Dagensdiva Skrevet 26. mars 2005 #41 Skrevet 26. mars 2005 Smågodt og nøtter og slikt er virkelig fy fy! Men å smake på en drue synes jeg virker helt greit. Selvom jeg ikke gjør det av andre grunner(liker å vaske frukten før jg spisr dn). Men da smaker man EN drue..og ikke ti. Synes ikke man skal smake på epler og slikt heller..(hvis noen gjør det??).
Gjest Madeline Skrevet 26. mars 2005 #42 Skrevet 26. mars 2005 Synes ikke man skal smake på epler og slikt heller..(hvis noen gjør det??). I følge dagens VG så gjør folk det. Det blir funnet både tomme sjokoladepapir, brusbokser ol. rundt om i butikkene.
Gjest TomKrus Skrevet 26. mars 2005 #43 Skrevet 26. mars 2005 men at det ligger en dårlig tomat et sted gjør det ikke mer riktig å ta en drue. "Oi, denne druen må jeg smake på for å sjekke tomaten.." Flere som smaker på druen før de kjøper den. Ofte er de sure, og man går videre. Tullinger kjøper det likevel, og forsikrer seg om at det fortsatt er butikkene og ikke forbrukerne som har makta. Andre igjen smaker bare, for så å gå videre. Poenget er at slik smaking ikke bare er tap. Man må også blande inn litt makro- og nesten samfunnsøkonomi for avgjøre slikt.
Gjest Bellatrix Skrevet 26. mars 2005 #44 Skrevet 26. mars 2005 Det kan godt hende butikken tjener på det, i den store sammenhengen, jeg prøvesmaker ikke likevel. Men nå er ikke jeg den største druekonsumenten heller.
Gjest Madeline Skrevet 26. mars 2005 #45 Skrevet 26. mars 2005 Nå er det vel egentlig ikke om noen prøvesmaker en drue eller ei som er problemet for butikkene. Det er tydeligvis mange som smaker på mye større ting enn det og det er dette som gir tap.
Dagensdiva Skrevet 26. mars 2005 #46 Skrevet 26. mars 2005 Skjønner egentlig ikke poenget med "forbrukeren mot butikken". Hvorfor skal det være slik? Butikken kan da ikke skyve alt unna for å tilfredsstille forbrukeren når det går utover butikken selv.
Donnie Darko Skrevet 26. mars 2005 #47 Skrevet 26. mars 2005 jeg liker ikke druer så problemet er løst for min del.. Hadde jeg likt det derimot så hadde jeg selfølgelig prøvesmakt en hvis jeg følte for det. Dere som sier at dere aldri smaker på druene for å sjekke om de er sure eller whatever.. Syns dere at det er galt av andre å gjøre det?
Gjest Melk Skrevet 26. mars 2005 #48 Skrevet 26. mars 2005 Dere som sier at dere aldri smaker på druene for å sjekke om de er sure eller whatever.. Syns dere at det er galt av andre å gjøre det? Ja, hvis jeg ender opp med en halvspist kurv når jeg skal handle....
aline Skrevet 26. mars 2005 #49 Skrevet 26. mars 2005 I følge dagens VG så gjør folk det. Det blir funnet både tomme sjokoladepapir, brusbokser ol. rundt om i butikkene. men dette kan da ikke sammenlignes med prøvesmaking? eller? jeg mener, om man drikker opp en flaske brus uten å betale.... gjør man da det fordi man vil se om man skal kjøpe ti? spiser man opp en innpakket sjokolade for å se om den er bra og man skal kjøpe flere til? nei, de stjeler de det er snakk om der, de tar og spiser kun for å ta og spise den ene varen! det er jeg rimelig sikker på! og det kan da ikke sammenlignes med å prøvesmake en drue for å se om man skal kjøpe en pose? det er her det blir forskjell på prøvesmaking og reint tjuveri synes jeg.
aline Skrevet 26. mars 2005 #50 Skrevet 26. mars 2005 Ja, hvis jeg ender opp med en halvspist kurv når jeg skal handle.... som en prøvesmaker av druer må jeg bare få si at jeg smaker kun på druer som ligger i "løsvekt" og som dermed ikke gjør at noen får mindre druer når de kommer etter meg.
Gjest Madeline Skrevet 26. mars 2005 #51 Skrevet 26. mars 2005 men dette kan da ikke sammenlignes med prøvesmaking? eller? jeg mener, om man drikker opp en flaske brus uten å betale.... gjør man da det fordi man vil se om man skal kjøpe ti? spiser man opp en innpakket sjokolade for å se om den er bra og man skal kjøpe flere til? nei, de stjeler de det er snakk om der, de tar og spiser kun for å ta og spise den ene varen! det er jeg rimelig sikker på! og det kan da ikke sammenlignes med å prøvesmake en drue for å se om man skal kjøpe en pose? det er her det blir forskjell på prøvesmaking og reint tjuveri synes jeg. Derfor er det jo interessant å se hvor folk setter grensen for hva som regnes som prøvesmaking og hva som er tyveri. Ettersom det ifølge avisa blir fortært både wienerbrød og brus i butikken, er det tydeligvis en del som legger listen for hva som er greit høyere enn andre.
Gjest Madeline Skrevet 26. mars 2005 #52 Skrevet 26. mars 2005 som en prøvesmaker av druer må jeg bare få si at jeg smaker kun på druer som ligger i "løsvekt" og som dermed ikke gjør at noen får mindre druer når de kommer etter meg.
aline Skrevet 26. mars 2005 #53 Skrevet 26. mars 2005 Derfor er det jo interessant å se hvor folk setter grensen for hva som regnes som prøvesmaking og hva som er tyveri. Ettersom det ifølge avisa blir fortært både wienerbrød og brus i butikken' date=' er det tydeligvis en del som legger listen for hva som er greit høyere enn andre.[/quote'] men har noen spurt de som forsyner seg av wienerbrød, brus og innpakket sjokolade etc om de faktisk "prøvesmaker" for å se om de skal kjøpe mer? eller om de faktisk stjeler? for meg så er det helt klart, om man prøvesmaker noe fordi man skal kjøpe og vil vite om varen er bra, så er det en ting, men åpner og drikker man en brus uten å skulle kjøpe noe mer, så kan det vel ikke kalles prøvesmaking?
Donnie Darko Skrevet 26. mars 2005 #54 Skrevet 26. mars 2005 Det gjelder og ta seg til rette her i verden. - gammelt jungelord fra Hokksund..
Hu i Svingen Skrevet 26. mars 2005 #55 Skrevet 26. mars 2005 For the record: Hvis noen av dere ser meg i butikken mens jeg drikker av en brusflaske, så garanterer jeg at jeg kommer til å betale for den i kassa! Samme hvis jeg spiser varme fiskekaker...
bluebird Skrevet 26. mars 2005 #56 Skrevet 26. mars 2005 Nå er det vel egentlig ikke om noen prøvesmaker en drue eller ei som er problemet for butikkene. Men det er et problem for oss snille ikke-drue-smakende kunder. Jeg vil ikke ha en drueklase med spor etter dere som gumler i dere druer i butikken! Har dere ikke penger til å betale en drue? Vet dere ikke at det heter butikk fordi man må betale for varene?
Gjest Pet Skrevet 26. mars 2005 #57 Skrevet 26. mars 2005 Jeg vil ikke ha en drueklase med spor etter dere som gumler i dere druer i butikken! Har dere ikke penger til å betale en drue? Hva slags spor er det? Napper man ikke bare drua av stilken? Man kan selvsagt ta med seg en drue og gå til kassa for å betale den for så å smake, men en drue gir ikke utslag på vekta i kassa. Smaker forresten jeg også, den ene gangen i året ca jeg evt kjøper druer.
bluebird Skrevet 26. mars 2005 #58 Skrevet 26. mars 2005 Hva slags spor er det? Napper man ikke bare drua av stilken? Jo, man napper av stilken, og da blir det en tom stilk stående igjen! Eller ev. hvis flere KG-folk har vært innom butikken før meg: Opptil flere stilker blir stående igjen.
aline Skrevet 26. mars 2005 #59 Skrevet 26. mars 2005 Jo, man napper av stilken, og da blir det en tom stilk stående igjen! Eller ev. hvis flere KG-folk har vært innom butikken før meg: Opptil flere stilker blir stående igjen. kan du ikke da bare ta en annen klase eller en klase til? men helt klart, neste gang jeg smaker en drue, så skal jeg si ifra i kassa, slik at de legger på kost for den ene druen når jeg betaler for meg!!! da blir de nok glade tenker jeg!!
Gjest Pet Skrevet 26. mars 2005 #60 Skrevet 26. mars 2005 Jo, man napper av stilken, og da blir det en tom stilk stående igjen! Eller ev. hvis flere KG-folk har vært innom butikken før meg: Opptil flere stilker blir stående igjen. Butikkpersonalet napper bort dårlige druer. Ihvertfall der jeg handler.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå