Gjest Redd Skrevet 26. mars 2005 #1 Skrevet 26. mars 2005 Jeg har HELT angst for veps. Kommer det en veps inærheten av meg får jeg totalt panikk og løper og skriker og vifter med armene (der og da driter man i hvor dumt det evt ser ut :oops: ) Noen som har noen råd for å holde vepsen på avstand ? De små krypa ødelegger virkelig mange sommerdager for meg.....
Gjest gjest1 Skrevet 26. mars 2005 #2 Skrevet 26. mars 2005 Liker dem heller ikke, husker jeg la meg ned på gulvet for å se om pus var under sofaen da jeg var liten, så lå det jammenmeg en veps der og stakk meg i pupen har bare blitt stukket 3 ganger, og det er nok, men det er jo så kos å gå barbeint i hagen om sommeren også! Å, og er det ikke sinnavepssesong også hvor de blir helt pissed off og flyr og stikker alt som er?
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2005 #3 Skrevet 26. mars 2005 Lurte på om noen hadde noen råd jeg, jeg ba ikke om å bli skremt enda mer !
Gjest gjest1 Skrevet 26. mars 2005 #4 Skrevet 26. mars 2005 Jeg er til for å skremme da vet du, hoho bare se mitt pene bilde! Uff men egentlig var det bare ment for å henge seg på og spørre... exen min var veldig glad i veps da, han fikk de til å sitte på seg og kose dem :o jaja, noen som har det, jeg prøvde å bli venn med dem, men de er jo bare sinna på meg
Gjest uri Skrevet 26. mars 2005 #5 Skrevet 26. mars 2005 Det jeg gjør når vepsen kommer frem fra sitt "hi", er å dele en 1 1/2 l. brusflaske i to, og så heller jeg saft eller brus oppi, og til slutt setter jeg tuten nedi bunnen.. Da kryper vepsen nedi, og kommer seg ikke opp igjen..
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2005 #6 Skrevet 26. mars 2005 Kommer den seg ikke opp ? Kanskje jeg skal forsøke det.... å sette en brusflaske med saft på andre siden av hagen ..
Gjest uri Skrevet 26. mars 2005 #7 Skrevet 26. mars 2005 Kommer den seg ikke opp ? Kanskje jeg skal forsøke det.... å sette en brusflaske med saft på andre siden av hagen .. Det kan jo hende at en eller annen luring klarer å komme seg opp igjen, men du vil raskt merke at der blir mindre.. Vi gjorde dette forrige sommer, og etter det ble det en ren fryd å sitte ute på terrassen..
Gjest manic Skrevet 26. mars 2005 #8 Skrevet 26. mars 2005 Sitt stille og lat som ingenting Driver du å veiver med armene og springer hysterisk rundt risikerer du bare å irritiere vepsen, i verste fall slå til den og da blir den sinna! Selv springer jeg rundt verre enn vilt og blir som regel ikke kvitt beista! Jeg tror forresten vepser liker parfymeduftende jenter :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå