Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Men hele ruszegreia er jo litt snodig da. Burde man ikke EGENTLIG stå med vitnemålet i hånden før man hiver seg rundt og feirer?

Russetiden burde vært et heidundrande siste krumspring før evt høyere utd.

Enig :Nikke:

Istaden blir det sånn at folk ikkje får vitnemålet pga russefeiringa :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En annen ting er at det hypes så ille opp. Mange blir meget skuffet over russetiden. Du kan nå tenke deg hvordan det ble for oss som var russ 2000 *lol* steike

Gjest Anonymous
Skrevet

Russelua på først den 16. mai? Hvor oppbevarer man alle knutene sine i mellomtida da? I lomma på russedressen?

Vi begynte med dressene (og luene!) 30. april!

Skrevet
Russelua på først den 16. mai? Hvor oppbevarer man alle knutene sine i mellomtida da? I lomma på russedressen?  

Vi begynte med dressene (og luene!) 30. april!

Man knyter de på hjemme.

Gjest gjest1
Skrevet
En annen ting er at det hypes så ille opp. Mange blir meget skuffet over russetiden. Du kan nå tenke deg hvordan det ble for oss som var russ 2000 *lol* steike

Hehe, jeg var også russ 2000. Og så mye som vi hadde gledet oss...hoho. Gøy var det jo. Vi tok forresten på oss draktene og lua natt til 1. mai. Tror dette er vanlig nord i landet.

De første årene etter videregående, var jeg litt misunnelig på de russene. Men nå ville jeg ikke vært russ igjen for penger engang :ler:

Skrevet

husker ikke så mye detaljer fra russetiden..

Gjest Anonymous
Skrevet

Man knyter de på hjemme.

Så kjedelig å ta knuter når man bare får vist de fram på lua en dag før 17.mai da?! :roll: Noe av stasen er jo å knyte dem på lua, og bruke den med en gang. Kjedelig å må ha den liggende hjemme.

Skrevet

Stæsjet datt så lett av i tilegg til at lua var mye i veien så var glad den bare var på fra 16 - 17 mai jeg.

Vi startet russefeiringa siste uka i april og jeg er fra Nittedal. Gikk ikke med russedressen på mange av arrangementene for russen vi, hadde mange russekroer før russetiden startet offesielt og da var vi kledd i "vanlige" klær. Synes det er rart med russedress både i sammenheng med revy og med arrangementer alt nå jeg.

Skrevet
Kjedelig å må ha den liggende hjemme.

Og ekstra stas på 17. mai.

Skrevet

Det er jo tradisjoner med russeting i påska her hos oss i Østfold, og da må jo såklart dressen på i mars siden påska er så tidlig i år...

Vi har revy første uka i januar, så dressene henger på i hele romjula da man øver og øver til revy. Så ligger dressen hjemme til påska, og så blir den liggende igjen til dåpen som gjerne er i slutten av april.

Bor i Østfold jeg også, men har aldri sett russ så tidlig! Alle andre jeg pratet med hadde også reagert på det der. Slutten av april kan jeg være med på. Men skolen er da faktisk ikke ferdig før i juni, så egentlig burde en jo ikke ha russefeiring før etter det.. Men det er jo en annen diskusjon.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bor i Østfold jeg også, men har aldri sett russ så tidlig! Alle andre jeg pratet med hadde også reagert på det der. Slutten av april kan jeg være med på. Men skolen er da faktisk ikke ferdig før i juni, så egentlig burde en jo ikke ha russefeiring før etter det.. Men det er jo en annen diskusjon.

Da er nok du fra ytre Østfold, mens Groo og jeg er fra Indre Østfold.

Skrevet

Jepp! Stemmer det vet du! Da har man jo funnet grunnen. Så flott! :-)

Skrevet

Indre Østfold her ja! Russ 99 på Mysen vgs :)

Synes det er rart med russedress både i sammenheng med revy og med arrangementer alt nå jeg.

Hehe.. Og for meg er det kjemperart med revy UTEN russedresser, var skikkelig rart i fjor når jeg jobba på en vgs i Oslo og ikke så en eneste russedress før langt ute i mai... Godt jeg er tilbake i gode gamle Indre Østfold :)

Gjest GreenSky
Skrevet
husker ikke så mye detaljer fra russetiden..

Ingen overraskelse. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Indre Østfold her ja! Russ 99 på Mysen vgs :)

Og jeg var Russ 00 på Askim vgs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...