Gå til innhold

Det norske språket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bodd 4 år i norge. Fortsatt verken kan skrive eller snakke norsk på høyt nivå. Hva kan årsaken til dette være? Jeg vet egentlig ikke. Eller gjør jeg? Kanskje er det en kombinasjon av mine forferdelige sosiale ferdigheter, og det faktum at jeg aldri har hatt norske venner? Kanskje det er derfor jeg fortsatt sliter med norsken?  Kanskje jeg kommer aldri til å lære å snakke norsk på et flytende nivå? Men det er ikke poenget. Poenget er at jeg sliter med norsken. Og noe må gjøres, snart - ellers komme jeg til å skamme meg selv for resten av livet. Tanken om ikke å kunne mestre norsk er virkelig en krise...

Anonymkode: 286b6...6b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les bøker på norsk (eller lån lydbøker på biblioteket), hva som helst, men gjerne noe relativt nytt med litt kvalitet. Da får du korrekt språk inn i hjernen.

Anonymkode: e087a...982

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har bodd 4 år i norge. Fortsatt verken kan skrive eller snakke norsk på høyt nivå. Hva kan årsaken til dette være? Jeg vet egentlig ikke. Eller gjør jeg? Kanskje er det en kombinasjon av mine forferdelige sosiale ferdigheter, og det faktum at jeg aldri har hatt norske venner? Kanskje det er derfor jeg fortsatt sliter med norsken?  Kanskje jeg kommer aldri til å lære å snakke norsk på et flytende nivå? Men det er ikke poenget. Poenget er at jeg sliter med norsken. Og noe må gjøres, snart - ellers komme jeg til å skamme meg selv for resten av livet. Tanken om ikke å kunne mestre norsk er virkelig en krise...

Anonymkode: 286b6...6b8

Skriflig så synes jeg at du klarer deg godt, på god vei til å mestre norsk. Lydbøker, norske TV programmer, radio og les bøker da kommer fler og fler ord inn i språket. Men du må prøve å få deg norske venner, da vil du også lære subtile hint, ironi, sarkasme og satire. Og ikke minst kroppsspråk til oss gærne nordmenn. Vi kan nok virke kalde, men er det rart når vi bor i en fryser/kjøleskap store deler av året? Man kan bli deprimert av mindre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...