Million Skrevet 9. november 2018 #1 Skrevet 9. november 2018 (endret) Jeg er skilt, og har en halvvoksen sønn boende hos meg. Er 51. Jeg rer aldri opp sengen når jeg står opp. Har aldri brydd meg om det. Slår dynen til side, går ut av sengen, og sånn står den til jeg skal legge meg igjen. Vinduet åpnes med en gang jeg står opp, og står oppe til jeg legger meg. Vinduet er lukket på natten pga forstyrrelser utenfor høres så godt om det er åpent (bor i byen). Dynen er slått til side og madrassen luftes godt dagen gjennom med åpent vindu. En dag var faren min på besøk. Han bor også alene, men rer nøye opp sengen hver dag, bretter ned og glatter på dynen og passer på at madrassen får lufting. Han så at sengen min ikke var redd opp, tilfeldigvis, for døren til soverommet sto åpen. Han så smått sjokkert ut og spurte: "Rer du ikke opp sengen din!!??" "Nei" svarte jeg med et flir, "det gidder jeg da ikke! Hva skal det være godt for? Ingen som bryr seg uansett" Så på fjeset hans at han synes dette var rare greier. Så.... er det egentlig så rart? Hvor mange rer opp sengen sin hver dag, og hvor mange gjør det ikke? Hva er vanligst? Endret 9. november 2018 av Million 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 9. november 2018 #2 Skrevet 9. november 2018 Det gjør jeg faktisk aldri, ser ikke noe poeng i det.
Ariana807 Skrevet 9. november 2018 #3 Skrevet 9. november 2018 Du skal jo egentlig ikke re opp sengen heller da 👍🏻 Jeg gjør det aldri. Her er mange linker du kan sende til din far og si «Se her!» https://www.side2.no/helse/derfor-skal-du-ikke-re-opp-senga-4544787 https://www.nrk.no/livsstil/--ikke-re-opp-senga_-1.7743244 https://www.dagbladet.no/tema/derfor-skal-du-ikke-re-opp-sengen/63319348 https://www.viivilla.no/interior/renhold-og-inneklima/ikke-re-opp-senga/ 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #4 Skrevet 9. november 2018 Nei, pga lufting og midd og slikt. Legger dyna til side slik at madrassen får luftet seg. Anonymkode: 750c9...b74 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #5 Skrevet 9. november 2018 ALDRI! Bedre å la det være åpent pga midd etc som tidligere poengtert. Dessuten, soverommet er privat og ingen andre enn meg skal dit. Anonymkode: 6c21b...c19 1
Chablis Skrevet 9. november 2018 #6 Skrevet 9. november 2018 (endret) Nei det gjør jeg ikke. Dersom ungene skal ha besøk så ber jeg dem re opp senga slik at det ser allright ut på rommet, men da har det uansett blitt luftet noen timer for de får ikke besøk med en gang de står opp. Endret 9. november 2018 av Tipptoppi 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #7 Skrevet 9. november 2018 Ja, men på en enkel måte. Bretter dyna en gang og legger den midt i senga over puta. Dekker ikke til med overtrekk siden det skal være litt lufting. Anonymkode: da7d0...9da
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #8 Skrevet 9. november 2018 Jeg rer den ikke opp med sengeteppe og puter. Men bretter dynen slik at den bare dekker under halvparten av madrassen og strammer lakenet. Ser bedre ut og madrassen får lufting. Anonymkode: 7887f...260
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #9 Skrevet 9. november 2018 Nei. På grunn av at det må luftes. Rister, og bretter dyna over benken som står foran sengen. (og selvfølgelig også fordi vi i hverdagen kun ser soverommet når vi står opp, og når vi legger oss) Lørdag og Søndag rer jeg opp sengen med sengeteppe og puter, og hele pakka. Etter at madrass og dyne har fått luft 2-3 timer. Anonymkode: 99c8b...6ed
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #10 Skrevet 9. november 2018 2 timer siden, Million skrev: Jeg er skilt, og har en halvvoksen sønn boende hos meg. Er 51. Jeg rer aldri opp sengen når jeg står opp. Har aldri brydd meg om det. Slår dynen til side, går ut av sengen, og sånn står den til jeg skal legge meg igjen. Vinduet åpnes med en gang jeg står opp, og står oppe til jeg legger meg. Vinduet er lukket på natten pga forstyrrelser utenfor høres så godt om det er åpent (bor i byen). Dynen er slått til side og madrassen luftes godt dagen gjennom med åpent vindu. En dag var faren min på besøk. Han bor også alene, men rer nøye opp sengen hver dag, bretter ned og glatter på dynen og passer på at madrassen får lufting. Han så at sengen min ikke var redd opp, tilfeldigvis, for døren til soverommet sto åpen. Han så smått sjokkert ut og spurte: "Rer du ikke opp sengen din!!??" "Nei" svarte jeg med et flir, "det gidder jeg da ikke! Hva skal det være godt for? Ingen som bryr seg uansett" Så på fjeset hans at han synes dette var rare greier. Så.... er det egentlig så rart? Hvor mange rer opp sengen sin hver dag, og hvor mange gjør det ikke? Hva er vanligst? Senger bør ikke res opp, men stå slik at både madrass og dyne får luftet ut den fukten menneskene avgir i løpet av natten. På den måten reduseres mengden sengemidd i sengene. Anonymkode: 19340...914 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #11 Skrevet 9. november 2018 Jeg er ikke så opptatt av det, men samboeren min gjør det hver dag uten unntak. Han bruker å henge opp dynene rett etter at han står opp så de får luftet seg litt. Også rer han opp sengen litt senere på dagen. Det har vel igrunnen blitt en vane for meg også etter å ha bodd sammen i 3 år. Også blir han så sur om jeg ikke gjør det 😂😂 Anonymkode: 1fc5a...12a
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #12 Skrevet 9. november 2018 Nei, det skal luftes! Er 50 år og gjorde det i alle år før, men med ny kunnskap, endres adferd. Men jeg brer ikke bare til side å lar det være, jeg rister og vender dyna, og legger den på den ubrukte madrassen og lar den henge over kanten (er singel og har dobbelseng), og jeg har vinduet oppe hele natta og delvis ellers. Det er viktig for meg at det er friskt og delikat på soverommet og at det er rent, utluftet sengetøy når jeg skal legge meg. Anonymkode: d68d9...6c3 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #13 Skrevet 9. november 2018 Henger dyna på pc stolen om morgenen og rer opp når jeg kommer hjem på ettermiddagen. Anonymkode: 6c88f...f3f 1
TeamWP Skrevet 9. november 2018 #14 Skrevet 9. november 2018 Rer aldri opp sengen. Hiver bare dyna til sides og står opp. 1
Zoey Skrevet 9. november 2018 #15 Skrevet 9. november 2018 Rer kun opp sengen når jeg legger på rent sengetøy. Ellers slenge bare dyna til side. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #16 Skrevet 9. november 2018 *sjokkert! Selvsagt rer jeg sengen hver dag! Neivetduhva, her er jeg på lag med din far. (og ærlig talt - midd-unnskyldning?! Normal lufting før man rer opp holder lenge!) Anonymkode: 9128e...f2e
Gjest Krampus Skrevet 9. november 2018 #17 Skrevet 9. november 2018 Syns det er fint å ha oppredd seng, så den rer jeg opp rett før jeg drar hjemmefra. Da har den blitt luftet ut i rundt to timer, de får holde.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #18 Skrevet 9. november 2018 Leste en gang for leeeenge siden at man ikke skulle re opp senga pga. midden trives i varmen, alltid brukt det som en god unnskyldning etter den gang. Rer opp hvis jeg skal ha besøk. Anonymkode: d0bc1...496
Emmelise Skrevet 9. november 2018 #19 Skrevet 9. november 2018 Jeg rer senga og slenger på sengeteppe til og med. Men det er nok fordi jeg har katter og det er litt... ekkelt... å finne døde mus blant dyner, puter og laken når man skal legge seg om natten.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #20 Skrevet 11. november 2018 Rer aldri opp senga.... Er snart 40. Får kjeft av moren min om hun ser det... Anonymkode: 1dd78...29a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå