AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #1 Skrevet 9. november 2018 Jeg nevnte for en kollega at jeg kvelden før hadde sovnet under barne TV, ca kl 18.15. Våknet rett før kl 22.00. 3- åringen hadde da gått og lagt seg i sengen sin, fullt påkledd. 5- åringen hadde spist rester etter middagen (hadde ikke ryddet på kjøkkenet etter middagen) og sovnet under et pledd på sofaen. Dette har aldri skjedd før. Aner ikke hvorfor de ikke vekte meg.. I dag kom kollegaen og sa at dette hadde gått så innpå henne at hun ikke hadde samvittighet til å la være å sende en bekymringsmelding.. Jeg ble helt sjokkert? Hvem av oss er på bærtur? Anonymkode: 2cff4...88c 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #2 Skrevet 9. november 2018 Har sovnet med ungene mange ganger, det skjer med alle. Jeg håper bare for din skyld at bekymringsmeldingen blir sendt på deg i form av papirfly og ikke innrisset i en stor stein eller noe sånt. Anonymkode: 824e7...0a7 12
Populært innlegg NancyDrew Skrevet 9. november 2018 Populært innlegg #3 Skrevet 9. november 2018 (endret) Så begge barna bare gikk å la seg, på egenhånd. Fire timer, uten at noen ristet bort i deg. Treåringen bare gikk å la seg i senga, uten å vekke mammaen sin. I hvilket univers. Endret 9. november 2018 av NancyDrew 93
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #4 Skrevet 9. november 2018 Akkurat nå, NancyDrew skrev: Jædda. Så begge barna bare gikk å la seg, på egenhånd. Fire timer, uten at noen ristet bort i deg. Treåringen bare gikk å la seg i senga, uten å vekke mammaen sin. I hvilket univers. Hun har gjort det flere ganger på dagtid, er hun sliten, så kan hun fint gå og ta seg en hvil. Aldri på kvelden, da vi har rutiner på legging. Etter at hun ble 1, så har legging gått veldig fint. Anonymkode: 2cff4...88c 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #5 Skrevet 9. november 2018 4 minutter siden, NancyDrew skrev: Jædda. Så begge barna bare gikk å la seg, på egenhånd. Fire timer, uten at noen ristet bort i deg. Treåringen bare gikk å la seg i senga, uten å vekke mammaen sin. I hvilket univers. Det er jo ikke helt usannsynlig. Treåringer blir årlig funnet på torget, i skogen osv fordi de bare har tatt seg en liten tur midt på natten. Anonymkode: 824e7...0a7 6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #6 Skrevet 9. november 2018 2 minutter siden, NancyDrew skrev: Så begge barna bare gikk å la seg, på egenhånd. Fire timer, uten at noen ristet bort i deg. Treåringen bare gikk å la seg i senga, uten å vekke mammaen sin. I hvilket univers. og ikke minst; en 5 åring som henter maten ned fra kjøkkenbenken selv. Uten å vekke mamma for å be om å få noe å spise. Anonymkode: 1af9f...de0 6
SoWhat? Skrevet 9. november 2018 #7 Skrevet 9. november 2018 Det var ikke noen heldig situasjon, men nå kan det faktisk skje at en sovner. Ingenting galt skjedde, og jeg regner med at du fikk en støkk. Du skulle ikke fortalt det til kollegaen din, men er det ikke noe utover dette som er skjedd, så kan du bare ta det med ro. Men den kollegaen ville jeg holdt god avstand til. For ei nepe. 29
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #8 Skrevet 9. november 2018 Ts her Jeg ser at flere mener at dette ikke er bekymringsverdig, det beroliger meg. Takk. Anonymkode: 2cff4...88c 7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #9 Skrevet 9. november 2018 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Det var ikke noen heldig situasjon, men nå kan det faktisk skje at en sovner. Ingenting galt skjedde, og jeg regner med at du fikk en støkk. Du skulle ikke fortalt det til kollegaen din, men er det ikke noe utover dette som er skjedd, så kan du bare ta det med ro. Men den kollegaen ville jeg holdt god avstand til. For ei nepe. Ja, jeg visste virkelig ikke hba jeg skulle si.. Nå kjenner jeg at jeg er mer rolig, men gruer meg veldig til telefonen eller hva det blir fra bv. Det er godt det er helg, kan senke skuldrene et par dager i hvert fall Anonymkode: 2cff4...88c 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #10 Skrevet 9. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg visste virkelig ikke hba jeg skulle si.. Nå kjenner jeg at jeg er mer rolig, men gruer meg veldig til telefonen eller hva det blir fra bv. Det er godt det er helg, kan senke skuldrene et par dager i hvert fall Anonymkode: 2cff4...88c Hvis jeg tipser politiets sikkerhetstjeneste om at ungene dine har spist middagsrester så er det ikke sånn at det automatisk er fare på fære. Det kan også hende at det er jeg som er gal. Anonymkode: 824e7...0a7 17
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #11 Skrevet 9. november 2018 Tror det er ganske mange slitne småbarnsmammaer som har sovnet på dagtid altså, det har jeg også gjort mens ungene lekte rundt meg. Tror du kan ta det med ro. Anonymkode: 2d379...109 26
SoWhat? Skrevet 9. november 2018 #12 Skrevet 9. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, jeg visste virkelig ikke hba jeg skulle si.. Nå kjenner jeg at jeg er mer rolig, men gruer meg veldig til telefonen eller hva det blir fra bv. Det er godt det er helg, kan senke skuldrene et par dager i hvert fall Anonymkode: 2cff4...88c Det er bare å forklare det som skjedde, og at det ikke har skjedd før. Bare vær ærlig. Er alt som det skal ellers vil det ikke skje noe mer enn en samtale. 7
Vera Vinge Skrevet 9. november 2018 #13 Skrevet 9. november 2018 Det høres ut som en litt utrolig historie, dvs både at du sovnet så godt i nesten fire timer og at barna ikke vekket deg. Kan kollegaen din lure på om du har for vane å gjøre dette, siden de bare gikk og la seg? Men ellers, nei, syns det er en åpenbar overdrivelse å melde bekymring til bv, med mindre hun også baserer bekymringen på andre ting hun har stusset på over tid. 12
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #14 Skrevet 9. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis jeg tipser politiets sikkerhetstjeneste om at ungene dine har spist middagsrester så er det ikke sånn at det automatisk er fare på fære. Det kan også hende at det er jeg som er gal. Anonymkode: 824e7...0a7 Ha ha, takk for en god latter. Det er så mye rart man hører i dagens samfunn om bv, og alle er så «perfekte» at man klarer nesten ikke å skille hva som går helt fint, og hva som er krise. Demme situasjonen var kjip, men følte ikke at det akkurat var omsorgssvikt (hadde jobbet natt, så døgnet var litt i ubalanse) Anonymkode: 2cff4...88c 6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #15 Skrevet 9. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det er ganske mange slitne småbarnsmammaer som har sovnet på dagtid altså, det har jeg også gjort mens ungene lekte rundt meg. Tror du kan ta det med ro. Anonymkode: 2d379...109 Vanligvis er konsekvensen bare at man våkner, ser rundt seg og oppdager at noe har gått i stykker på en sånn måte at det vil ta en halvtime å rydde opp i det. Anonymkode: 824e7...0a7 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #16 Skrevet 9. november 2018 1 minutt siden, Vera Vinge skrev: Det høres ut som en litt utrolig historie, dvs både at du sovnet så godt i nesten fire timer og at barna ikke vekket deg. Kan kollegaen din lure på om du har for vane å gjøre dette, siden de bare gikk og la seg? Men ellers, nei, syns det er en åpenbar overdrivelse å melde bekymring til bv, med mindre hun også baserer bekymringen på andre ting hun har stusset på over tid. Absolutt ingenting annet, vi er en helt vanlig familie, med ingen spesielle utfordringer. jeg snakket i tillegg lite om barna mine på jobb Anonymkode: 2cff4...88c 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #17 Skrevet 9. november 2018 9 minutter siden, NancyDrew skrev: Så begge barna bare gikk å la seg, på egenhånd. Fire timer, uten at noen ristet bort i deg. Treåringen bare gikk å la seg i senga, uten å vekke mammaen sin. I hvilket univers. Ja nemlig. Hadde det vært så vel at jeg fikk sove mens de gikk å la seg selv... Har omtrent omkommet av søvnmangel til tider, men sove i fred får jeg ikke. Det er stadig noe. Anonymkode: 75182...e0c 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #18 Skrevet 9. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vanligvis er konsekvensen bare at man våkner, ser rundt seg og oppdager at noe har gått i stykker på en sånn måte at det vil ta en halvtime å rydde opp i det. Anonymkode: 824e7...0a7 Ja, hun ene her som skrev at det var omtrent umulig å sovne med to små rundt seg.. Jo, en sliten tobarnsmor som har jobbet natt, kan visst fint klare det... Anonymkode: 2cff4...88c 14
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #19 Skrevet 9. november 2018 Jeg sovnet på sofaen da barnet mitt var tre år. Jeg våknet en time senere med et pledd over meg ungen hadde lagt seg i sengen og sovnet. Anonymkode: f39cd...7f0 32
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #20 Skrevet 9. november 2018 16 minutter siden, NancyDrew skrev: Så begge barna bare gikk å la seg, på egenhånd. Fire timer, uten at noen ristet bort i deg. Treåringen bare gikk å la seg i senga, uten å vekke mammaen sin. I hvilket univers. Ikke la det gå til hodet på deg, frøken detektiv! Anonymkode: 824e7...0a7 9
Anbefalte innlegg