AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #1 Del Skrevet 9. november 2018 Dere som har malt veggene på badet med baderomsmaling, hva slags underlag har dere brukt? Har sett at Jotun har en våtromsstrietapet til bad, men finnes det andre alternativer? Skal pusse opp badet og har nå revet av gammel våtromstapet på veggene og fjernet de gamle flisene på gulvet. Blir fliser på gulv, men det gjenstår å finne en litt billig løsning på vegg, og jeg synes det ser ut som at det kan bli ganske så fint med våtromsmaling! Kom med tips og erfaringer Anonymkode: e5e28...563 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #2 Del Skrevet 9. november 2018 Er det murvegger? Det bør legges membran som beskytter veggen mot fukt. Anonymkode: 63914...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportiva Skrevet 9. november 2018 #3 Del Skrevet 9. november 2018 Gipsplater med smøremembran ble brukt på det ene badet her, og det ble veldig fint, men jeg kjenner ikke detaljene om hvordan jobben ble gjort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #4 Del Skrevet 9. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det murvegger? Det bør legges membran som beskytter veggen mot fukt. Anonymkode: 63914...a6d Ikke murvegger, nei. Det som er igjen på veggene nå er kun gips.. TS Anonymkode: e5e28...563 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #5 Del Skrevet 9. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke murvegger, nei. Det som er igjen på veggene nå er kun gips.. TS Anonymkode: e5e28...563 Ok. Men du må uansett ha membran. Jeg ville rådført meg med noen som har greie på krav til baderom. Anonymkode: 63914...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #6 Del Skrevet 9. november 2018 Brukte helt plaine våtromsplater som jeg tok superheft på og deretter våtromsmaling. Anonymkode: ae240...4a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #7 Del Skrevet 9. november 2018 https://byggebolig.no/bygge-nytt-pusse-opp/membran-pa-bad Anonymkode: 63914...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #8 Del Skrevet 10. november 2018 På 9.11.2018 den 23.16, AnonymBruker skrev: Dere som har malt veggene på badet med baderomsmaling, hva slags underlag har dere brukt? Har sett at Jotun har en våtromsstrietapet til bad, men finnes det andre alternativer? Skal pusse opp badet og har nå revet av gammel våtromstapet på veggene og fjernet de gamle flisene på gulvet. Blir fliser på gulv, men det gjenstår å finne en litt billig løsning på vegg, og jeg synes det ser ut som at det kan bli ganske så fint med våtromsmaling! Kom med tips og erfaringer Anonymkode: e5e28...563 Våtromsmaling er ikke å anbefale. Du vil få lekkasjer og vannskader etter kort tid. Da blir det dyrt å utbedre, i tillegg til at bad skal pusses opp etter våtromsnormen. Baderomsplater koster ikke mye på coop bygg eller andre byggbutikker. De er i tillegg godkjente etter våtromsnormen å pusse opp med. Bor du i enebolig som du eier kan du gjøre hva du vil, nesten, men bor du i hus med flere boenheter så kan du få svære erstatningssaker mot deg dersom du lager lekkasje hos naboen. Anonymkode: 621f8...148 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #9 Del Skrevet 11. november 2018 På 9.11.2018 den 23.34, AnonymBruker skrev: Brukte helt plaine våtromsplater som jeg tok superheft på og deretter våtromsmaling. Anonymkode: ae240...4a3 Det var jo faktisk veldig smart! Mulig jeg går for det! Er i utgangspunktet ikke fan av våtromsplater med "fake" flisemønster, men ser at det er mulig å få tak i slette plater TS Anonymkode: e5e28...563 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #10 Del Skrevet 12. november 2018 På 11.11.2018 den 0.30, AnonymBruker skrev: Våtromsmaling er ikke å anbefale. Du vil få lekkasjer og vannskader etter kort tid. Anonymkode: 621f8...148 Vi skal totalrenovere badet nå, og da de var her på befaring så anbefalte de våtromsmaling. Vi ville egentlig ha plater, men de sa at pga skjeve og ujevne vegger ville de ikke anbefale det.... Skal selvsagt ikke dusje direkte på disse veggene da, men ha dusjkabinett. Anonymkode: 06955...bb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #11 Del Skrevet 12. november 2018 Våtromsmaling som får herde skikkelig mellom strøkene er ok. Tar en å maler opp flere ganger enn bare to strøk så blir det jo bare bedre. Anonymkode: fc23a...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå