Gjest justcurious Skrevet 9. november 2018 #1 Skrevet 9. november 2018 Hvilken hårfjerningsmetode er best under armene? Jeg plages en del av kløe under armene som følge av barbering. Barberer med vanlig høvel og så fort hårene begynner å vokse ut begynner det å klø.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #2 Skrevet 9. november 2018 Epilator! Første omgang er vond, men om du forsetter å ta de bittesmå hårene etterhvert som de kommer ut, så tar det 15 sekunder og er nesten smertefritt. Anonymkode: b1381...0fc 3
Gjest justcurious Skrevet 9. november 2018 #3 Skrevet 9. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Epilator! Første omgang er vond, men om du forsetter å ta de bittesmå hårene etterhvert som de kommer ut, så tar det 15 sekunder og er nesten smertefritt. Anonymkode: b1381...0fc Huff, vet jaggu ikke om jeg tør 😛 høres vondt ut, men det er vel verdt det, om jeg slipper den kløen. Hvor lang tid tar det før hårene vokser ut igjen? Jeg får hårstubber bare etter noen dager ved barbering med høvel.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #4 Skrevet 9. november 2018 Jeg epilerer og jeg har KRAFTIG hårvekst og kan si så mye som at jeg gråt nærmest de første gangene. Anbefaler å være varm og god dersom/når du fjerner med epilator da det er enklere og mindre smertefullt å fjerne hårene. Bruker faktisk å trene og dusje før og det er stor forskjell på å gjøre det og å "tørrepilere" uten sånt. Vet mange anbefaler å bruke noe som kjøler huden men det er jeg veldig uenig i at er lurt. Hårene slipper lettere i varmen etter min erfaring. Husk også at huden under armene er veldig "strekkbar" så det er viktig å være stram og god i området som epileres, altså strekke armen opp og bak evt. 😊 Siden jeg har veldig kraftig hårvekst har jeg hår igjen etter ei uke men det er ikke like kraftig. Vente meg til å fjerne ganske ofte fordi at da er det mindre vondt siden alle hårene ikke kommer ut samtidig. Anonymkode: 09683...ec2
Gulløredobb Skrevet 9. november 2018 #5 Skrevet 9. november 2018 Definitivt epilering. Plagdes med sensitiv, kløende og sår hud samt inngrodde hår etter barbering, nå er det aldri sånn. Og når hårene kommer tilbake er de mye tynnere og lysere, så det syns ikke like godt heller. Tar det ca hver uke, da er det færre hår og mindre vondt.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #6 Skrevet 9. november 2018 15 minutter siden, justcurious said: Huff, vet jaggu ikke om jeg tør 😛 høres vondt ut, men det er vel verdt det, om jeg slipper den kløen. Hvor lang tid tar det før hårene vokser ut igjen? Jeg får hårstubber bare etter noen dager ved barbering med høvel. Varierer fra person til person, men jeg begynner å se små, fine hår litt her og der etter en uke. Akkurat disse hårene er så få og tynne at det ikke gjør vondt å fjerne de! Når jeg barberer meg så har jeg små stubber etter 24 timer. Et tips er å barbere først til du har en halv cm lengde før du epilerer. Det lugger veldig om hårene er for lange. Prøv også å strekk på huden så den er fast og ikke løs. Som noen andre har nevnt så er det greit å varme opp huden først også, f.eks. en varm dusj eller et bad Anonymkode: b1381...0fc
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #8 Skrevet 9. november 2018 Forresten, det beste med epilering er at hårene faktisk slutter å vokse helt etterhvert. Jeg har epilert armhulene og bikinilinja regelmessig i 5 år, og når jeg går over et halvt år uten å epilere så ser jeg at det nesten ikke er mer hår igjen! Anonymkode: b1381...0fc
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #9 Skrevet 9. november 2018 Epilator. Kun vondt de første gangene, etter det kjennes det nesten ikke. Anonymkode: 5f3a3...08d
Missfitness Skrevet 9. november 2018 #10 Skrevet 9. november 2018 3 timer siden, justcurious skrev: Hvilken hårfjerningsmetode er best under armene? Jeg plages en del av kløe under armene som følge av barbering. Barberer med vanlig høvel og så fort hårene begynner å vokse ut begynner det å klø. Du må barbere daglig Å vokse under armen er noe av det mest ubehagelige jeg har gjort! Faktisk værre enn der nede.. Tatt laser der nå, så kun helt minimal hårvekst.
