Gå til innhold

Smugspiser du i butikken?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ikke for stjeling, men ærlig talt da folkens; Å smake på en drue i en butikk er da ikke tyveri!

Er det mulig å bli sååå prippen??? :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg smaker heller ikke på noe i butikken, så sant det ikke er satt ut prøver eller en demonstrasjonsdame/mann tilbyr meg noe. ;)

Skrevet
Jeg er ikke for stjeling, men ærlig talt da folkens; Å smake på en drue i en butikk er da ikke tyveri!

Er det mulig å bli sååå prippen??? :roll:

Men hvor går grensen?

Plomme?

Eple?

Ananas?

Gjest TomKrus
Skrevet

Men hvor går grensen?

Plomme?

Eple?

Ananas?

Se det relativt; en druesmaking kan føre til innkjøp av 100 druer. Så en ananas bør gå fint hvis du skal kjøpe 100 stk.

Vi trenger ikke gjøre det vanskeligere.

Skrevet

Se det relativt; en druesmaking kan føre til innkjøp av 100 druer. Så en ananas bør gå fint hvis du skal kjøpe 100 stk.

Vi trenger ikke gjøre det vanskeligere.

Men bør ikke butikken selv få velge om de skal være "gavmilde" og legge frem smaksprodukter eller om de skal være gniene?

Antallet kjøpte produkter er lite relevant, det man må se på er selvfølgelig hva man ender opp med å betale. Og en ananas kan koste mer enn en drueklase.

Hvorfor skal jeg da ikke få sjekke om ananasen kommer fra et bra parti? Eller eplene?

Skrevet

Synes det er hakk i plata her... :tunge1:

Skrevet

Er det noen som i det hele tatt har tenkt tanken om at man kan SPØRRE om å få smake på druer man er usikre på?

Hvis mange nok gjorde det, ville også butikken lære seg til å sette frem smaksprøver litt oftere.

Dessuten er det ikke et problem at en kunde tar en drue, men det er et problem hvis annenhver kunde tar en drue. Akkurat som med poser. Hvis hver kunde tar en pose, hvor mange kroner i året tror dere det blir i en liten butikk?

Det blir nærmere 300 000kr. Det er et tap som må dekkes inn på et eller annet vis, noe som igjen går ut over kundene.

Jeg har jobbet i butikk, og jeg liker absolutt best de folkene som gjør opp for seg hvis noe spises underveis eller poden plyndrer smågodthyllen i et ubevoktet øyeblikk!

...og folk som skal betale for oppspist frukt viser vel i grunnen bare hvor tette de er. Hvordan kan man VEIE en banan som ikke er der? :roll:

Gjest Leola
Skrevet

Men hvorfor skal folk ha mer rett på å smake på druene enn på annen frukt?

Fordi de er mindre?

Fordi de oftere er dårlig enn annen frukt?

Klarer dere virkelig ikke se på druene om de er dårlige?

Selv kjøper jeg som regel små gjennomsiktige plastbokser med steinfrie druer og da klarer jeg å se gjennom plasten om druene er fine eller dårlige.

Skrevet

jeg kan se om de er fine eller dårlige, men jeg klarer ikke se om de er søte eller sure. :wink:

Skrevet
Er det noen som i det hele tatt har tenkt tanken om at man kan SPØRRE om å få smake på druer man er usikre på?

Jeg pleier å spørre betjeningen om hvordan frukten smaker.

Spørre eller ikke spørre om man får smake - poenget er jo at folk smaker uansett. Og istedet for å sutre over pengetap så kan butikken sette frem smaksprøver. Denne ekstra servicen vil ihvertfall jeg gladelig betale litt for, og jeg er overbevist om at det fører til mersalg for butikken også.

Skrevet
Nope. Tar ikke smaksprøve med mindre det ligge noe på et fat, som faktisk er smaksprøver.

Samme her

Gjest Gjesta
Skrevet

Nei, jeg pleier ikke å gjøre det nei, men det var en gang en sjokolade sort i smågodt hyllen ble for fristende for meg...rett og slett, og jeg klarer ikke å styre meg...dessverre..er skikkelig hekta på sjokolade...

Skrevet

Niks - med et unntak: Jeg smaker på EN, og kun en drue for å finne ut om de er vonde eller gode. Ellers aldri.

Gjest happyending
Skrevet

Hvis jeg har lyst på druer, så smaker jeg på en drue.. Jeg klarer fint å se om de er dårlige eller ikke, men av og til er de blå bedre enn de grønne osv, og da tar jeg de jeg syns smaker best liksom.. Jeg syns ikke det gjør noe, og jeg syns heller ikke det gjør noe at andre gjør det.. Jeg syns heller ikke det gjør noe med nøtter feks..

Men som noen sa her, en smaksprøve er knapt en munnfull, derfor kunne jeg aldri smakt på feks en plomme, det ville etterlatt seg rester ettersom en plomme er mer enn en munnfull..

Jeg skjønner heller ikke dem som spiser en sjokolade og gir kassadamen papiret i kassa og slike ting.. Det er noe jeg aldri kunne gjort, selvom det ikke er tyveri.. Det er bare.. rart... liksom... :roll:

Gjest Porselen
Skrevet

Jeg pleier å spørre betjeningen om det er greit å smake på en drue, og det har enda ikke skjedd at de har sagt nei. Må smake på druer for det er ikke bestandig at de er like gode. Jeg synes at forretningene kunne hatt smaksprøver liggende på et fat, de taper nok ikke på det i lengden.

Skrevet

Absolutt ikke. Smaking/stjeling av frukt/andre varer er en uting. Butikkene betaler mange hundre tusen for dette hvert eneste år.

• 4 uker senere...
Skrevet

Var en tur i butikken her om dagen (på oppdrag fra Hu I svingen). En av de tingene jeg skulle kjøpe var stenfrie druer. Jeg visste ikke hva som var hva så jeg spurte en ansatt. Hun sa: "Det er jo bare å smake på dem da!"

HAH!! IN YOUR FACE!!

Skrevet
Nei' date= det gjør jeg aldri. Både fordi det ikke er lov, og også fordi jeg ikke aner hvor hendene som tok på dem sist har vært.

Samme her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...