Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. 

jeg sa opp hos husvert den 31.oktober og har en mnds oppsigelse, betaler husleie den 10. i hver mnd... men vi flytter ut 1 desember og en annen flytter inn her 1 desember, skal vi da betale full husleie nå i november 10? blir ikke det feil at jeg skal betale 10 dager for noen andre når de betaler husleie siden de flytter inn den 1? 

trenger litt hjelp å forstå dette.. 

mvh osislove

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husleien du betaler 10. november gjelder 1.-30. november. Så du betaler ikke for 10 dager i desember.

Anonymkode: 9386e...614

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husleien du betaler 10. november gjelder 1.-30. november. Så du betaler ikke for 10 dager i desember.

enn vist leien betales forskuddsvis blir det ikke annerledes da?

Skrevet
Akkurat nå, Osislove skrev:

enn vist leien betales forskuddsvis blir det ikke annerledes da?

Svært lite sannsynlig at du betaler husleia for desember den 10. november allerede. 

Skrevet

Mener du at du skal betale siste leie 10 oktober når du skal bo der til 1 desember? 🤔

Anonymkode: 09a81...2b9

• Liker 1
Skrevet

Sannsynligvis dekker leia den tiende November måned. Gitt en måned oppsigelse skal du ikke betale for desember. 

Sa en gang opp med tre måneder oppsigelse. Utleier ville både ha husleie, OG ny leietaker inn for perioden. Men ordnet seg raskt da jeg nektet å levere nøklene. 

Anonymkode: 25c04...687

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at du skal betale siste leie 10 oktober når du skal bo der til 1 desember? 🤔

Anonymkode: 09a81...2b9

nei at jeg skal betale til 31 november er det jeg mener? altså ikke full husleie men betale til 1.desmber? 

Skrevet
20 minutter siden, Osislove skrev:

hei. 

jeg sa opp hos husvert den 31.oktober og har en mnds oppsigelse, betaler husleie den 10. i hver mnd... men vi flytter ut 1 desember og en annen flytter inn her 1 desember, skal vi da betale full husleie nå i november 10? blir ikke det feil at jeg skal betale 10 dager for noen andre når de betaler husleie siden de flytter inn den 1? 

trenger litt hjelp å forstå dette.. 

mvh osislove

Hvor gammel er du? 

Du betaler husleie for en hel måned ikke for dager. Egentlig skal du også betale husleie for desember når du flytter den 1. I måneden og ikke den siste i måneden. 

Husk å vaske grundig ut, og ta bilder som dokumentasjon før du leverer fra deg nøkler. 

Anonymkode: adee9...482

• Liker 2
Skrevet

Om du betaler husleie på forskudd, så betaler du vel for hele November måned den 10. November?

Du skal uansett ikke betale husleie etter noen har flyttet inn. 

Anonymkode: dab81...299

Skrevet (endret)

jeg roter nå se jeg.

vi er utflyttet til 30 november selvfølgelig :)

Endret av Osislove
Skrevet (endret)

Les i kontrakten din?!  Svarene her blir jo bare synsing og tro. 

Sannsynligvis betaler du siste leie 10.nov men ingen her vet hva din kontrakt sier. 

Endret av Tipptoppi
Skrevet

Det som har noe å si er når leien du betaler gjelder for, ikke hvilken dato du betaler den. Vi kan ikke vite hvordan det er delt opp hos deg, men det vanlige er at man regner fra den 1. i måneden til slutten, ikke fra 10. en måned til 9. neste måned. Husleiekontrakten sier sannsynligvis hva som er riktig.

Anonymkode: 38449...8ae

Skrevet (endret)

Hvis dere startet leieforholdet i nåværende bolig den 10. i en-eller-annen måned, og har betalt full månedsleie hver måned siden den datoen, skal du bare betale til den 31. november, dvs ca 2/3 av full månedsleie. Flyttet dere inn den 1. i en eller annen måned, men betaler den 10. i hver måned, skal du betale hele husleia denne siste måneden også.

Endret av Hedy Lamarr
  • Liker 1
Skrevet

Har du leiekontrakt og hva står det om husleie i kontrakten? 

Skrevet
6 minutter siden, Hedy Lamarr skrev:

Hvis dere flyttet inn i nåværende bolig den 10. i en-eller-annen måned, og har betalt full månedsleie hver måned siden den datoen, skal du bare betale til den 31. november, dvs ca 2/3 av full månedsleie. Flyttet dere inn den 1. i en eller annen måned, men betaler den 10. i hver måned, skal du betale hele husleia denne siste måneden også.

Det er ikke sikkert det heller. Det essensielle er ikke når man ffysisk lytter inn, men fra hvilken dato husrommet ble tilgjengelig, noe som skal stå i kontrakten. Om man f. eks. flytter inn den 10. i en eller annen måned, men kontrakten klart sier at boligen var tilgjengelig for leietaker fra den 1. i den samme måneden, så skal man betale for hele måneder fra første stund. 

Disse tingene må man sjekke kontrakten for. 

Anonymkode: f2a3f...c37

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert det heller. Det essensielle er ikke når man ffysisk lytter inn, men fra hvilken dato husrommet ble tilgjengelig, noe som skal stå i kontrakten. Om man f. eks. flytter inn den 10. i en eller annen måned, men kontrakten klart sier at boligen var tilgjengelig for leietaker fra den 1. i den samme måneden, så skal man betale for hele måneder fra første stund. 

Disse tingene må man sjekke kontrakten for. 

Takk, det er rett. Skal slette flytte og rette det til leieforholdet startet.

Skrevet
15 minutter siden, Tipptoppi skrev:

Les i kontrakten din?!  Svarene her blir jo bare synsing og tro. 

Sannsynligvis betaler du siste leie 10.nov men ingen her vet hva din kontrakt sier. 

Det eneste som står i kontrakten er at leien betales forskuddvis den 10 i hver mnd og at leieforholdet startet 1.september 2017.

jeg betalte første husleie den 10 september men flyttet inn 1 september. Med 1 mnd oppsigelse :) 

står ingenting annet da husværten var ganske blank på dette når vi ordnet kontrakt :)

Skrevet
3 minutter siden, Osislove skrev:

Det eneste som står i kontrakten er at leien betales forskuddvis den 10 i hver mnd og at leieforholdet startet 1.september 2017.

jeg betalte første husleie den 10 september men flyttet inn 1 september. Med 1 mnd oppsigelse :) 

står ingenting annet da husværten var ganske blank på dette når vi ordnet kontrakt :)

Da gjelder husleien 10. november for 1-30 november. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Osislove skrev:

da skal du betale full husleie 10.november.

Anonymkode: ead30...20d

Skrevet
29 minutter siden, Osislove skrev:

Siden leieforholdet startet 1. september, så er det mest sannsynlige at da gjelder betaling for hele måneder, som er det normale, med mindre kontrakten din sier noe annet spesifikt om periodene. 

Så da skal du betale full leie for alle dager i november også, det har ingenting å si at leien har forfall den 10. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...