Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det et spesielt produkt som gjør at håret ikke blir like lett slitt? F.eks en hårkur, olje osv? Driver og sparer ut håret fra litt over brystene til rumpa er planen. Og jeg vil klippe så sjeldent som mulig slik at det blir fortere langt. Noen som har erfaring? 

Anonymkode: 63d43...d64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:) ? 

Anonymkode: 63d43...d64

Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men det er vel proteinkurer som styrker håret, men at de ikke må brukes for ofte, samt at man må bruke en fuktighetskur rett etterpå. Ellers fuktighetskur. Jeg har naturlig ganske tørt hår, så kurer mitt hår mye. Så shampo og balsam for tørt hår. I tillegg unngår jeg varmebehandling 90% av tiden. Bruker også en skånsom børste samt unngår å rufse håret for mye med håndduken etter vask. Prøver å klemme ut overflødig vann heller. Har nå hår til midt på ryggen ca., og ingen tegn til slitt hår:)

Anonymkode: f0830...90c

Skrevet

Finnes neppe et eget spesielt produkt. Annet enn fukt, fukt, fukt. 

Men, børst håret når det er tørt, ikke vått. Børste vått hår sliter veldig. Sove med løst hår kan også slite mye på håret. Børste håret hjelper også å spre fett og talg fra hodebunnen din ut i lengden og er en fin, naturlig hårkur. 

En venninne av meg har silkeputevar og har et finmasket hårnett som hun sover med dersom på overnatting eller hotell. Hun sverger at det har gjort utrolig forskjell. 

Selv lager jeg bare en løs flette før jeg legger meg. 

Unngå varmebehandling, stuss tupper om de blir flisete, eller helst før. Om du stusser seøv, bruk en god frisørsaks. Dårlige sakser gjør mer ugsgn enn godt. 

En annen ting som kan slite er å alltid ha samme frisyre. Stram hestehale kan gi "traction alopecia", at hårfestet krymper. Samme type hestehale hver dag gir slitasje der strikken er. Så varier litt. 

Og bleking er drepen. 

Anonymkode: 67597...33b

Skrevet

Olaplex 🙏🙏🙏

Anonymkode: 12439...d0a

Skrevet

Jeg brukte Wen haircare, men jeg ser man ikke får tak i de i Norge lengre. Håret mitt var slitt til tykjen, men etter noen uker med wen hårkur så skrøt alle frisørene av håret mitt og dets slitestyrke. Skulle gjerne fått tak i dette produktet i Norge igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...