonymkode: 05bcb...f7c

Skrevet

Jeg skulle gjerne blitt ferdig med utdannelsen først. Det var så mye lettere å bli mor andre gang, da jeg hadde fast jobb og ingen økonomiske bekymringer.

Men det er det eneste. Jeg kunne selvsagt reist mer, sovet mer (!), brukt tid på hobbyer osv, men det kan jeg jo gjøre når de blir store også. Angrer ikke, totalt sett!

Anonymkode: bfeb5...33c

Skrevet

Jeg er spesielt glad for at jeg ikke fikk barn før jeg hadde fått en interessant jobb som også betaler ok. 

Livet med småbarn er såpass snevert at jeg  hadde blitt veldig nedfor om jeg fortsatt hadde hatt gamle jobben, der jeg egentlig ikke var motivert og syntes mye var kjedelig. 

Anonymkode: bfd82...f59

• Liker 1
Skrevet

Skulle gjerne blitt ferdig med utdannelsen først! Nå har jeg kun noen må eder igjen heldigvis. Men alt jeg ønsker å oppleve nå, kan jeg oppleve sammen med barna.

Anonymkode: 5c848...26b

Skrevet (endret)

Angrer på at jeg ikke fikk tidligere. 

Endret av ninab82
Skrevet

Valgt en mere stabil dame å få barnet med.

Anonymkode: 1ab60...520

Skrevet

Er gravid nå, det eneste jeg foreløbig kommer på er at jeg gjerne skulle ha vært i Australia. Både dyrt og langt å reise, så ikke dit vi tenker å dra med småbarn.

Men så klart, Australia stikker ikke av 😉 og det er sikkert like flott når jeg er 50 😂

Anonymkode: ec90c...ad3

Skrevet

Før tenkte jeg ofte på de eksotiske reisene vi ikke tok. Dro mest på chartersteder og storby før barn og ble misunnelig på venner som opplevde mer. Har vært på noen spennende jobbreiser før barn, og det er de opplevelsene som sitter igjen. Men nå som eldste nærmer seg 5, er jeg glad for at jeg ikke tok meg tid til det. Nå er målet å ta barna med til alle verdensdeler og utforske nye steder sammen. Vi hadde aldri mulighet til å reise så mye som familie, så det gleder jeg meg til.

Jeg fikk barn som 27-åring. Har to barn i dag. 

Anonymkode: 7f6c1...249

Skrevet

Angrer veldig på at jeg ikke tok en bedre utdannelse enn sykepleie. Som tobarnsmor orker jeg bare ikke å jobbe turnus. Er i gang med videreutdanning nå. 

Anonymkode: 0656b...32a

Skrevet

Skulle helst fullført utdannelse før barn da det er veldig tungt nå med en 2 åring på slep. Men tenkte jobben var bra nok før jeg ble gravid. Visste ikke da at det skulle bli nedskjæringer. Bedre sent enn aldri da ;)

Anonymkode: 3216a...dcd

Skrevet

Har aldri hatt den store trangen til å feste og reise, eller ta høøøy utdannelse. Men jeg angrer på at jeg fikk barn med den mannen jeg fikk barn med. Og at vi ikke skrev samboerkontrakt, der jeg knapt kom ut med mine egne klær etter et stygt brudd fra hans side.

Jeg startet helt fullstendig på scratch, kjøpte inn alt på nytt og etablerte meg med barna, samt tok utdannelse. Er stolt ac meg selv, men skulle ønske jeg hadde råd til å ta med barna på en skikkelig ferie.

Anonymkode: 92477...32e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...