Gjest Madeline Skrevet 26. mars 2005 #61 Skrevet 26. mars 2005 Butikkpersonalet napper bort dårlige druer. Ihvertfall der jeg handler. Og hva med alle druene som har ramlet av stilken under transport ol.
Lassie Skrevet 26. mars 2005 #62 Skrevet 26. mars 2005 Jeg smaker kun på druer hvis jeg skal kjøpe det, men det er sjelden jeg kjøper druer så jeg tror ikke akkurat butikkene har tapt så mye på akkurat min spising. Jeg vil jo ikke kjøpe druer som ikke smaker noe godt, så derfor tar jeg en drue og smaker. Istedenfor at jeg skal levere tilbake etterpå.
Gjest Bellatrix Skrevet 26. mars 2005 #63 Skrevet 26. mars 2005 Istedenfor at jeg skal levere tilbake etterpå. Leverer du tilbake eplene om de ikke faller i smak?
Gjest TomKrus Skrevet 26. mars 2005 #64 Skrevet 26. mars 2005 Ja, hvis jeg ender opp med en halvspist kurv når jeg skal handle.... Et lite tips til deg: hvis halve kurven er igjen kjøper du den ikke fordi: a) det er bare en halv kurv igjen. Eller B) 50 før deg fant ikke druene gode nok.
Gjest skindeep Skrevet 26. mars 2005 #65 Skrevet 26. mars 2005 TomKrus: ha ha, den var smart!!! Og jeg må si meg enig med Lassie! Når jeg først kjøper druer er det veldig sjelden og da tar jeg en drue for å smake etter om den klasen jeg lurer på å kjøpe er god nok! Tror ikke verden går under av den grunn..
punkyB Skrevet 26. mars 2005 #66 Skrevet 26. mars 2005 Jeg synes det er litt forskjell på varer som kan vaskes og de som ikke kan det. Frukt synes jeg det er greit å ta på for den kan vaskes. Brød og smågodt kan ikke det - derfor bør man ikke ta på det. Jeg smaker nesten alltid på en drue før jeg kjøper det. Som regel ser jeg at de er gode før jeg smaker så jeg kjøper de. EN sjelden gang ender det opp med at jeg ikke kjøper. Ser alltid på eplene før jeg kjøper de også. Ser ikke problem med det siden de kan vaskes - og det bør man jo før man spiser de. Smågodt smaker jeg ikke på - synes vel ikke det er greit heller. Men skal man det bør man hvertfall ikke ta det med henda !
jolie Skrevet 26. mars 2005 #67 Skrevet 26. mars 2005 Det morsomste er jo når foreldre med så butikksure barn at de bare MÅ få spise på noe mens de handler, kommer med et bananskall og skal betale for varen. Hva gjør man da? Tar betaling for skallet fem ganger? Og ikke skjønner de problemet om man påpeker det heller.
starie Skrevet 26. mars 2005 #68 Skrevet 26. mars 2005 Jeg smaker aldri på noen ting i butikken. Rett og slett fordi å ta noe (selv en drue) uten å betale for det er å stjele.
Gjest synseren Skrevet 27. mars 2005 #69 Skrevet 27. mars 2005 :oops: men synes det er stooooooor forskjell på å prøvesmake og stjele
Gjest en gjest Skrevet 27. mars 2005 #70 Skrevet 27. mars 2005 Jeg prøversmaker ikke. Men jeg synes prøvesmaking er helt ok. Å drikke en brus, spise en sjokolade eller en appelsin er ikke å smake, men å spise. En smaksprøve er mindre enn en munnfull. Og det skal ikke være rester av en smaksprøve (f.ek.s en bit av en bolle). Og man prøvesmaker ikke utenom at man har den intensjonen om å kjøpe. Butikken har (for)tjeneste av at kundene prøvesmaker. Kundene tjener på det fordi de forsikrer seg om at de ikke kjøper katta i sekken. Butikken taper på kunder som stjeler og som bruker prøvesmaking som unnskyldning. Min mor bruker alltid å prøvesmake frukt og grønt som er smått. Er det dårlig produkt kjøper hun ikke, og er det bra så kjøper hun. Er det veldig godt produkt kjøper hun mye. Når annen frukt ser dårlig ut, bruker hun gjerne å kontakte butikkansatte. En dag jeg var med spurte hun om hvorfor de solgte så dårlige bananer (de var veldig brune). Det var butikksjefen som var i nærheten, og han åpnet en banan (viste den) delte den i to og ga min mor den ene halvpart mens han spiste resten selv. "Se, bananene er brune utenpå, men like gode inni." Han forsotd seg på kundeforhold han. Han tapte en banan men fikk solgt en klase og fikk en mer fornøyd kunde med mer tillit til butikken. Men jeg synes godt at man kan prøvesmake nøtter og smågodt også. Noen ganger vi har kjøpt nøtter som har vært dårlige. Vi kunne ikke dra tilbake på kvelden og bytte, så da var nøttene i det vorspielet ødelagt. Og det er alltid en to-tre typer av smågodtet som er ødelagt. Det er ikke alltid man kan se på nøtter eller godteri om det er ødelagt, de blir jo ikke overmodne. Det går mer på smak (noen ganger konsistens). Det blir så dumt å gå tilbake å bytte ut noe av godteriposen. Og det blir travelt om man skal smake på alt godteri og nøtter i butikken før man drar hjem. Det er hverken tid eller plass etter kassa for å smake om produktene man har kjøpt holder mål.
Lassie Skrevet 27. mars 2005 #71 Skrevet 27. mars 2005 Leverer du tilbake eplene om de ikke faller i smak? Nei, jeg gjør forsåvidt ikke det.
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2005 #72 Skrevet 27. mars 2005 Selføgelig smaker eg på druene. bare en. Bor langt fra butikk, så det blir for brysomt å bytte de. Kan også ta meg en sjokolade i butikken,men leverer selfølgelig papiret i kassen. Er da ike en gammel dame pga det. tror bare det er de på kg som ike gør slikt i butikken.
Grooo Skrevet 27. mars 2005 #73 Skrevet 27. mars 2005 Nope. Tar ikke smaksprøve med mindre det ligge noe på et fat, som faktisk er smaksprøver. Samme her. På Ultra eller hva det nå var der jeg brukte å handle for noen år siden hadde de brusflaskeholder på handlekurvene slik at man kunne åpne en brus og drikke mens man handlet... Syntes det var en rar idé jeg, benyttet meg aldri av det...
Kittykat Skrevet 27. mars 2005 #74 Skrevet 27. mars 2005 Nei, jeg gjør det ikke og jeg synes at de som gjør det er direkte frekke. Vil de smake, så får de kjøpe. Enkelt og greit.
Gjest Leola Skrevet 27. mars 2005 #75 Skrevet 27. mars 2005 Det er ikke forskjell på å ta en drue og på å ta et eple - stjeling er det uansett.
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2005 #76 Skrevet 27. mars 2005 Jeg kan finne på å drikke brus i butikken, men jeg betaler for den og. Og ingen har reagert på at jeg har betalt for tom flaske heldigvis. Jeg smaker på druene dersom jeg skal kjøpe. Lillemann finner på å smake på smågodtet selv om jeg ikke skal kjøpe men da sier jeg ifra i kassa at han har stjelt.
ringblomst Skrevet 27. mars 2005 #77 Skrevet 27. mars 2005 Moren min pleier å smake på en drue før hun evt kjøper - selv gjør jeg det ikke (men burde kanskje gjort det (?) etter som jeg mer enn en gang har endt opp med sure druer). Men smågodt, nøtter etc smaker ingen av oss på.
starie Skrevet 27. mars 2005 #78 Skrevet 27. mars 2005 :oops: men synes det er stooooooor forskjell på å prøvesmake og stjele Hva er forskjellen? Du har ikke betalt for varen, men tar den alikevel. Det er å stjele.
aline Skrevet 27. mars 2005 #79 Skrevet 27. mars 2005 Hva er forskjellen? Du har ikke betalt for varen, men tar den alikevel. Det er å stjele. forskjellen er jo at når du faktisk prøvesmaker, så ender det med stor sannsynelighet i ett salg som da også dekker inn den prøvesmakte druen, stjeling blir sjelden dekket av tyven i etterkant uansett om han liker varen eller ikke.
Vibs Skrevet 27. mars 2005 #80 Skrevet 27. mars 2005 Jeg prøvesmaker ikke, med mindre det er satt frem prøver. Jeg spiser helst ikke uvasket frukt, og gir meg ikke i kast med å skrelle frukten heller for å smake. Men jeg skjønner veldig godt dem som vil smake før de kjøper, og dermed gumler i seg en drue eller to. Det er så mange som prøvesmaker druer. Det går igjen i tråden her og det er det jeg selv ser når jeg går i butikken. Hvis det er et problem for butikkene at kunder prøvesmaker hele tiden, så kan de jo bare sette frem smaksprøver! Smaksprøver på druer skulle være det enkleste i verden å sørge for.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå