Gå til innhold

Plante som vokser for "evig"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å gi en symbolsk gave.

Vet om noen som har hatt grønne planter i maaaange år. Men hvilke? Bør trives inne. 

Anonymkode: 5e6ee...ecd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du husker å ompotte en gang i blant, gi næring og nok vann så lever de fleste grønne planter ganske lenge. Har selv fredsliljer og svigemors tunger som har levd i flere år.  

Anonymkode: 5d2ab...ac4

Skrevet

Jeg liker å gi og få noe som folk har brukt tid på selv. Har du anledning, plant et frø selv. Avokado er enkel, mango litt vanskeligere å holde i live i Norge. Er det aktuelt med et fruktre, så er det en herlig symbolsk gave. Har du en stueplante som gir deg frø (f.eks. madagaskarjuvel), er det superkoselig om du kan plante en slik også.

Skrevet

De fleste planter lever lenge/evig dersom de får vann og litt næring. Jeg har en som jeg har arvet av mine besteforeldre. Det er et type tre med lange mørke blader, aner ikke hva den heter. Den når opp til taket og hadde sikkert blitt større dersom det gikk an.Tenker sånne type palmer er lette og holde i livet da man ikke glemmer å vanne de så lett siden de er store/lett å se og skal vannes sjeldnere.

Har også andre gamle planter som feks fredsliljer, men da gjelder det å vanne de ofte. Ikke kan man reise bort over lengre tid uten at de har tilsyn, men det kan man ofte med enkelte trær/palmeplanter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...