Gå til innhold

Lære meg å like fisk i voksen alder

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 timer siden, Lammelåret skrev:

Som fiskekaker? Eller i pai? Trukket istedetfor stekt/bakt kan gi mindre uttalt smak.

Du MÅ ikke spise laks, vet du. Fet fisk er bra, men det må ikke være laks. 

Ja, det vet jeg. Derfor jeg spurte om noen hadde laks/ørret/annen type fiskerett jeg kunne prøve. 

Grunnen til at akkurat laks er i fokus er fordi det er lett å få tak i, sunt og jeg synes alle skryter laks opp i skyene - derav tenkte jeg at noen kanskje hadde retter jeg kunne prøve for å gi det en sjanse. 

Anonymkode: 9f499...823

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd noen mye retter, ts?

Skrevet

Det er veldig barnslig å utvikle et sånt forhold til mat man ikke nødvendigvis liker med en gang.

Men når det først har skjedd kan du gjøre ting med maten. Ikke kok laksen, stek den og krydre den med noe du liker. Ikke spis så mye av det i gangen, spis mer av tilbehøret, potet, pasta, grønnsaker (hvis du klarer å spise det da....).

Finn ut hvilke andre grunner som gjør at du ikke liker det. Hvis du spiser mye godteri og junkmat ved siden av, skjønner jeg at litt mer tungfordøyelig mat blir en kjedelig kontrast hele tiden. dette handler nok om å forandre på grunnleggende næringsvalg og begynne å få et sunt og variert kosthold.

Anonymkode: d7bd0...29c

Skrevet
På 9.11.2018 den 23.54, AnonymBruker skrev:

Er i samme situasjon selv. Jeg brekker meg av smaken av laks. Helt grusom smak..

Anonymkode: 01063...344

herregud

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig barnslig å utvikle et sånt forhold til mat man ikke nødvendigvis liker med en gang.

Men når det først har skjedd kan du gjøre ting med maten. Ikke kok laksen, stek den og krydre den med noe du liker. Ikke spis så mye av det i gangen, spis mer av tilbehøret, potet, pasta, grønnsaker (hvis du klarer å spise det da....).

Finn ut hvilke andre grunner som gjør at du ikke liker det. Hvis du spiser mye godteri og junkmat ved siden av, skjønner jeg at litt mer tungfordøyelig mat blir en kjedelig kontrast hele tiden. dette handler nok om å forandre på grunnleggende næringsvalg og begynne å få et sunt og variert kosthold.

Wow, det er alt jeg har å si. Takk for tidenes tilbakemelding på et innlegg.

Til din informasjon er mitt kosthold både sunt og variert, med mye frukt og grønt, men også gode proteinkilder. Trener fast 4 ganger i uka og mosjonerer også ellers, samt at helsen min generelt er bra. 

Og når vi snakker om barnslighet, synes du er utrolig freidig som våger deg inn på å kommentere andres livsstil på grunnlag av at man ikke er glad i fisk. Særlig når det er noe man prøver å jobbe med. Men værsågod, tråkk på folk som ligger nede.

Håper du følte deg bedre av å skrive den kommentaren. 

23 timer siden, Lammelåret skrev:

Har du prøvd noen mye retter, ts?

Hei! Ja jeg prøvde meg på laks i wok, må si det funker, selvom det ikke var helt det samme som feks kylling. Konsistensen er nok noe jeg må jobbe litt mer med. Ellers prøvde jeg ut den torskeretten jeg skrev om tidligere, med kremet pasta, erter også tilsatte jeg squash, sopp og en dæsj chili. Det smakte faktisk nydelig. 

Anonymkode: 9f499...823

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...