Gjest justcurious Skrevet 10. november 2018 #12 Skrevet 10. november 2018 7 timer siden, Missfitness skrev: Du må barbere daglig Å vokse under armen er noe av det mest ubehagelige jeg har gjort! Faktisk værre enn der nede.. Tatt laser der nå, så kun helt minimal hårvekst. Daglig? Det gidder jeg ikke jeg synes jo det er slitsomt å barbere et par ganger i uka, hehe.. er voksing så vondt altså? Jeg tenkte at det kanskje var beste alternativ, men jeg orker jo ikke om det er så vondt. Tror jeg har lav smerteterskel for jeg synes bare det å nappe av bryn er kjempevondt..
Guidet Kvinne Skrevet 10. november 2018 #13 Skrevet 10. november 2018 La det gro? Jeg barberer bare når jeg gidder.
Missfitness Skrevet 10. november 2018 #15 Skrevet 10. november 2018 4 timer siden, justcurious skrev: Daglig? Det gidder jeg ikke jeg synes jo det er slitsomt å barbere et par ganger i uka, hehe.. er voksing så vondt altså? Jeg tenkte at det kanskje var beste alternativ, men jeg orker jo ikke om det er så vondt. Tror jeg har lav smerteterskel for jeg synes bare det å nappe av bryn er kjempevondt.. Det var bare ment som et godt råd , da vil det ikke klø. Det er vel ikke såå slitsomt å barbere seg under armene? Det tar virkelig ikke mer enn 2 min! Du bør selvsagt prøve å vokse, det er ikke sikkert du føler det slik som jeg 1
Thyra Skrevet 10. november 2018 #16 Skrevet 10. november 2018 6 timer siden, Missfitness skrev: Det var bare ment som et godt råd , da vil det ikke klø. Det er vel ikke såå slitsomt å barbere seg under armene? Det tar virkelig ikke mer enn 2 min! Du bør selvsagt prøve å vokse, det er ikke sikkert du føler det slik som jeg Hadde jeg barbert meg under armene hver dag, hadde jeg fått veldig irritert hud. Bruker epilator.
Missfitness Skrevet 10. november 2018 #17 Skrevet 10. november 2018 (endret) 8 timer siden, Thyra skrev: Hadde jeg barbert meg under armene hver dag, hadde jeg fått veldig irritert hud. Bruker epilator. Har du et hudproblem? Eller bruker du ikke en god fuktighetskrem? Daglig barbering med dertil påføring av god fuktighetskrem er vanligvis helt uproblematisk. Endret 10. november 2018 av Missfitness lagt til tekst
Thyra Skrevet 10. november 2018 #18 Skrevet 10. november 2018 20 minutter siden, Missfitness skrev: Har du et hudproblem? Eller bruker du ikke en god fuktighetskrem? Daglig barbering med dertil påføring av god fuktighetskrem er vanligvis helt uproblematisk. Fuktighetskrem under armene?
Missfitness Skrevet 11. november 2018 #19 Skrevet 11. november 2018 10 timer siden, Thyra skrev: Fuktighetskrem under armene? Ja, men ikke en fet en da! En bør jo alltid smøre seg litt etter barbering, og spesielt siden du sier du får irritert hud.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #20 Skrevet 11. november 2018 11 timer siden, Missfitness skrev: Daglig barbering med dertil påføring av god fuktighetskrem er vanligvis helt uproblematisk. Du som sikkert er god på dette med hud osv, hva mener du er en "god fuktighetskrem"? Anonymkode: a35d5...3c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå