AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #1 Skrevet 9. november 2018 Hei, jeg har hatt møte med min leder på arbeidsplassen angående mer jobb. Pr dags dato ser det ikke sånn ut. untatt 1 dag pr uke ut året. Det er for lite for meg og de har mer eller mindre gitt beskjed om etter at det forsvant et oppdrag fra bedriften. Et sted jeg var veldig glad for å være. og ble veldig lei meg for å miste det. Det ble også raskt spørsmål fra lederen om de dagene jeg nå ikke har oppdrag skal føres opp som ferie, noe jeg ba de vente med. Jobber med meg selv og søker andre jobber ved siden av. Har endel angst (sosial angst). Poenget mitt er vel at jeg følte det lå litt mer der eller løper tankene og følelsene mine avgårde med meg tro dere? Jeg føler meg ikke tilpass og har ingen kontakt med kollegaene mine og derav ingen kollega kontakter jeg virkelig kjenner. Hva ville dere gjort/tenkt? Anonymkode: 5681a...b96
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #2 Skrevet 9. november 2018 Om det er slik at det i praksis er null mulighet for mer enn en dag i uka, så ville jeg nok ha søkt annen jobb. Men til dette med ferie: Det gjelder kun hvis du har ferie til gode og har en høyere stillingsprosent enn det som tilsvarer en dag i uka. Har du f. eks. 60% stilling, og nå bare jobber 20%, så kan sjefen sette deg opp på ferie i 40% (normalt ca to dager av en normaluke) så lenge du har feriedager til gode. Har du ikke feriedager til gode, eller når du går tom for feriedager, så må sjefen i så fall permittere deg for den resterende stillingsprosenten det ikke finnes oppgaver til, eventuelt gå til en endringsoppsigelse der du tilbys 20% stilling. Det kan være litt ulike avtaler i forskjellige bransjer, så ville spurt tillitsvalgt eller noen andre om dette. Anonymkode: 8ed65...0f5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #3 Skrevet 10. november 2018 Det er vel ikke du som må ta ut ferie når arbeidsgiver ikke har mer arbeid til deg? Det høres ikke riktig ut i mine ører. Her ville jeg snakket med tillitsvalgt. Så lenge du har fast stillingsprosent skal du ha så mye jobb som prosenten sier. Ellers er det arbeidsgivers problem å fylle den tiden med noe, alternativt permisjon. Siden det ser svart ut for mer jobb, ville jeg søkt ny jobb et annet sted. Anonymkode: 7a38a...b93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå