Gå til innhold

Er Fjordlands sunn mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg kjøper mye fjordland til seg og ungene, ca 5 av 7 dager i uka mettes med Fjordlands middag. Ungene er 8 og 14 år gamle og de er vant til dette. Ungene er også normale i vekst, aktive og generelt supre barn så det er tydelig at mor gjør en god jobb i oppdragelsen sånn ellers . Mor mener at dette er like sunt som om hun skulle laget hjemme og siden hun er alenemor så har hun travle dager. Hun sier hverdagen er mye lettere når hun slipper det evinnelige styret med middagskoking, finne på middag, handle inn og tilberedningen pluss oppvasken etterpå. Hun vil heller bruke denne tiden med ungene. 

Til frokost, lunsj og kvelds gir hun barna vanlig mat som brødmat etc frukt og grønnsaker. (Og hun lager helt utrolig flotte matbokser til skolen, selv jeg er misunnelig!) 

Mor har råd til det så kostnaden er liksom ikke tema, men er det sunt med Fjordlands middag så ofte? Dekker dette det næringsbehovet som familien har når det kommer til middag? 

Anonymkode: db5fb...232

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle ikke Fjordland dekke næringsbehovet? 

Anonymkode: 2932e...f6e

• Liker 8
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hva med å passe dine egne saker, heller. 

Skrevet
Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg vurderer å legge inn en Fjordlands-dag eller to i uka her også. Ikke fordi jeg skal "ta" noen. 

• Liker 2
Skrevet

Hva da med de mødrene som bare lager Toro middager eller ekstremt enkle middager uten grønnsaker? De bør vel meldes rett til BV, eller? For slike mødre finnes også selv om man ikke ser middagene deres på Instagram. 

Anonymkode: a6032...cb5

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg vurderer å legge inn en Fjordlands-dag eller to i uka her også. Ikke fordi jeg skal "ta" noen. 

Bortsett fra litt for mye salt så er Fjordland et helt greit måltid.  Bare til å spise :)

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva da med de mødrene som bare lager Toro middager eller ekstremt enkle middager uten grønnsaker? De bør vel meldes rett til BV, eller? For slike mødre finnes også selv om man ikke ser middagene deres på Instagram. 

Pust med magen. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Nå klaget ikke ts på moren, hun kommer med et spørsmål

• Liker 4
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor så hissig? Ts spør et ordentlig spørsmål

Endret av emilie123
  • Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, emilie123 said:

Bortsett fra litt for mye salt så er Fjordland et helt greit måltid.  Bare til å spise :)

Ikke veldig salte da. Noen av Fjordlands retter smaker lite eller ingenting.

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bare spørre om det? Hvorfor legge ut om din venninne, hva har det med saken hva hun serveres hennes to barn? 

Anonymkode: b6384...41b

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En venninne av meg kjøper mye fjordland til seg og ungene, ca 5 av 7 dager i uka mettes med Fjordlands middag. Ungene er 8 og 14 år gamle og de er vant til dette. Ungene er også normale i vekst, aktive og generelt supre barn så det er tydelig at mor gjør en god jobb i oppdragelsen sånn ellers . Mor mener at dette er like sunt som om hun skulle laget hjemme og siden hun er alenemor så har hun travle dager. Hun sier hverdagen er mye lettere når hun slipper det evinnelige styret med middagskoking, finne på middag, handle inn og tilberedningen pluss oppvasken etterpå. Hun vil heller bruke denne tiden med ungene. 

Til frokost, lunsj og kvelds gir hun barna vanlig mat som brødmat etc frukt og grønnsaker. (Og hun lager helt utrolig flotte matbokser til skolen, selv jeg er misunnelig!) 

Mor har råd til det så kostnaden er liksom ikke tema, men er det sunt med Fjordlands middag så ofte? Dekker dette det næringsbehovet som familien har når det kommer til middag? 

Tester har vist at Fjordlandmiddager har høyt innhold av salt, noe som er uheldig. 

En ting er at du bryr deg med en venninnes matvaner, en annen ting du ikke ser ut til å merke eller bekymre deg ved er prisen på tre fjordlandmiddager fem ganger for uken. Denne familien på tre må da ha middagsutgifter og et matbudsjett langt over normalen? Det bekymrer meg langt mer enn hva de spiser. 

Næringsmessig er Fjordland bedre enn mye av den ferdigmaten mange eldre og syke får servert av ferdigmiddagsmat. 

Anonymkode: daa50...aeb

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sa du ikke bare det da?

Skrevet

Ut fra det at TS nevner barnas vekst og aktivitetsnivå, så skulle man tro at Fjordland kunne sammenlignes med kosten i et fattig land i Afrika. Kjære vene.. 

Skrevet
18 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Hvis alle tenker sånn, er det mange barn som kommer til å vokse opp under omsorgssvikt.

TS:  Fjordland er fullverdige måltider ja :) 

Anonymkode: 6dd4d...80c

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tester har vist at Fjordlandmiddager har høyt innhold av salt, noe som er uheldig. 

En ting er at du bryr deg med en venninnes matvaner, en annen ting du ikke ser ut til å merke eller bekymre deg ved er prisen på tre fjordlandmiddager fem ganger for uken. Denne familien på tre må da ha middagsutgifter og et matbudsjett langt over normalen? Det bekymrer meg langt mer enn hva de spiser. 

Næringsmessig er Fjordland bedre enn mye av den ferdigmaten mange eldre og syke får servert av ferdigmiddagsmat. 

Anonymkode: daa50...aeb

TS har jo skrevet at de har råd til det, så hva er problemet?

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis alle tenker sånn, er det mange barn som kommer til å vokse opp under omsorgssvikt.

TS:  Fjordland er fullverdige måltider ja :) 

Hva mener du meds fullverdige måltider? 1 fjordland måltid inneholder ikke alt du trenger av fett, protein, karb, vitaminer og mineraler. 

Kjenner ikke til fjordland spesifikt, men ma må alltids tilsette diverse stoff for å konservere ferdigmat/ posemat. I noen tilfeller kan det være stoffer man klarer seg bedre uten. 

Det er nok sunnere om man klarer tilby barna sine mer variert mat enn det, men

Anonymkode: 19786...97e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du meds fullverdige måltider? 1 fjordland måltid inneholder ikke alt du trenger av fett, protein, karb, vitaminer og mineraler. 

Kjenner ikke til fjordland spesifikt, men ma må alltids tilsette diverse stoff for å konservere ferdigmat/ posemat. I noen tilfeller kan det være stoffer man klarer seg bedre uten. 

Det er nok sunnere om man klarer tilby barna sine mer variert mat enn det, men

Anonymkode: 19786...97e

Kom gjerne med eksempler på fullverdige hjemmelagede middag og skriv også ned tiden det tar å lage.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...