Gå til innhold

Hvor mangen gode venner har dere og hvordan få nye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kun ett par gode venner jeg stoler på og mangen bekjente. Ønsker å utvide vennekretsen nå som jeg har blitt singel. Noen tips til det? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må du utvide så mye? Kan du ikke dyrke mer på de du har, fokusere på det? Utenom dette kan du uvikle deg selv, lære deg  å gjøre ting alene som du liker.

Husk, de fleste har stort sett bekjentskap. Vennskap er jo på et mye høyere nivå, det er ikke mange som er har ekte venner i dag. Vennskapets prøve ser man ikke før det virkelig gjelder i livet, ved alvorlig sykdom/andre situasjoner som oppstår. Da finner man ut at det var jo ikke så gode venner alikevel.

Det jeg prøver å fortelle, hva er "venner"? Hva er "bekjente?". Tror ikke mange helt forstår det, Det viktigste er å bli kjent med seg selv, leve sitt eget liv. Bli selvstendig, for når alt kommer til alt så er det kun deg selv som gjelder. Som du kan stole på. Ikke vær avhengig av bekreftelse av andre mennesker.

Les: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/a2ELPL/slutt-aa-synes-synd-paa-oss-single

Anonymkode: 1d635...07d

Skrevet

Jeg har fem venninner jeg stoler 100% på, og to litt mer perifere som jeg stoler på like mye på, men snakker med sjeldnere.

Jeg traff mine via utdanning, jobb og felles venner. Ellers hører jeg rykter om at man kan treffe folk via fritidsaktiviter, og barn. Men der har jeg bare plukket opp bekjente.

Anonymkode: b8513...93b

Skrevet

Jeg har 3 gode venner der jeg bor og 2 barndomsvenner som bor i byen jeg vokste opp. Jeg prøvde å utvide, men har endt opp med flere bekjente, ikke gode venner og er egentlig fornøyd med det. Jeg ble kjent med folk gjennom diverse organisasjoner. 

Anonymkode: cc785...5d7

Skrevet

Jeg har tre svært gode venninner, en av dem er min søster. Det holder for meg, jeg har i grunnen ikke tid eller lyst til å ta vare på flere vennskap  :)  Hvis jeg er sammen med andre er det stort sett via de venninnene jeg har, altså ved at de inviterer med seg flere i diverse selskap, aktiviteter eller reiser vi er på.

Anonymkode: 1cf93...828

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...