AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #1 Del Skrevet 9. november 2018 Jeg har i voksen alder fått stadig mere kommunefarget hår men i de siste par årene har plutselig håret blitt mer og mer kobberfarget? Jeg liker ikke den fargen på meg i det hele tatt .... Anonymkode: c8a81...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #2 Del Skrevet 9. november 2018 Spørsmålet er, hvorfor skjer dette ? Hvorfor kobber-farge ? Har det noe m hormoner å gjøre ? Anonymkode: c8a81...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 10. november 2018 #3 Del Skrevet 10. november 2018 Har du noen rødhårede i familien? Jeg er som deg, har ganske kommunegrått hår til tider (som forøvrig er en versjon av mørkeblond hår og ikke brunt...), men på noen dager har håret mitt et veldig kobberfarget/rødskjær i håret, dette ser man særlig i sollys. Jeg synest også håret mitt har blitt rødere med åra, og tror også det kan ha noe med hormoner å gjøre ettersom det som gir rødt hår og fregner egentlig har noe med hormoner å gjøre? Mamma, onkel, bestemor og flere søskenbarn er skikkelig gingere. Søsteren min har er lysere enn meg og har også rødskjær i håret. Så det henger nok sammen med dette. Pappa er mørk og svarhåret. Så jeg er nok en salig blanding av mor og far, og har derfor ikke blitt helt ginger. Jeg får også flere og flere fregner, men de synest ikke så godt på meg siden jeg ikke er så blek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #4 Del Skrevet 10. november 2018 10 minutter siden, missmcbeal skrev: Har du noen rødhårede i familien? Jeg er som deg, har ganske kommunegrått hår til tider (som forøvrig er en versjon av mørkeblond hår og ikke brunt...), men på noen dager har håret mitt et veldig kobberfarget/rødskjær i håret, dette ser man særlig i sollys. Jeg synest også håret mitt har blitt rødere med åra, og tror også det kan ha noe med hormoner å gjøre ettersom det som gir rødt hår og fregner egentlig har noe med hormoner å gjøre? Mamma, onkel, bestemor og flere søskenbarn er skikkelig gingere. Søsteren min har er lysere enn meg og har også rødskjær i håret. Så det henger nok sammen med dette. Pappa er mørk og svarhåret. Så jeg er nok en salig blanding av mor og far, og har derfor ikke blitt helt ginger. Jeg får også flere og flere fregner, men de synest ikke så godt på meg siden jeg ikke er så blek. Jeg har også kommunefarget hår! Men må tydelig ha rødskjær i det. Bleiker jeg håret blir det rødskjær feks. Jeg hater det, syns ikke jeg kler rødskjær. Anonymkode: 4a541...2e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 10. november 2018 #5 Del Skrevet 10. november 2018 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også kommunefarget hår! Men må tydelig ha rødskjær i det. Bleiker jeg håret blir det rødskjær feks. Jeg hater det, syns ikke jeg kler rødskjær. Anonymkode: 4a541...2e2 Du har sikkert rødskjær ellers også, men det er ikke alltid man ser det på seg selv så tydelig. Usikker på om kommunegrått må være rødskjær i, det eneste som er at kommunegrått er en form for mørkeblondt. Man har tonene til en blondine, men håret er så mørkt at det ser skittent ut i noe lys (tror jeg). Fant to bilder av meg der man tydelig ser forskjellene etter lys. På avstand og på bilder ser håret mitt veldig mørkt og skittent ut, typisk kommunegrått, men i godt lys og vinkel så ser håret mitt helt annereldes ut. Men det er faktisk samme type hår, men mye lysere, blondere farge, med litt rødtoner/gyllenfarge i håret. Og det er altså samme hårfarge, har ikke gjort noe spesielt, bildene er vel tatt ca en måneds mellomrom. Jeg synest på noen dager at jeg klær det, andre dager synest jeg er det stygt, særlig når håret ser kjedelig og kommunegrått ut. Endret 10. november 2018 av missmcbeal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 10. november 2018 #6 Del Skrevet 10. november 2018 Mamma var forresten mer kobberfarget/mørk ginger før, men etter 4 fødsler har hun blitt ganske så blond og man kan nesten ikke mistenke henne lenger for å være rødhåret, men bare lysblond (selv om jeg vet bedre og har masse bilder fra gamledager som beviser det). Så at hormoner spiller inn på hårfargeendring tror jeg absolutt på, kan selvsagt ha noe med alderen å gjøre også, men det har nok trolig med hormoner å gjøre. Men før var også fregnene hennes veldig overveldende og tydelig fordi hun var blek, hun blir ganske lett brun nå og er det hele året, slik at man ikke lenger ser fregnene hennes så tydelig i ansiktet. Hun sa at dette var en endring som skjedde etter fødsel nummer 2 eller 3 (ikke helt sikker). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå