Gå til innhold

Barneselskap på lite areal


Viking

Anbefalte innlegg

Hei alle kreative foreldre.

Neste helg skal vår sønn ha forsinket bursdagsselskap. Vi har lovet at han skal får ha alle guttene i klassen, og det betyr 15 yre 8 åringer.

Problemet er at vi har ganske liten plass. Vi skal nok få plass til dem ved bordet, men gutter krever plass å leke på og, og det blir litt verre.

Det jeg lurte på er om noen har noen gode forslag til litt rolige leker etc. som kan aktivisere dem.

Problemet er ikke så stort om værte holder seg, for vi har nokså god plass ute, men det må jo skje noe der og.

Har snakket med sønnen vår om han har noen spesielle ønsker, men det har han ikke. Sier bare at de liker iallefall ikke disse ordinære lekene som stolleken og ting i den gata.

Noen kreative sjeler der ute????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp lakrissnører. Så kan man putte en flik i munnen, og førstemann til å få det inn i munnen med hendene på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å legge hele selskapet ut uansett vær? Datteren min er født i januar og vi har alltid grillet pølser på spidd på bursdagen hennes. Det er kun klær og fantasi som stopper dere. Hva med å ta ungene med ut i skogen og ha natursti?

Be ungene i tilfelle ha med seg uteklær så ordner det seg skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde uteselskap til datteren min nå i august.

Da hadde de picnic på terassen, jeg tapet fast en papirdul og satt ungene på tepper rundt.

Så fikk de løpe fritt i hagen og leke som de ville.

Det spørs jo selvsagt hvordan dere bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei,

vet ikke om jeg er forsent ute, men her er et par tips.

vannballongkasting ute - dette må ikke foregå på hverandre men en vegg eller noe. Gutta synes det er kjempemorsomt.

du kan jo f eks være "synderen" og så må gutta prøve å treffe deg!! he he

pinjata som dere kan lage selv av gråpapir. en ikeapose f eks. tegn litt på den eller lim på masse bånd - dette er også kjempemorsomt. så kan man ha godteposene oppi her pluss noen løse gullpenger som flagrer rundt :) så kan alle slå tre ganger hver eller noe.....

tegne halen på grisen ute med kritt på veggen (kan jo bare vaskes bort etterpå). da får de både gjøre noe "ulovelig" tegne på veggen pluss at det er morsomt.

tenke tenke

kommer tilbake hvis jeg kommer på noe mer....

du kan jo evt ha sjørøverfest da - hvor alle kler seg ut og må lete etter skatten (skattene).

jeg har litt motsatt problem jeg - fryktelig liten plass inne ikke plass til alle rundt et bord engang, men ok plass ute.

en annen ide er jo rett og slett å ha selskapet ett annet sted. spille bowling f eks?

lykke til og skriv gjerne hva det ble til - så får vi andre noen tips og råd med oss :)

ps og gratulerer med dagen til guttungen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...